2015-03-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Hard Rock Café Odengatan/Sveavägen.

Beställde hamburgare med pommes och fick en 35g hamburgare och "ca" 10 pommes. Tallriken kändes större än vanligt.
Nästan tio år senare är det fan lika dåligt. Min hamburgare med pommes bestod av, precis som din, 10 pommes skitliten burgare och ett salladsblad som täckte typ 1/3 av tallriken. Helt sjukt.
Citera
2015-04-05, 04:36
Bannlyst
Burger King, Värnhem, Malmö (inte Entre). Har inte ätit där på några månader nu men när jag flyttade till Värnhem för 2 år sedan blev jag överlycklig över att äntligen bo nära BK som jag gillar mer än alla andra snabbmatställen. Dock så har nästan varje beställning jag gjort där som inte varit några enstaka chili cheeseburgare blivit katastrofal. Segt kött, sega och få pommes. Och alltid är där en turk som inte jobbar där - antar att han är chef - som dricker kaffe bakom disken och pratar med personalen.

Det roliga är att jag förstod hur dålig restaurangen är när jag besökte Burger King i Limhamn för ett år sedan. Där var det helt enastående gott.
Citera
2015-04-05, 12:06
Medlem
Var för en tid sedan på ett ställe som heter Baras Backe, ligger på Götgatan bland alla andra pubar/restauranger där. Vill lägga en varning för deras "hamburgare" där. För det första så använder de ciabattabröd till burgaren så redan där börjar det bli omöjligt att äta den normalt. Det som sedan är ännu dummare är att bottenbrödet var rektangulärt och större än själva köttbiten, sedan kommer en köttbit som är på tok för tjock och sedan ett litet bröd som lock till det hela. När man sedan tar 150+ kronor för sina burgarmenyer så blir det hela extra knäppt.

Allt serverades på en skärbräda/planka tillsammans med pommesen i en sån där "gullig fritöskort" i miniatyrformat. Denna nya trend med hur pommesen serveras är också något som jag inte förstår mig på. Man får definitivt plats med mindre pommes i den så där tjänar restaurangerna på det men så kan det bli jobbigt att få tag på dom där sista pommesen eftersom man inte får plats med sina händer i denna jävla grej.

Servicen var inte heller så jättesuper. Bara att undvika. Dock fanns det billig AW-bira, allt annat är bara att skippa.
Citera
2015-04-26, 18:49
Medlem
Xheqnhouzs avatar
Jag åt lunch på ett ställe som låg vid torget (eller vad det är) i centrala Skinnskatteberg. Det var något slaggs lunchbuffé. Där fanns bland annat hamburgare med bröd och pommes. Burgarna smakade gammal skolmatsal – ätbart, men ingen sensation – och pommesen som om de legat framme ett tag. Sedan var det något slags kycklingbitar som också verkade ha legat framme ett tag. Jag vet inte om det är det sämsta stället jag ätit på –*men hur som helst lär jag nog inte ta omvägar i framtiden för att få njuta av Skinnskattebergs kulinariska utbud.

Sedan skulle man ju kunna lägga till 90% av alla "kina"restauranger i Sverige, som serverar ungefär samma standardutbud bestående av biff med bambuskott, räkor med sötsur sås (=typ utspädd ketchup), fyra små rätter etc. Härom veckan, när jag var för trött/lat för att laga mat, gick jag in på ett ställe i närheten – som jag ändå tror har någorlunda hyfsat rykte av sig – och beställde en kung pao-kyckling. Det är ju en klassisk rätt, som kan bli riktigt god om den görs bra. Problemet var bara att den här knappt smakade någonting. Har även varit med om att personalen förväxlat friterad kyckling och friterade räkor, utan att någon i sällskapet reagerat eftersom de smakade likadant...
Citera
2015-04-27, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funkadel1c
London i Centrala Stockholm, fick en halv entrecôte + personalen var dålig, sämsta jävla stället jag någonsin käkat på, ingen sinnesfrisk människa skulle käka där 2 gånger. Borde sagt till men de hade inte brytt sig ett piss. Möjligtvis att jag hade fått lite mer kött marinerat med spott eller med lite smuts som krydda. Istället så "Spillde" jag ner bordet och glodde ilsket omkring mig innan jag gick.

