2009-07-30, 01:07
Medlem
Funkadel1cs avatar
London i Centrala Stockholm, fick en halv entrecôte + personalen var dålig, sämsta jävla stället jag någonsin käkat på, ingen sinnesfrisk människa skulle käka där 2 gånger. Borde sagt till men de hade inte brytt sig ett piss. Möjligtvis att jag hade fått lite mer kött marinerat med spott eller med lite smuts som krydda. Istället så "Spillde" jag ner bordet och glodde ilsket omkring mig innan jag gick.
Citera
2009-07-30, 01:47
Medlem
ekkams avatar
"Spice n rice" eller "rice n spice" (kommer aldrig ihåg vilket av dem) i borås. Har vad jag förstått ett ganska bra rykte och jag hade även ätit där ett par gånger innan det gick väldigt, väldigt fel. Ska bara stanna in för en snabb måltid och sedan dra mig vidare, men inte hade jag någon aning om att jag inte skulle hinna göra speciellt mycket mer den kvällen/natten.
Det tar en dryg minut innan maten kommer ut, jag visste att dem var snabba på det haket men inte så snabba. Tänker inte så mycket mer på det, resonerar mest att dem kanske börjat göra en till någon som telefonbeställt men inte kommit dit ännu och ger mig först eller något i den stilen. Som vanligt med thai-kyckling så är den väldigt spänstig och ger mer tuggmotstånd än vanlig kyckling, dessutom täcker såsen som den är dränkt i upp vad som antagligen var en röd och slemmig kärna i varje liten kycklingbit. Det kändes långt ifrån bra redan från början och hade jag haft någon tidigare erfarenhet av matförgiftning så hade jag antagligen slutat äta i tid. Men jag är såpass hungrig att jag ändå äter det mesta av vad som hade serverats. Under de nästkommande tre timmarna får jag en ökande smärta i magen och blir även till viss del illamående. Lägg där till att jag druckit upp emot 2 liter vätska, vatten, öl och nyponsoppa så blev det nog den värsta spyan som jag någonsin varit med om och ens hört talas om. När kycklingen skulle upp igenom allting var det som om hela magsäcken försökte vända sig ut och in och rymma igenom strupen, trycket var helt sjukt, liknade mer parodi-spyorna i introt till eurotrip än någonting som de flesta sett i spyväg, 5-6 vågor av spyor utspridda på vägen mot en toa, varje spya hade en ungefärlig diameter på två meter. Jag tycker fortfarande sjukt mycket synd om killen som var tvungen att städa upp allt.
Det tog över två dygn innan jag igen innan jag kunde äta någonting som gick igenom matspjälkningssystemet. Dessutom är jag nu 6 månader efter fortfarande inte helt frisk. Visserligen lite mitt eget fel att det blev så utdraget, men mest deras...
Citera
2009-07-30, 02:06
Medlem
Blancos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Turkpizzan intill rosersbergs pendelstation..

Det är en italiensk pizzeria nu. Som iaf jag brukar vara mycket nöjd med.
Citera
2009-07-30, 04:32
Bannlyst
ABC Seafood i chinatown, Los Angeles.

Jag tog en bestallning pa kokt krabba, nudlar med kyckling, ris och gronsaker.
Sag ganska gott och fargrikt ut. Smaken var vidrig eftersom det var totalt smaklost.

Det var sent pa kvallen och jag och en till var de enda gasterna dar.

Krabban som jag bestallde hade tydligen svultit ett bra tag da den saknade kott. Var endast rutta sorjai den. Jag kallade pa kyparen och klagade som inte holl med mig da han tyckte att den var normal. Jag sager att jag inte vill ha den. Han kommer tillbaka med krabban i en pase for han tror jag skall ha den "to go". Forst vagrar jag betala for krabban men da kommer alla i personalen och hetsar mig.
Agaren ger mig tva alternativ:
1. Kocken lagar en ny krabba om den ser ut som den andra skall jag projsa dubbla. Om den har mer kott skall dom bjuda pa krabborna.
2. Jag betalar.

