2012-11-21, 10:42
Medlem
PownitZs avatar
Det sämsta stället jag ätit på var på Kreta för några år sedan. Bodde då i en liten by strax öster om Chania. Som jag i tidigare inlägg nämnt så finns det en riktigt dålig restaurang i den byn. Låg riktigt snyggt högt uppe på berget men maten var inget att ha. Väldigt lite på tallriken, väldigt dyrt och otrevlig personal. Det smakade dessutom inte så värst bra.

Dock är det stället inte det värsta jag åt under semestern. Förstapriset tar en liten familjerestaurang som låg nere vid stranden. Beställde en pizza som hade namnet "havets läckerheter". Fick till att börja med vänta säkert 45 minuter på maten och när den väl kom fram så var det bland annat en avkapad bläckfiskarm och en hel sjöstjärna på pizzan kompletterat med räkor, musslor och bläckfiskringar. Det gick knappt att äta då allt var segt och smakade illa. Inte nog med detta så blev jag matförgiftad.

Inte nog med detta finns det ännu en restarang i samma by som min syster blev matförgiftad på. Har för mig att den hette kyknos.

Dock fanns det väldigt bra restauranger i byn med god mat, trevlig personal och bra pris. Men att det skulle vara så stor kontrast trodde jag aldrig.
Citera
2012-11-21, 11:57
Medlem
mr.laws avatar
Haha var miniHitler där när du åt?

http://stockholm.etc.se/nyhet/jag-sparkades-min-hudfarg

Citat:
Gräslöken som ett hakkors

Nadine Leotaud berättar att den nyanställde talade om att han ville sätta upp bilder på Hitler och Stalin i köket.

– Vi brukar hjälpa till med garneringen av maten innan den bärs ut till gästerna. ”Lägg gräslöken som ett hakkors” fick vi höra.

Citat:
Ursprungligen postat av biglebow
Sitting Bull, Stockholm.

Pris - mat
98:- 3 McDonalds kycklingvingar med krossad tomat.
329:- kolbit, antagligen nötkött, 4 klyftpotatisar, soja, kål och 2 tomathalvor.
59:- kaffe och vaniljdröm.

Andra överraskningar:
Meny bestående av 3 hophäftade A4 men tillhörande kaffefläckar.
Matsal med 200 platser, helt tom men ändå tar det 15 minuter att få sitta för att personalen bråkar om vem som ska "ta hand" om oss.
På frågan "finns det en drinkmeny?" så blir svaret "ja, men den stämmer inte, säg vad ni ska ha bara".
20 minuters väntetid för att få betala, trots endast 8 andra gäster på 4 servitriser.
Osmakligt fet personal i för lite kläder, det ska mycket till för att jag ska ta med en sådan punkt men när matlusten drabbas av personalens utseende så är det illa.

Sitting Bull i Stockholm är den sämsta restaurang jag ätit på allt som allt, och jag har varit i Bulgarien.
Citera
2012-11-21, 19:14
Medlem
Gillar verkligen inte T.G.I Friday's vid Stureplan! Baconet på hamburgaren var nästan rått och när vi bad om nytt bacon (vi var två personer) så tog det jättelång tid och efter vad som kändes som en evighet kom en servitris och bad om ursäkt för att det hade tagit så lång tid och att vårt bacon snart skulle komma. När vi väl fick vårt bacon, fick vi bara en skiva...till två personer!? vet inte vad de tänkte med...har inte och kommer nog aldrig gå dit och äta igen.
Senast redigerad av Zebrarandig 2012-11-21 kl. 19:16.
Citera
2012-11-21, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omnsddpt
Enkelt, Jensens Bajshus flå't Böfhus i Kista Galleria!!!

Kall äcklig mat, otrevlig personal dock gick det snabbt att beställa och även notan fick man snabbt MEN varning för denna "restaurang" och det många som nämnt denna Danska kedja .....

