2017-01-10, 16:15
Medlem
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2017-01-11, 18:59
Medlem
Sibylla Möllevången Malmö "Äkligt ställe"
Köpte hamburgare på Sibylla Möllevången Malmö, smakade fan som dom hade spottat eller förgiftat hamburgaren på något sätt. känt mig dålig som fan och haft halsbränna nu i två dagar. Äkligaste upplevelsen jag haft. Inget säkert ställe!!!
Citera
2017-01-19, 00:30
Medlem
lolzincs avatar
http://www.restaurangunico.se/ - medtvingad av kollegor till detta ställe flertalet gånger för både luNch och AW. Din generella mack gör säkerligen bättre mat.
Citera
2017-01-27, 00:51
Medlem
Andersdamaans avatar
Nu hände ju följande för säkert tio år sedan nu så stället kan ju ha skärpt till sig både en och två gånger, men en restaurangupplevelse som var ohyggligt dålig var när jag och frugan stannade till för lunch på Järnvägsrestaurangen i Ljusdal. Haket erbjöd lunchbuffé och det är ju trevligt, om maten är ätbar dvs...

Det som serverades var benhårda och snustorra fläskkotletter, de vidrigaste köttbullar som jag någonsin försökt mig på att äta (t.o.m COOP X-Tra smakar Operakällaren i jämförelse), giktbrutna och snustorra kycklingbitar i sås med noll smak och med den konsistens som snigelslem har, gråa prinskorvar som mest smakade brosk, sega fläskschnitzlar med bränd och oljig panering, överkokt potatis, en sörja som påstods vara ris, samt stekt kulpotatis som smakade verkligen ingenting! Hur pass kökshandikappad är man inte om man inte ens fixar en sådan basal sak som att steka potatis? Det enda som inte var katastrofdåligt var pepparsåsen som var ett halvfabrikat.

Misstänker starkt att kökspersonalen var inhyrd från Samhall eller något dagcenter, för något värre i matväg har jag aldrig råkat ut för i Sverige!! Snubben som stod i kassan verkade inte heller han ha alla indianer i kanoten. Han både lät och såg ut som en produkt av flera generationers inavel!

Den enda restaurangupplevelsen som slår denna i uselhet var en kinesisk måltid som jag intog i Turkiet för ungefär hundra år sedan, fast den historien spar jag till en annan gång.
Citera
2017-01-27, 00:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Misstänker starkt att kökspersonalen var inhyrd från Samhall...
Bara en liten not: Det finns många anledningar till att vara anställd av Samhall. Att inte kunna laga riktigt bra restaurangmat är inte en av dessa anledningar.
Citera
2017-01-27, 09:28
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Bara en liten not: Det finns många anledningar till att vara anställd av Samhall. Att inte kunna laga riktigt bra restaurangmat är inte en av dessa anledningar.
Dock så är utvecklingsstörning en bra anledning till Samhallsanställning, och det är just utvecklingsstörning som jag syftar på här.
Citera
2017-01-27, 10:54
Medlem
Closters avatar
Jag var på East i Stockholm och skulle fira min pappas pension för kanske 3 år sen. Alla i sällskapet är vana vid bra restauranger och väl medvetna om vad som förväntas av gästen, men ändå tittade servitrisen på oss som om vi var zigenarna som sitter vid Östermalmstorgs tunnelbana.

Nåja. Mamma har en hörselskada, så vi ber om ett lite lugnare bord. Det fick vi inte, utan fick säga till om att få ett annat bord och fick en djup suck som svar. Väl på plats vid det nya bordet så skulle vi beställa dryck, när jag skulle beställa öl fick jag den mest förminskande kommentaren jag fått på en restaurang:

"Då behöver jag se din legitimation, lilla gumman"

Det möttes såklart av ett "Skämtar du?", då jag var en bra bit över 18 vid tillfället och såg knappast yngre ut. Men jag visade min legitimation och fick min Singha. Jag sa till de övriga att det inte kändes bra och att jag ville gå därifrån, men de andra ville inte att vi skulle förstöra stämningen, så vi satt kvar.

