2008-07-26, 12:49
Medlem
Nojlagets avatar
Det absolut fattigaste matställe jag käkat på var vid en safari camp i Etiopien. Till att börja med var personalen full. Sen hade de bara en maträtt, spaghetti med tomatsås som var taskigt uppvärmd. Sen hade de bara några få läsk/vatten kvar vilka fick gå till barnen i sällskapet. Vi vuxna fick välja mellan öl och sprit till maten! Sen fungerade inte belysningen i restaurangen heller, så vi fick sitta och äta i mörker.

Det var verkligen totalt sunk men ändå en upplevelse för livet på något sätt att sitta där i mörkret och käka sin spaghetti medan en skitfull etiopier springer runt och försöker passa opp
Citera
2008-07-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nojlaget
Det absolut fattigaste matställe jag käkat på var vid en safari camp i Etiopien. Till att börja med var personalen full. Sen hade de bara en maträtt, spaghetti med tomatsås som var taskigt uppvärmd. Sen hade de bara några få läsk/vatten kvar vilka fick gå till barnen i sällskapet. Vi vuxna fick välja mellan öl och sprit till maten! Sen fungerade inte belysningen i restaurangen heller, så vi fick sitta och äta i mörker.

Det var verkligen totalt sunk men ändå en upplevelse för livet på något sätt att sitta där i mörkret och käka sin spaghetti medan en skitfull etiopier springer runt och försöker passa opp

Detta låter ju ändå som en riktig upplevelse! Man får ta seden dit man kommer, ni skulle supit er fulla med servitören!
Citera
2008-08-07, 01:25
Medlem
Pytons avatar
Mitt sämsta matminne är från Tyskland.

Skulle hem till Sverige efter några dagar i Berlin. Är på flygplatsen Schönefeldt och känner att jag ska äta något innan flyget går. Går till en liten hamburgerrestaurang, med exakt samma stil som "Daisy's" som vi har i Sverige, men denna hette istället "Cindy's".

Beställer en cheeseburgare. På menybilderna ovanför disken ser det ut precis som vanliga burgare.

När jag får maten är hamburgerbrödet fyrkantigt. Osten är vidrig. Gurkan är skivad pickles. Salladen är... kål! Men jag är hungrig och drar i mig den ändå.

2 timmar senare ligger jag inne på en handikappmugg och spyr ner hela stället. Lyckas bli bra till avgång och äter KitKat på flyget hem för att få upp blodsockret.

Stor varning för Cindy's på Schönefeldt flughafen Berlin!
Citera
2008-08-13, 00:18
Medlem
15th Avenues avatar
Tror det var något barliknande ställe i Asciano i Italien, där mackorna innehöll en helt masksamhälle. Klagade givetvis och ville ha pengarna tillbaka, men snubben som arbetade där sa bara till sitt försvar att "det är inte vi som gör dem, vi beställer dem". Idiot.
Citera
2008-08-13, 04:59
Medlem
Snurrens avatar
En hamburgare i ett gatukök i Norge. Ett segt bröd och en microungnsvärmd (ej stekt) köffärsblaffa, inga grönsaker. Dyr var den också
Citera
2008-08-13, 21:39
Medlem
Sämsta stället jag ätit på är utan tvekan pizzerian i Gullspång
Skitsmå pizzor med typ 20g ost,2g skinka.
Citera
2008-08-16, 14:39
Bannlyst
Efter en krog kväll i Sundbyberg gick jag och min polare in på S-Grillen eftersom allt annat var stängt och vi var svinhungriga.

Vi beställer en 150 g cheeseburgare var med pommes. Vi sätter oss lite längre in i gatuköket och väntar på vår mat, när han väl kommer med maten
får vi 2 stycken 90 grams burgare utan ost och ett helt lager med räksallad över pommesen så vi tackade för oss och stack därifrån utan att betala för den skiten.
Citera
2008-08-16, 14:44
Medlem
zala's avatar
Sämsta måste väl varit i Kroatien, precis utanför flygplatsen.

Maten i sig var det absolut inget fel på utan det var servicen. De tog dem 1 h 5 m för att göra två pizzor. Inte heller var det överfullt.
Citera
2008-08-16, 14:47
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Det måste ha varit ett ställe i Frankrike jag åt på förra året. Priserna indikerade på att det var en restaurang av normal klass, varken sunk eller Louis XV i Monte Carlo. Det visade sig vara ett alltför optimistiskt antagande.

Vi fick vänta i 1 timme och 40 minuter på maten. När vi var på väg att resa oss och gå kom den. Biffen var väl okej men den var så sjukt liten! Det tillsammans med lite pommes frites och en suspekt sås som kocken antagligen hade askat i kostade 12 euro. Jävla rövarpriser.
Citera
2008-08-17, 18:51
Medlem
StraightShooters avatar
Åt på en pizzeria i Markaryd efter att ha varit i Mellbystrand och badat. Hungrig var vi så vi tog första bästa pizzeria (finns förmodligen fler där?). Man borde anat onåd när han som tog beställningen inte kunde svenska...

Nåväl, vi får våra pizzor och det är nog de tunnaste och ynkligaste pizzor jag sett på länge. Jag beställde en oxfiléhistoria med bearnaisesås och det var allt som var på den (inte ens någon svamp), men det var snarare roadkill än oxfilé. Polaren beställde en pizza med räkor och skinka, och skinkan luktade ruttet och den såg ofräsch ut.

Sen kommer man ju till betalningen, och jag betalade 65 spänn för min pizza och det är väl ok. Men att betala 19 kr för litet glas Coca-Cola, det är fanimig rån! Aldrig mer där, lyckligtvis blev man inte magsjuk i alla fall.
Citera
2008-08-18, 00:00
Medlem
ajmons avatar
Det jag kommer på nu är rastplatsen som är alldeles efter bron från köpenhamn.
Inte nog med att det tog 30 minuter för att få mackan , den var stenhård.
Det stället rekommenderar jag inte.
Citera
2008-08-18, 03:30
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Efter en krog kväll i Sundbyberg gick jag och min polare in på S-Grillen eftersom allt annat var stängt och vi var svinhungriga.

Vi beställer en 150 g cheeseburgare var med pommes. Vi sätter oss lite längre in i gatuköket och väntar på vår mat, när han väl kommer med maten
får vi 2 stycken 90 grams burgare utan ost och ett helt lager med räksallad över pommesen så vi tackade för oss och stack därifrån utan att betala för den skiten.

Skumt, tycker det stället är ganska bra och det är välbesökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in