2008-10-24, 11:34
  #529
Medlem
Omnifariouss avatar
Pizzerian i Bunkeflo utanför Malmö. Aldrig, ALDRIG igen!
Citera
2008-10-24, 11:40
  #530
Medlem
epost72s avatar
I samband med att man haft en dålig matupplevelse på ett ställe och skriver i denna tråd tycker jag man ska passa på att skriva ett omdömme på gula sidorna.

Så min uppmaning är betygsätt och skriv omdömme på gula sidorna.

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&search_word=pizzeria&geo_area=
Citera
2008-10-24, 11:54
  #531
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnifarious
Pizzerian i Bunkeflo utanför Malmö. Aldrig, ALDRIG igen!

Är det gamla Belmondo du menar?
Citera
2008-10-24, 11:54
  #532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jernvante
Säkert på att du inte var inne på Paltzerian? Pizzerian är väl inte toppklass men så sunkigt är det inte, på Paltzerian är det däremot dyrt, dålig standard på maten och ja, känns väldigt mycket skolmatsal i allmänhet.

Ptja posten är från 2004 och då hade dom andra äger på kifas eller var det ännu längre tillbaka, dock så har jag inte för mig att det var så hemskt då heller, börjar bli länge sedan

Sen är kifas lite halv sunkigt men pizzan är väl okej..
Citera
2008-10-24, 18:40
  #533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Finns ingen pizzeria som heter Värdar i Skövde, du menar Kanske Vardar?

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=ks8o8mwGRJZJM7YEzepi6g% 253d%253d&vad=vardar&var=sk%f6vde
På skylten ser a:t ut som ett ä. Men de är det stället jag menar.
Citera
2008-10-26, 14:47
  #534
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Vi har en vidrig sån "mongorestaurang"i Gbg också!

man blir inte klok på dessa mongorestauranger med massvis med gul mat. allt friterat och grymt ohälsosamt. sist jag åt så tog jag den friterade kycklingen som praktiskt taget är dränkt i olja. själv förstår jag inte hur människor klarar av den feta oljechocken. jag som varit i verkstadsindustrin och legat under dessa oljor klarar inte längre av trycket (även om vi snackar helt andra oljor här), dessvärre är det vardagsmat för dessa gulingar. men vilken energi de måste ha som äter samma jävla skit varje dag.
Citera
2008-10-26, 14:49
  #535
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.bergkamp
man blir inte klok på dessa mongorestauranger med massvis med gul mat. allt friterat och grymt ohälsosamt. sist jag åt så tog jag den friterade kycklingen som praktiskt taget är dränkt i olja. själv förstår jag inte hur människor klarar av den feta oljechocken. jag som varit i verkstadsindustrin och legat under dessa oljor klarar inte längre av trycket, dessvärre är det vardagsmat för dessa gulingar. men vilken energi de måste ha som äter samma jävla skit varje dag.

Äsch, de äter ju inte själva sånt skit; den maten är ju till för svenskar som inte skulle klara av deras riktiga käk. Kinesisk mat, äkta sådana alltså, luktar skit kan jag tala om.
Citera
2008-10-26, 15:07
  #536
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LinLin
Äsch, de äter ju inte själva sånt skit; den maten är ju till för svenskar som inte skulle klara av deras riktiga käk. Kinesisk mat, äkta sådana alltså, luktar skit kan jag tala om.

ja, finns väl en liten del white trash folk som besöker såna ställen. har faktiskt sett några riktigt sunkiga barnfamiljer som med möda tar sig in genom dörren och för ett jävla liv med barnvagnen. jag hoppas det är såna här familjer du syftar på.