Det blev alternativ tva. Var ganska saker pa att alla deras krabbor var gammla och svaltande.
Citera
2009-08-01, 01:54
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Pizza anses väl vara det säkraste man kan äta. Vad var det för pålägg?

Kan väl knappast bero på vad som vad var på pizzan. Frågan är väl om blatten hade tvättat händerna efter... USCH!!! Kan kräkas av bara tanken.
Så det beror inte på vad man beställer för mat om du tror det. Det beror på hygienen i köket och på den som lagar maten.
Citera
2009-08-01, 13:00
Medlem
psykopaten83s avatar
Värdshuset Galgbacken, ja bara namnet säger ju allt, utan för Gränna! Ett riktigt sunk hak, med tråkigt å ilsken personal. Samt världens äckligaste räkmackor, tekakor som va från före WW2 och 6st räkor samt 8 tuber med majonäs! Mumms!!! Till och med McDonalds hade varit bättre
Citera
2009-08-01, 14:44
Medlem
Madchilds avatar
Mitt sämsta restaurangbesök skedde i Kreuzberg, Berlin. Stället är itaienskt och heter Osteria no 1 och vi gick dit för att fira min födelsedag. Personalen var genuint otrevlig, linguinin med tryffel badade i fett och var så smakstark att den var oätlig. All mat var verkligen medioker eller rent av dålig.

Det bästa var slutscenen, när både vi och borden bredvid klagar, en kvinna sitter och gråter i ett hörn och kocken kommer ut och blänger argt på alla gäster.
Citera
2009-08-01, 14:46
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Mitt sämsta restaurangbesök skedde i Kreuzberg, Berlin. Stället är itaienskt och heter Osteria no 1 och vi gick dit för att fira min födelsedag. Personalen var genuint otrevlig, linguinin med tryffel badade i fett och var så smakstark att den var oätlig. All mat var verkligen medioker eller rent av dålig.

Det bästa var slutscenen, när både vi och borden bredvid klagar, en kvinna sitter och gråter i ett hörn och kocken kommer ut och blänger argt på alla gäster.

Först skriver du att det var oätbart och sedan att det var mediokert. :-D
Citera
2009-08-01, 14:58
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Först skriver du att det var oätbart och sedan att det var mediokert. :-D

OK, jag kan tolka åt dig...!

Den rätten jag beställde var oätlig. Det samlade intrycket i vårat sällskap var att maten höll allt från oätlig upp till medioker standard.
Citera
2009-08-01, 21:19
Medlem
Äckligaste stället jag käkat på va en vägkrog som låg placerad i ett industriområde utanför Orlando i Florida. Restauranten, om den nu är värd att kallas det, var inredd med plast rakt igenom och jag beställde en pasta bolognese. Tomatsåsen smakade helt seriöst spya, och salladen va möglig. Vi vägrade betala och kyparn verkade inte bry sig allt för mycket utan nickade lite lätt och gick sedan ut och rökte på. Skitställe!
Citera
2009-08-02, 03:35
Bannlyst
Hamnade en sen onsdagskväll på ett gatukök i Kopparberg, och det var nog värre än dom ställen jag tidigare nominerat i denna tråd, lidl´s pulvermos. Felix pommes frites, inte vanliga utan den tjockare varianten. Hamburgare som stektes i ungefär 30 sek. Frågan är om det var sommarjobbare där den dagen, då dom inte verkade ha koll på vad dom gjorde för 5 öre. Nej fyfan.
Citera
2009-08-02, 12:38
Medlem
patrikgbgs avatar
Lunchresturangen Tittopp i Uppsala har nog i allafall den vidrigaste lunchmaten jag käkat.

http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=tittopp&var=uppsala&Vkiid =dsjcwAQIZUQ21%252fA%252fxra0Zw%253d%253d&Vkid=239 38500&isAlternateNumberResult=False
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in