Haha ja där har vi nog vinnaren. Ett måste om ni vill bli förbannade. Tog en filé oscar när jag var där. Fick en dansk fläskfilé med vit sparris på burk och fryst crabfish.
Citera
2015-05-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarnfogden
1. Pizza Pino i Midsommarkransen. Käkade en Calzone som iofs smakade helt ok, men redan ett par timmar efter började jag må tjyvens. Slutade med tre dagars kaskadspyor och feber upp över öronen. Detta var flera år sedan, men jag kan än idag inte med just den pizzan. Det är som att bara åsynen av den får kväljningarna tillbaka.

2. Jensens Böfhus på Sveavägen. Var där en gång, aldrig mer. Åt en hamburgare, dyr, i alla fall jämfört med Sibylla eller donken, som fick de där djupfrysta billighetsburgarna man hittar på Ica att smaka som gourmetmat vid en jämförelse. Fy fan.

3. Kinesen på Birger Jarlsgatan nära Eriksbergsgatan. Minns inte vad den hette, men detta va många år sedan och idag ligger det något Vietnamesiskt där. Var där på lunch med jobbarpolare och alla beställer samma sak utom jag. De får sin mat och börjar käka. jag sitter och väntar och blir hungrigare och hungrigare. Visst kan man vara flexibel, och regeln om att alla vid samma bord ska ha maten samtidigt behöver inte hållas på minuten speciellt inte lunchtid, men när de andra började bli klara efter typ en halvtimme, och jag förgäves hade försökt påkalla uppmärksamhet från kyparen drog jag helt enkelt. Polarna berättade att ett par minuter senare kommer samma kypare ut med min mat och blir skitförbannad när jag gått. han börjar gorma och kräver att de ska betala mitt käk, vilket de givetvis vägrar. Då springer han ut på gatan i fåfängt hopp om att få tag i mig, och där stod han när de gick. Högröd i ansiktet och svärande på kinesiska. De garvade så de höll på att dö.

4. Samma sak på ett ställe i England. Snett emot Cutty Sark i Greenwich. Var där med jobbet och alla beställde något suspekt med Taco-anknytning, utom jag som tog dagens rätt. Misstag. Logisk sett borde mitt käk bara varit att sleva upp, men så verkar inte varit fallet. När de andra ätit upp fick jag (då ganska grinig) efter två påminnelser min mat. Smakade helt ok, men jag gick ändå in på toaletten och ollade sedlarna ordentligt innan jag tryckte dem hårt i handen på den något förvånade kyparen.

5. Dagobert på Roslagsgatan. Var visserligen inte jag, utan en polare, och i efterhand kan man ju undra hur smart det var att beställa en räkcocktail mitt i varmaste sommaren på typ ett decennium, en fråga han säkert ställde sig själv under dagarna som kom. Spya på spya och rännskita galore. Har varit där flera gånger sedan dess och käket är bra. Dock skyr vi allting som har räkor i sig.

6. Fridhem på Fridhemsgatan. Heter nu Lion Bar tror jag och byter ägare ungefär en gång i kvartalet. ett äkta sunkhak där lukten av urinoar stundom ger ölet en ny dimension. Har käkat där flera gånger, och det var ju inte direkt så att Guide Michelin eller vad det heter idag, stod på kö, men fullt okej för priset. Gjorde dock missen att beställa in en plankstek, vilket var det segaste trådigaste kött jag någonsin ätit. Har aldrig tidigare riktigt förstått uttrycket att någonting smakar skosula, men fick lära mig den hårda vägen. Enda gången jag inte kunde äta upp någonting överhuvudtaget trots att jag var hungrig. Fick döva svälten med billig öl istället.

7. Govindas (ligger bredvid Fridhem liksom av gudomlig ingivelse). Nu är jag inte någon vegetarian, men hade hört så mycket om detta ställe och hur bra det skulle vara så jag tog blivande frugan med mig dit för en av de vidrigaste soppor jag någonsin ätit. Minns inte vad de kallade den, men det smakade ungefär som om du kokt upp bottenslasket i en större offentlig askkopp. Det fick oss bägge att närapå spy, men alla de gamla hippiesarna och harekrishnagubbarna som var där förutom oss smaskade och sörplade med välbehag tills deras vidriga skägg var fulla av slaggprodukter. Urk. Tilläggas skall att det var någon form av buffé och att en av bönerabblarna ur personalen kom och tipsade oss om att det var fritt fram att hämta mer.

