Citat:
Ursprungligen postat av
Oliveira
Försöker du vara ironisk? Skulle Noma med mat i världsklass vara det sämsta stället du ätit på?
Så du menar att man per automatik tycker om det som serveras på en restaurang bara för att dom råkar vara världsberömda? Nog för att Noma håller extremt hög klass men jag tillhör förmodligen samma sorts människor som
Inhalator för jag kan ärligt säga att ingen av dom 20-talet rätter jag sett därifrån tilltalar mig det minsta. Så med "sämsta stället" menade
Inhalator naturligtvis det ställe personen ifråga tilltalades minst positivt av maten i förhållande till eget tycke och smak.
Ska det vara så svårt att förstå eller försökte du bara göra dig rolig?
Helt OnT: Sämsta stället jag ätit på är utan minsta tvekan en indisk restaurang i Jönköping. Visst ringde varningsklockorna ganska högt redan då man upptäckte att restaurangen låg i samma hus som ett shoppingcenter men jag var tyvärr nyfiken.
Allt serverades från såna där stora "stålbunkar" som fanns i plugget, allt var kallt och det mesta var smaklöst. Det fanns lappar med stora varningar om att det var jättestarkt vid ett par av grejerna men det var dom enda grejerna som smakade nåt alls. Dessutom var personalen klart oengagerad..