Fattar inte att vissa kan säga att Jensens har typ världens godaste mat (kanske inte är så många som sger det, men har hört några säga det). Jag åt där för första gången i Köpenhamn i somras och köttet var en enda stor fettklump...fick skära bort nästan hela köttet och bara äta potatisen...
Citera
2012-11-21, 19:39
Medlem
Måste även nämna Wagamama (asiatisk restaurang)...flopp både i Stockholm (ligger ungefär mittemot Centralen) och i Köpenhamn...ena gången okokta nudlar och i Köpenhamn fick min pojkvän i princip rå kyckling. Gå aldrig dit, jag råder er det!

Akta er även för café Finlandia på Drottninggatan i Stockholm...beställde kycklingsallad, men det var inte kyckling...det var definitivt kalkon! Min pojkvän berättade att han också varit där och fick brända pannkakor...
Senast redigerad av Zebrarandig 2012-11-21 kl. 20:18.
Citera
2012-11-22, 00:43
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cobhc87
Buffén på Tallink Baltic Queen. Absolut allting var oätbart, fy fan.

Edit: Frukosten också.
Hehe ja buffén är tämligen usel men dock inte lika usel som deras snabbmatskiosk. Den absolut värsta hamburgare jag försökt mig på att äta var från den kiosken. En mikrad burgare med konsistens som en blöt tvättsvamp, blaskig majonnäs, rivna morötter och vitkål som topping
Citera
2012-11-22, 10:18
Medlem
Discobands avatar
Åt kinabuffé när jag var i Spanien, det var fan det äckligaste jag har varit med om, det enda som gick att äta var typ nudlarna, jävligt ovärt då det hade kostat typ 9 eur.
Citera
2012-11-25, 21:24
Medlem
Hemmaplan i Göteborg, Majorna!! Var där för några veckor sen och skulle äta "husets" hamburgare! Brödet var gammalt och torrt som en skorpa, dessutom sjukt bränt! Burgaren var en 90 grams av eldorado-klass. Ok för att det är en kvarterskrog men ändå. 125kr fick man pröjsa också
Citera
2012-11-25, 22:04
Medlem
Åt på en fiskrestaurang i Portugal.
Fick vänta väldigt länge på maten och när den väl kom så var fisken rutten(!).
Citera
2012-11-26, 22:10
Medlem
Nåt väghak i Vansbro - det värsta skiten jag vart med om. Beställde sprödbakad fisk och potatis, smakade värre än skolmaten. Men det var inte helt oväntat med tanke på standarden på stället.

Värre dock här om veckan när jag och några vänner besökte Texas Longhorn i Västerås. Åt baconlindad oxfilé som smakade ruttet! Som tur var fick jag var enda krona tillbaka efter att jag klagat på köttet. Trots det, tråkigt att det är så dålig kvalitét på en maträtt á 300 spänn.
Citera
2012-11-27, 00:51
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discorecord
Trots det, tråkigt att det är så dålig kvalitét på en maträtt á 300 spänn.

En kedja som dessutom påstår sig servera "Sveriges bästa kött" ska kunna bättre än så.
Citera
2012-11-27, 16:54
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discorecord
Nåt väghak i Vansbro - det värsta skiten jag vart med om. Beställde sprödbakad fisk och potatis, smakade värre än skolmaten. Men det var inte helt oväntat med tanke på standarden på stället.

Värre dock här om veckan när jag och några vänner besökte Texas Longhorn i Västerås. Åt baconlindad oxfilé som smakade ruttet! Som tur var fick jag var enda krona tillbaka efter att jag klagat på köttet. Trots det, tråkigt att det är så dålig kvalitét på en maträtt á 300 spänn.
Min upplevelse av Texas Lonhorn är den totalt motsatta, men jag har ju inte varit på restaurangen i Västerås. Kanske den Västeråsiska franchisetagaren tummar på kvaliteten? Sådant borde anmälas till moderbolaget då sådant beteende kan skada företagets anseende rejält!

De Longhorns som jag har bevistat här i Stockholm har jag aldrig blivit besviken på, likaså min otroligt köttsnobbiga (Argentinska) hustru.
Riktigt bra kvalitet och dessutom så får man rejält med käk för pengarna. Ingen liten fluglort i mitten av en enorm tallrik där inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in