Åt också på Govindas då jag var på skolresa. Fick någon konstig blandning, allt smakande ingefära och typ... unket. Det enda som gick att äta på hela stället var en brödlimpa. Vi vandrade till 7eleven efteråt för att köpa godis.
Citera
2015-05-09, 17:08
Medlem
Herr.Dittlings avatar
FRASSES utanför Nyköping, fy vilket vidrigt ställe.
Man fick en liten dosa som skulle blinka när maten var klar.
Tiden gick, och vi märkte att folk som kommit efter oss fick sin mat.
Gick till kassan där det visade sig att dosan inte fungerade.
- Er mat har varit klar länge nu, och stått här, ni får skylla er själva om ni inte är allerta.
Dom kunde inte ens tänka sig att värma på den.

Inte en chans att FRASSES får något mer besök av oss.
Citera
2015-05-13, 14:07
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemenhurrudu
Var för en tid sedan på ett ställe som heter Baras Backe, ligger på Götgatan bland alla andra pubar/restauranger där. Vill lägga en varning för deras "hamburgare" där. För det första så använder de ciabattabröd till burgaren så redan där börjar det bli omöjligt att äta den normalt. Det som sedan är ännu dummare är att bottenbrödet var rektangulärt och större än själva köttbiten, sedan kommer en köttbit som är på tok för tjock och sedan ett litet bröd som lock till det hela. När man sedan tar 150+ kronor för sina burgarmenyer så blir det hela extra knäppt.

Allt serverades på en skärbräda/planka tillsammans med pommesen i en sån där "gullig fritöskort" i miniatyrformat. Denna nya trend med hur pommesen serveras är också något som jag inte förstår mig på. Man får definitivt plats med mindre pommes i den så där tjänar restaurangerna på det men så kan det bli jobbigt att få tag på dom där sista pommesen eftersom man inte får plats med sina händer i denna jävla grej.

Servicen var inte heller så jättesuper. Bara att undvika. Dock fanns det billig AW-bira, allt annat är bara att skippa.

Tänker att du måste haft tur med dina restaurangbesök om detta var det sämsta. Att brödet inte passar till burgaren och att pommesen serveras i en liten frityrkorg, är det verkligen så farligt?
Citera
2015-05-13, 14:25
Medlem
Shadowcrafts avatar
Drottninghof på Drottninggatan i Stockholm. Beställde entrecote, sämsta köttbiten jag käkat på resturang.
Citera
2015-05-13, 15:50
Medlem
Leos gatukök i Tollarp för några år sedan. Om man ändå har ett vegg alt på snabbhamburgare, kan man väl ha det med omsorg. En sån där smulig grönsakbiff, friterad.. Kom dock ihåg personalen som vänliga.
Citera
2015-05-13, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Drottninghof på Drottninggatan i Stockholm. Beställde entrecote, sämsta köttbiten jag käkat på resturang.

Då tycker jag du ska testa London på gamla brogatan sju resor värre
Citera
2015-05-14, 01:12
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chengke
Restaurang Tvåkanten i Göteborg, beställde hamburgare, gick inte att äta... Fick bytt till Wallenbergare, men den var fan värre.. Höll på spy.
Bli aldrig mer det stället, tydligen ska skiten ha michelin stjärnor, då tycker jag donkan ska få sådana också.

Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
nej, tvåkanten har inga stjärnor, har aldrig haft och det har knappast heller varit aktuellt.
har aldrig ätit där men hört att det ska vara habilt men inte mer.

http://www.gp.se/krog/mellan/mellan3fyrar/1.2506251-tvakanten

Jo, nån slags utmärkelse hade de på 1900-talet, minns inte riktigt vad, men det var väldigt fint. Har inte varit där på hundra år (!) så det låter ju som det havererat det stället också. Frysmat är i genomsnitt betydligt mer prisvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in