Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 14:46
  #2389
Medlem
Mogrens avatar
Max! Otroligt äckligt.
Citera
2017-06-25, 19:11
  #2390
Medlem
Vet inte om det varit uppe i tråden (det bör ha varit det) men överlägset sämsta stället, samtliga kategorier, är hotellet/värdshuset John i Filipstad. Vi stannade till där på väg hem från skidsemestern i Trysil för några år sedan. Anade först oråd när sunk/rökstanken slog emot oss när vi kom in, men vi var väl hungriga antar jag, så vi beställde in mat. Pasta Bolognesen gick inte att få ner, ej heller kompisens hamburgare som serverades med Kavli dressing som enda tillbehör.

Blev pissnödig och gick in på herrarnas. Det var kö till pissoarerna, men ett bås var ledigt. Förstod ganska snart varför då jag fick sin på den totalt omlackerade skålen (såg ut som det varit så flera dagar). Bestämde mig för att gå någon annanstans, men ville tvätta mig noggrant för att inte smittas av ebola.

En liten grabb på 8-9 år stod framför mig vid handfatet. Han vred om kallvattenkranen och stack in nävarna (tvågreppablandare) och skrek till av smärta, det ångade från hetvattnet. Hans pappa kom och tog honom och försvann, grabben grät något fruktansvärt. Jag böjde mig ner och såg att inkommande vattenrör var korsade.
Citera
2017-07-13, 14:49
  #2391
Medlem
ministryofdrugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Käkade på nåt ställe i Göteborg, nån typ av kombinerad pizzeria och kina-restaurang. Jag beställde pizza och visst, den kanske inte var den äckligaste jag ätit men den var absolut inte värd pengarna. Miljön kändes också allmänt sunkig.


Landala / Kapellplatsen ??
Citera
2017-07-18, 09:18
  #2392
Medlem
Sämsta stället jag ätit på? Garanterat skolköket. Maten var dock oftast ätbar. Ibland rent utav god, men kycklinglevergrytan, den var så äcklig så att jag t.o.m hade tvekat att ge den till min värsta fiende. Jag försökte få i mig en bit av den såsdrypande leverbiten i mellanstadiet som också var förra och sista gången som det serverades (och sista gången som jag åt det &#128513, men bara lukten gav mig kväljningar. Det gick bara inte! Fy!


Samma sak med leverbiffen och köttgryan. Det var dock inte lika äckligt, men det fick fortfarande donken och alla pizzerior att framstå som lyxig gourmetmat.
Citera
2017-07-18, 20:34
  #2393
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnback
Vet inte om det varit uppe i tråden (det bör ha varit det) men överlägset sämsta stället, samtliga kategorier, är hotellet/värdshuset John i Filipstad. Vi stannade till där på väg hem från skidsemestern i Trysil för några år sedan. Anade först oråd när sunk/rökstanken slog emot oss när vi kom in, men vi var väl hungriga antar jag, så vi beställde in mat. Pasta Bolognesen gick inte att få ner, ej heller kompisens hamburgare som serverades med Kavli dressing som enda tillbehör.

Blev pissnödig och gick in på herrarnas. Det var kö till pissoarerna, men ett bås var ledigt. Förstod ganska snart varför då jag fick sin på den totalt omlackerade skålen (såg ut som det varit så flera dagar). Bestämde mig för att gå någon annanstans, men ville tvätta mig noggrant för att inte smittas av ebola.

En liten grabb på 8-9 år stod framför mig vid handfatet. Han vred om kallvattenkranen och stack in nävarna (tvågreppablandare) och skrek till av smärta, det ångade från hetvattnet. Hans pappa kom och tog honom och försvann, grabben grät något fruktansvärt. Jag böjde mig ner och såg att inkommande vattenrör var korsade.
Där stannade vi till en gång för ett antal år sedan och dom serverade entrecote. Den var så seg att man nästan önskade att man haft motorsåg med sig.
Citera
2017-07-19, 12:21
  #2394
Avstängd
Burger King (Miniportion strips) (Ingen chans att fylla på läsken) (Kall hamburgar)
ketchup från expediten i påsar hon frågade först vill du ha ketchup - helst vill de inte ge ketchup då sparar de in ex antal miljoner om de har 3hundra miljoner burgerking resturanger.
Citera
2017-07-21, 01:10
  #2395
Medlem
flaess avatar
Jag åt - motvilligt - på vägkrogen Karolas Kök i Gryttjom söder om Tierp i tisdags. Det här haket har inget vidare rykte, men en kompis påstod att de hade ryckt upp sig rejält på senare tid.

