2017-07-30, 15:59
  #2401
Medlem
megacoolmans avatar
mcDonalds Eurostop Halmstad. Halvfärdiga mjuka pommes utan salt. Burgaren var torr som en gammal skosula. Det verkade som de hade kastat den i väggen för alla tillbehör låg hoptryckta på ena sidan.

Det var ett tag sedan jag åt på mcDonalds, och det kommer nog att dröja länge till nästa gång.
Vet att man inte kan räkna med någon högre kulinarisk upplevelse, men jag minns att det iaf brukade vara ätbart.
Det verkar som stället har hamnat i förfall.
Citera
2017-07-30, 20:16
  #2402
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
mcDonalds Eurostop Halmstad. Halvfärdiga mjuka pommes utan salt. Burgaren var torr som en gammal skosula. Det verkade som de hade kastat den i väggen för alla tillbehör låg hoptryckta på ena sidan.

Det var ett tag sedan jag åt på mcDonalds, och det kommer nog att dröja länge till nästa gång.
Vet att man inte kan räkna med någon högre kulinarisk upplevelse, men jag minns att det iaf brukade vara ätbart.
Det verkar som stället har hamnat i förfall.

Hade eventuellt tänkt äta där om 2.5 vecka men man kanske ska ta en annan MCD?
Citera
2017-07-30, 20:42
  #2403
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Hade eventuellt tänkt äta där om 2.5 vecka men man kanske ska ta en annan MCD?

Det ligger en Max där också, men jag vet inte om jag kan rekommendera den heller. Har aldrig gillat Max.
Citera
2017-07-30, 21:07
  #2404
Medlem
La Carreta , Spanien Malaga

Ofärdig mat ingen kompensation skitställe
Citera
2017-07-30, 21:12
  #2405
Medlem
urverksapelsins avatar
Kanske inte det sämsta i livet, men kinesrestaurangen vid hlpl Chapmans torg, Göteborg. Inte vid torget, utan lilla platsen norrut, mot leden. Åt reker (stkhlms stavning) och tillbringade nästa dag med en mage som jag svalt en badboll och n antal gånger besök på toaletten. Min rekommendation: undvik.
Citera
2017-07-30, 22:11
  #2406
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Kanske inte det sämsta i livet, men kinesrestaurangen vid hlpl Chapmans torg, Göteborg. Inte vid torget, utan lilla platsen norrut, mot leden. Åt reker (stkhlms stavning) och tillbringade nästa dag med en mage som jag svalt en badboll och n antal gånger besök på toaletten. Min rekommendation: undvik.

Reker?? Ja, såna maneter
Citera
2017-07-30, 22:19
  #2407
Medlem
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2017-08-01, 19:12
  #2408
Moderator
rotadents avatar
Det här är alltså tråden för de sämsta ställena vi har ätit på. Det är inte en tråd för politik, utan låt oss hålla oss till kvaliteten på själva restaurangen. Två inlägg raderade.

//Mod
Citera
2017-08-01, 20:35
  #2409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Ligger nån armhåla till gatukök eller vad man ska kalla det, strax söder om Ängelholm, vid macken bakom Hotell Erikslund.
Jag är inte kräsen och äter det mesta, men den hamburgaren var fan motbjudande. Fick slänga den efter ett par tuggor.
Varningsklockorna borde ringt när kamelryttaren värmde den i micron. Jag hade dock bråttom och tog den med mig i bilen. Borde ha vänt om och tryck ner den i halsen på honom.

Jo, den har chanserat duktigt. Innan babbarna tog över var det fin mat. Man kunde komma halv sju på morgonen och få hemmalagade köttbullar i fin middagsförpackning att ta med till jobbet. Baguettern tillverkades medan man väntade och höll toppklass.
Bäställde en fransk hotdog efter ägarbytet och det var tillagat i mikrovågsugn , både bröd och korv. Det var som att tugga en skosula. Aldrig mer. Fyfan vad babbarna kan fördärva. Tar man över en korvmoj så kan man fan lära sig laga mat med.
Citera
2017-08-02, 01:12
  #2410
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burkmeister99
Jo, den har chanserat duktigt. Innan babbarna tog över var det fin mat. Man kunde komma halv sju på morgonen och få hemmalagade köttbullar i fin middagsförpackning att ta med till jobbet. Baguettern tillverkades medan man väntade och höll toppklass.
Bäställde en fransk hotdog efter ägarbytet och det var tillagat i mikrovågsugn , både bröd och korv. Det var som att tugga en skosula. Aldrig mer. Fyfan vad babbarna kan fördärva. Tar man över en korvmoj så kan man fan lära sig laga mat med.

De verkade mest tycka att det var jobbigt att det kom in kunder. Antingen är stället nån sorts förtäckt penningtvätt eller så är det någon som har anställt ett par asylsökande och betalar dem småpengar.

I vilket fall så lär ju inte affärerna gå så lysande. När jag var i krokarna vid ett senare tillfälle, så åt jag lunch på Erikslund istället. Mycket bättre.
Citera
2017-08-02, 23:17
  #2411
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Försöker du vara ironisk? Skulle Noma med mat i världsklass vara det sämsta stället du ätit på?
Så du menar att man per automatik tycker om det som serveras på en restaurang bara för att dom råkar vara världsberömda? Nog för att Noma håller extremt hög klass men jag tillhör förmodligen samma sorts människor som Inhalator för jag kan ärligt säga att ingen av dom 20-talet rätter jag sett därifrån tilltalar mig det minsta. Så med "sämsta stället" menade Inhalator naturligtvis det ställe personen ifråga tilltalades minst positivt av maten i förhållande till eget tycke och smak.

Ska det vara så svårt att förstå eller försökte du bara göra dig rolig?

Helt OnT: Sämsta stället jag ätit på är utan minsta tvekan en indisk restaurang i Jönköping. Visst ringde varningsklockorna ganska högt redan då man upptäckte att restaurangen låg i samma hus som ett shoppingcenter men jag var tyvärr nyfiken.

Allt serverades från såna där stora "stålbunkar" som fanns i plugget, allt var kallt och det mesta var smaklöst. Det fanns lappar med stora varningar om att det var jättestarkt vid ett par av grejerna men det var dom enda grejerna som smakade nåt alls. Dessutom var personalen klart oengagerad..
__________________
Senast redigerad av Ihavenoname 2017-08-02 kl. 23:28.
Citera
2017-08-15, 18:23
  #2412
Medlem
OrganiCs avatar
McDonald's, Apelgatan 18, Norrköping.
Under mitt första besök i Norrköping så stannade jag och dåvarande sällskap till vid McDonald's. Jag har tidigare inte haft negativa upplevelser med McDonald's och brukade, de få gångerna jag åt, beställa Chicken Big Mac och så även denna gång. Ont vetandes satte vi oss ner och åt men efter ca 20-30 minuter så kände jag mig kallsvettig och lite yr, så jag gick in på toaletten för att skölja ansiktet med kallt vatten. Kallsvetten och yrseln lindrades och vi lämnade restaurangen.

På väg hem till henne började jag kallsvettas igen och mådde även lite illa och sade till mitt sällskap att jag inte mådde så bra. Vägen hem kändes som en evighet och jag var tvungen att stanna bilen för att kräkas. När vi väl hade kommit hem och jag skulle parkera, så kräktes jag igen. Jag spenderade sedan resten av kvällen/natten till sängs och mådde skit. Jag misstänker att kycklingburgaren jag fick hade legat för länge så dessa härliga bakterier hade bildats.
Detta hände 2006 och jag har inte ätit på McDonald's sedan dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in