När det var dags att beställa mat så var det naturligtvis samma tråkiga bemötande, jag beställde en skål Tom Ka Gai som visserligen kom in ganska snabbt men smakade diskvatten som någon hällt torkad chili i. Åt kanske hälften. Aldrig mer East.
Citera
2017-01-27, 11:19
Medlem
Closters avatar
Just ja, en annan stark kandidat till sämsta stället jag ätit på är Hermans på Fjällgatan i Stockholm.

När jag var där och åt deras asiatiska buffé fanns det inga skyltar på vad rätterna innehöll. Jag fick därför i mig stora mängder jordnötter och fick en kraftig allergisk chock. Jag låg inne på deras toalett och spydde i en timme innan jag märkte att halsen svullnade upp så pass mycket att det var dags att slita upp dörren och väsa "Ambulans nuuuu" till en gäst som hade oturen att stå i kö utanför toaletten.

Som kompensation för att jag var nära att dö fick jag ett presentkort på en till buffé.
Citera
2017-01-27, 11:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Just ja, en annan stark kandidat till sämsta stället jag ätit på är Hermans på Fjällgatan i Stockholm.

När jag var där och åt deras asiatiska buffé fanns det inga skyltar på vad rätterna innehöll. Jag fick därför i mig stora mängder jordnötter och fick en kraftig allergisk chock. Jag låg inne på deras toalett och spydde i en timme innan jag märkte att halsen svullnade upp så pass mycket att det var dags att slita upp dörren och väsa "Ambulans nuuuu" till en gäst som hade oturen att stå i kö utanför toaletten.

Som kompensation för att jag var nära att dö fick jag ett presentkort på en till buffé.

Så jävla underbart!
Du borde gå dit och läxa upp käppkineserna.
Citera
2017-01-27, 12:05
Medlem
megacoolmans avatar
Ligger nån armhåla till gatukök eller vad man ska kalla det, strax söder om Ängelholm, vid macken bakom Hotell Erikslund.
Jag är inte kräsen och äter det mesta, men den hamburgaren var fan motbjudande. Fick slänga den efter ett par tuggor.
Varningsklockorna borde ringt när kamelryttaren värmde den i micron. Jag hade dock bråttom och tog den med mig i bilen. Borde ha vänt om och tryck ner den i halsen på honom.
Citera
2017-01-29, 11:21
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Så jävla underbart!
Du borde gå dit och läxa upp käppkineserna.

Jag var faktiskt där en dryg vecka senare och ställde till med en jävla scen (nästan i stil med pizzasalladshistorien längre bak i tråden), hotade med stämning osv. Jag fick faktiskt 500kr från restaurangchefen och så lovade de att sätta upp tydliga lappar om vad maten innehöll. Jag har inte varit där sen dess, så jag vet inte om de höll sitt ord...
Citera
2017-01-29, 19:57
Medlem
godboys avatar
Såg denna tråd först nu. Men i alla fall. Var i Värnamo på genomresa med frugan för tre fyra år sen och vi var hungriga. Stannade där för att äta. Vi gick in på ett ställe som hade både pizza, kina, indiskt, sushi. Bara det är ju ett varningstecken! Menyn var som en roman! Stor som fan! Vi beställde i alla fall pizza båda två och det var det äckligaste vi någonsin ätit! Feta flottiga, köttet tveksamt om det var skämt, BURK-champinjon (vem använder det idag?)

Vi var där på en söndag tror jag så det mesta var stängt, men detta ställe var öppet.Det var vi och kanske två par till i den rätt stora lokalen.

Kollade lite runt på kartan och vi tror att det var nuvarande Olympia. Men det kan ju ha bytt ägare sen vi var där, så jag säger inte att det är kasst idag, det vet jag inget om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in