riktig mat skall tillaga med omsorg, och där är Kina maten sist på listan. det blir alltid nåt snabbt skit som kocken i all hast slänger ihop. grejen är att i Sverige är restaurangerna någorlunda hälsosammare än den i kina. åker man till kina och äter maten där så är det bara fett som paketerats i muggar med nån äcklig wok. och det här ska man få i sig med pinnar, så förtjust är jag inte att jag sitter med fingrar och klor och med möda(!) med att få i mig skiten.
Citera
2008-11-17, 22:41
  #537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.bergkamp
riktig mat skall tillaga med omsorg, och där är Kina maten sist på listan. det blir alltid nåt snabbt skit som kocken i all hast slänger ihop. grejen är att i Sverige är restaurangerna någorlunda hälsosammare än den i kina. åker man till kina och äter maten där så är det bara fett som paketerats i muggar med nån äcklig wok. och det här ska man få i sig med pinnar, så förtjust är jag inte att jag sitter med fingrar och klor och med möda(!) med att få i mig skiten.

Har du varit i Kina? Allt jag käkat där (Och nej, jag äter inte deras jävla gatumat) har varit lätt och fräscht, speciellt jämfört med avskrädet som kallas för kinamat här i Sverige, men även jämfört med t.ex vanlig svensk husmanskost. Finns liksom en anledning till att asiater får mindre hjärtproblem och tjocktarmscancer än oss här i väst (och det inte bara för att de vart fattiga, statistiken gäller även för t.ex Hong Kong och Singapore). Och sen när packeterar man mat i "muggar" i Kina? Såvitt jag vet är det ett amerikanskt fenomen att kinesrestauranger packar sin chow mein (än en gång, inte en kinesisk maträtt) i cylinderformade förpackningar. Att du sen är för efterbliven för att hantera ett par ätpinnar är inge någons annans problem.

OnT så har jag bara dåliga erfarenheter Kebab House i Stockholm (både den vid hötorget och på vasagatan). Köttslamsorna måste fan ha kryddats med aska.
__________________
Senast redigerad av Weilöv 2008-11-17 kl. 22:45.
Citera
2008-11-18, 13:21
  #538
Bannlyst
Tex Mex i Helsingborg är mitt bidrag! Ritkigt sunkig mat, ser ut som om de klämt bajs i maten lyckligtvis kursa de för någon vecka sen
Citera
2008-11-18, 13:28
  #539
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oakn
På skylten ser a:t ut som ett ä. Men de är det stället jag menar.

Har också ätit där när man är där med lumpen. Ingen höjdare.

Men det värsta jag vet är varenda Sodexho "resturang" i världen. Vi hade det i skolan, vi har det i lumpen och vart jag än åker finns de där. Hittade de till och med i en stuga uppe i franska alperna och de smaka banne mig lika äckligt där som här! Fyy
__________________
Senast redigerad av Pankookis 2008-11-18 kl. 14:04.
Citera
2008-11-19, 19:43
  #540
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weilöv
Har du varit i Kina? Allt jag käkat där (Och nej, jag äter inte deras jävla gatumat) har varit lätt och fräscht, speciellt jämfört med avskrädet som kallas för kinamat här i Sverige, men även jämfört med t.ex vanlig svensk husmanskost. Finns liksom en anledning till att asiater får mindre hjärtproblem och tjocktarmscancer än oss här i väst (och det inte bara för att de vart fattiga, statistiken gäller även för t.ex Hong Kong och Singapore). Och sen när packeterar man mat i "muggar" i Kina? Såvitt jag vet är det ett amerikanskt fenomen att kinesrestauranger packar sin chow mein (än en gång, inte en kinesisk maträtt) i cylinderformade förpackningar. Att du sen är för efterbliven för att hantera ett par ätpinnar är inge någons annans problem.

OnT så har jag bara dåliga erfarenheter Kebab House i Stockholm (både den vid hötorget och på vasagatan). Köttslamsorna måste fan ha kryddats med aska.

Men asiater äter ju massa glutamat och soja och detta är inte nyttigt för någon kroppsdel.

Men de flesta äter väl kokt ris och grönsaker med fisk och detta är nyttigt.
På vilket sett är kinamaten utanför kina avskräde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in