Fylld av tvivel så hängde jag på dit och tog för mig av dagens matbuffé som bestod av stekt fläsk med löksås, kycklingwok och biff med grönpepparsås. Till alla dessa rätter så erbjöds endast helstekt potatis som var stekt i margarin och FULLKOMLIGT DRÄNKT i grillkrydda!

Efter en längre stunds sökande efter bestick, tallrikar och glas utan matfläckar så var det då dags att äta. Jag hoppade över den brända kycklingwoken och inledde med biff och grönpepparsås. Biffarna smakade unket, och konsistensen var otroligt märklig. De var sega men på samma gång köttfärsartade. Såsen var med 99 procents säkerhet en pulversås med några ynka grönpepparkorn i. Oätligt!

Stekt fläsk med löksås var också en katastrof. Fläsket var nästintill helt rått och det ackompanjerades av en totalt smakberövad löksås.

"Fy fan, jag måste stilla min hunger på något vis!", tänkte jag, och gick till sallads- och brödbuffén. Till brödet så erbjöds endast vidrigt lättmargarin och salladsbordet var oroväckande sunkigt. Med stor tvekan så prövade jag lite grönsallad och därefter vitkålssallad. Grönsalladen var torr men ätbar, medan vitkålssalladen smakade vinäger, vinäger och endast vinäger!

Det sjuka är att i samma veva så sitter min kompis mittemot och är alldeles lyrisk. "Åååååååå, vad gott! Mmmmmmmmm! Nom-nom-nom!"

Men till saken hör att det här är en kille som anser att Billys panpizza, grillchips, Mcdonald´s och frysta färdigrätter är höjden av gastronomi...
Citera
2017-07-21, 01:12
  #2396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Vilket är det sämsta stället du ätit på? Bidrar med följande:

* Mitt emot lågprisparadiset GeKås i Ullared, ligger ett riktigt sunkigt ställe. Glasskivor på borden, plastdekorationer i form av vindruvor på borden och maten var totalt under isen. Ja, det hela var så patetiskt att vi inte kunde bli förbannade på det utan satt och garvade åt stället och skiten de serverade.

Mando Malmö
Citera
2017-07-22, 21:34
  #2397
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redpill83
Mando Malmö

..och anledningen till deras bristfälliga matlagning är? ? ?
Citera
2017-07-22, 23:16
  #2398
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redpill83
Mando Malmö
Utveckla, är du snäll! Absolut inte bäst, men sämst kan de inte vara såvida du inte uteslutande äter på Michelinkrogar.
Citera
2017-07-23, 13:44
  #2399
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av redpill83
Mando Malmö

Hur kan Mando vara det sämsta stället du har ätit på? Utveckla gärna vad som gjorde det sämst för dig.
Och vad jämför du med?
Citera
2017-07-29, 18:19
  #2400
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Jag åt - motvilligt - på vägkrogen Karolas Kök i Gryttjom söder om Tierp i tisdags. Det här haket har inget vidare rykte, men en kompis påstod att de hade ryckt upp sig rejält på senare tid.



Nja, det haket har faktiskt ett väldigt gott rykte vad jag har hört. Och det är ett helt ok hak, platsar absolut inte på något sätt i denna tråd (enligt mig). Käkat där 3-4 gånger och det har varit dugligt alla gånger.

Vill du uppleva en riktig katastrof i området så leta reda på golfrestaurangen i närheten:

När jag va där sist:
Dagens:
Salladsbuffén: En blandsallad med brun-vit isbergssallad, gul-vita tomater med kvisten kvar, gurka samt 3x3cm stora kuber hushållsost...

Maten: En Näve "picklade grönsaker" från burk, två skivor snustorr rostbiff, en näve potatissallad.

Alternativt: 5 skivor gravad lax, fem styck minut-potatis-potatisar, en sked senap

Vatten, surt kaffe.

95 spänn
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback