2015-02-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av partyboel
Du var där så du kan konfirmera att det är skitsnack? Annars tycker jag att du, som anställd på den skitfirman, kan knipa käften och hålla dig till vad tråden faktiskt är. Sturehof är ren och skär skit.

Angående det sämsta stället jag ätit på så beror ju det givetvis på vad man är ute efter. Snackar vi snabbmat så vilar det på en hela annan grad än någon dyrare restaurang. Texas Longhorn har varit riktigt unket när jag varit där och är nog faktiskt det sämsta stället, om inte Jensen går före.

Anställd på vilken skitfirma? Ha! Tror du jag jobbar som servitör?? Jag tjänar pengar på annat sätt och äter där din idiot! Men att en restaurang uttryckligen skulle säga vi ger inte service för att du beställer för billigt är skiiiiiiiitsnack!
Vidare kan jag hålla med flertalet här om Jensens, otrevlig personal och äcklig mat!
Citera
2015-02-25, 23:15
Medlem
Restaurang Tvåkanten i Göteborg, beställde hamburgare, gick inte att äta... Fick bytt till Wallenbergare, men den var fan värre.. Höll på spy.
Bli aldrig mer det stället, tydligen ska skiten ha michelin stjärnor, då tycker jag donkan ska få sådana också.
Citera
2015-02-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chengke
Restaurang Tvåkanten i Göteborg, beställde hamburgare, gick inte att äta... Fick bytt till Wallenbergare, men den var fan värre.. Höll på spy.
Bli aldrig mer det stället, tydligen ska skiten ha michelin stjärnor, då tycker jag donkan ska få sådana också.

nej, tvåkanten har inga stjärnor, har aldrig haft och det har knappast heller varit aktuellt.
har aldrig ätit där men hört att det ska vara habilt men inte mer.

http://www.gp.se/krog/mellan/mellan3fyrar/1.2506251-tvakanten
Citera
2015-02-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
nej, tvåkanten har inga stjärnor, har aldrig haft och det har knappast heller varit aktuellt.
har aldrig ätit där men hört att det ska vara habilt men inte mer.

http://www.gp.se/krog/mellan/mellan3fyrar/1.2506251-tvakanten

Okidok, då vet man😊 jag brukar inte vara speciellt kräsen men Tvåkanten var riktigt, riktigt illa när jag åt där.
Citera
2015-03-01, 19:11
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larslarscool
Pizzan smakar vetemjöl & olja på denna pizzeria som finns i Sthlm.
Vilken pizzeria?
Citera
2015-03-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quaps
Brioche Alvik säljer gamla bakverk, en bekant fick en helt möglig kaka som troligtvis hade stått framme en vecka. Extremt otrevliga och oprofessionella anställda/ägare. Gå inte dit

Det känns väldigt otroligt, ovanstående påstående.
Jag, och många andra stammisar, vet att detta är ett av Stockholms absolut bästa ställen. Allt de gör är hantverk och enbart med schyssta råvaror.
Dessutom nominerades de av Dagens Nyheter till Stockholms bästa kafé 2015.
Antingen är du ute och cyklar eller så har du ngt personligt hat mot det stället.
Gå dit själva och gör ert eget omdöme efter det, är mitt råd.
Citera
2015-03-13, 19:12
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Msthlm
Hej. Nej, jag varken känner ägaren eller vert vem det är som äger caféet. Men jag jobbar i området, och är stammis hos dom.

Ok, inte för att jag har något emot det om så är fallet, men reggad samma månad, och första inlägget svarar med att försvara ett café ganska hjärtligt.. Ja du hör själv hur det låter

Anyway, sämsta stället är riddaren eller vad det heter i Jakobsberg, Är mot stora parkeringen som ligger mot viksjö leden, stället som ligger precis emot den parkeringen. Käkade lamm(köttbit) av något slag med vidrigt stekt potatis. Var som att tugga på en toffla, urbota segt och riktigt jäkla vidrigt. Första gången på år och dar jag inte äter upp min lunch... Servitören frågade hur det smakade, jag sa att det inte var gott eller tuggbart, hon sa OK, tråkigt, tog min mat och gick vidare.. Nice service liksom.

Jag var vid ett senare tillfälle inne i deras kök/bakre rum 4 månader senare och hjälpte dom med en teknisk fråga inom mitt arbete, mer säger jag inte. Men efter att ha varit där bak äter jag inte där igen, fettigt flottigt smutsigt nergånget kök, var tamejfan flott/smuts inne även på kontorsrummet. Riktig jäkla sunkhåla med riktigt sunkigt kök med ännu sunkigare mat, och vad jag har hört är det som Severinn där inne på kvällarna. Så om man önskar att få sin ångest maximerad rekommenderar jag ett besökt på den angenäma inrättningen som jag tror heter 'Riddaren'. Fy och pest!

Som kuriosa kan jag tillägga att ägaren är troligtvis härstammande från Mellanöstern, hans arbete verkar enligt min betraktelse bestå av att antingen dricka te, eller kaffe med hans landsmän, alternativt röka cigaretter och skrika på personal
Citera
2015-03-13, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Ok, inte för att jag har något emot det om så är fallet, men reggad samma månad, och första inlägget svarar med att försvara ett café ganska hjärtligt.. Ja du hör själv hur det låter

Anyway, sämsta stället är riddaren eller vad det heter i Jakobsberg, Är mot stora parkeringen som ligger mot viksjö leden, stället som ligger precis emot den parkeringen. Käkade lamm(köttbit) av något slag med vidrigt stekt potatis. Var som att tugga på en toffla, urbota segt och riktigt jäkla vidrigt. Första gången på år och dar jag inte äter upp min lunch... Servitören frågade hur det smakade, jag sa att det inte var gott eller tuggbart, hon sa OK, tråkigt, tog min mat och gick vidare.. Nice service liksom.

Jag var vid ett senare tillfälle inne i deras kök/bakre rum 4 månader senare och hjälpte dom med en teknisk fråga inom mitt arbete, mer säger jag inte. Men efter att ha varit där bak äter jag inte där igen, fettigt flottigt smutsigt nergånget kök, var tamejfan flott/smuts inne även på kontorsrummet. Riktig jäkla sunkhåla med riktigt sunkigt kök med ännu sunkigare mat, och vad jag har hört är det som Severinn där inne på kvällarna. Så om man önskar att få sin ångest maximerad rekommenderar jag ett besökt på den angenäma inrättningen som jag tror heter 'Riddaren'. Fy och pest!

Som kuriosa kan jag tillägga att ägaren är troligtvis härstammande från Mellanöstern, hans arbete verkar enligt min betraktelse bestå av att antingen dricka te, eller kaffe med hans landsmän, alternativt röka cigaretter och skrika på personal

känner inte igen mig. jag åt den finaste ryggbiff där för ett tag sen och deras service var bra. allt var bra helt enkelt. men nu vågar jag inte gå tillbaka efter att ha läst ditt inlägg
Citera
2015-03-15, 09:49
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Sturehof. Sämre service och otrevligare personal har jag aldrig skådat. Kommer aldrig mer att gå dit. Orkar inte skriva ner om hela den kvällen. Men lite kort så blev nervärderade av personalen för att vi beställde "för billig" mat... som förrätt beställde vi räkor för ca 180 kr per person och vin till det, notan för enbart förrätt plus vin landade på närmare 700 kr. mer mat fick vi inte beställa in för att köket hade stängt och personalen sa att då maten var för billig ville de inte ge oss bättre service.
Så dåligt är det väl inte,
lite stökigt ibland,
lite onödigt högt pris på maten kanske,
ibland har väl personalen inte haft sin bästa dag,
inte de mest kulinariska skapelserna kanske.

En 3a till 3+ generellt skulle jag vilja hävda, långt ifrån det sämsta stället.
Citera
2015-03-16, 21:54
Medlem
Glorkass avatar
Mitt livs sämsta pizza åt jag i Kiruna 2008. Kiruna i sig är ett galet deprimerande ställe och pizzerian som ligger/låg centralt vid scandic ferrum gav inget bra intryck. Beställde capricciosa som brukar vara säkert kort. När den kom ut på bordet kunde jag direkt med blotta åsynen konstatera att nä, detta blir inte bra:

Ollonlila skinka av sämsta typ, strimlad på längden. Burksvamp såklart, troligen billigaste storpack. Mörkgul ost som inte ens såg varm och smält ut, bara koagulerad. Tomatsås utan kryddor. Dåligt smaklöst pizzabröd. Alltså var varje enskild ingrediens sämsta tänkbara. Butter och sur MENA-servitör.

Hoppas att den pizzerian inte finns kvar och att kocken fått ett dåligt liv.
Citera
2015-03-16, 23:13
Medlem
Takus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Mitt livs sämsta pizza åt jag i Kiruna 2008. Kiruna i sig är ett galet deprimerande ställe och pizzerian som ligger/låg centralt vid scandic ferrum gav inget bra intryck. Beställde capricciosa som brukar vara säkert kort. När den kom ut på bordet kunde jag direkt med blotta åsynen konstatera att nä, detta blir inte bra:

Ollonlila skinka av sämsta typ, strimlad på längden. Burksvamp såklart, troligen billigaste storpack. Mörkgul ost som inte ens såg varm och smält ut, bara koagulerad. Tomatsås utan kryddor. Dåligt smaklöst pizzabröd. Alltså var varje enskild ingrediens sämsta tänkbara. Butter och sur MENA-servitör.

Hoppas att den pizzerian inte finns kvar och att kocken fått ett dåligt liv.

Till och med jag blev deperimerad och jag har skrattat konstant i 3 timmar nu

Mitt sämsta har varit McDonalds... Alltså alla McDonaldsrestauranger. Har nog en fobi mot såna där konstiga ställen. Brukar testa 1 gång om året men klarar fan inte miljön och kvalitén. Känns för plastigt, överdrivet och fejk. Dessutom är hamburgarna svettiga. uuugh.. Till och med Subway är läskigt.

Annars var det en resturang i Avesta som serverade knaprig spaghetti och frusna köttbullar, men de hade problem med elen så de räknas inte.
Senast redigerad av Taku 2015-03-16 kl. 23:20.
Citera
2015-03-21, 20:49
Medlem
sämsta stället jag ätit på var såklart hos min dagmamma i höllviken när jag var mellan 12 och 13

hennes mat var absolut den mest obehagligaste och äckligaste skräpmaten jag någonsin har ätit. det värsta var att hon tvingade mig att äta upp hela maten och varenda maträtt hon gjorde smakar skräp speciellt den äckliga bacon med nån vattnig potatismos som slarvats med mosningen, vet inte om det är potatismos men något åt det hållet som smakar otroligt äckligt. kunde inte äta den efter 1 sked och om jag skulle göra det hade jag spytt på direkten så jag fick slänga den i smyg och ljuga att jag ätit upp den

sen någon annan dag åt jag nån slags cevapici liknande kött fast större som hon kallar pannbiff tillsammans med kokt skivad ägg och nån röd äcklig sås som jag knappt kan beskriva. jag hatar otroligt mycket ägg speciellt när dem är kokta men det är inte den jag klagar på utan på den där förbannade äckliga tortyr cevapici liknande köttet som inte ens är i närheten av cevapici eller pannbiff utan ett stort förolämpning mot köttvärlden. den var öppen i mitten och man kunde se nån äckliga små ärtliknande saker i köttet. jag hade ingen ide om vad det var men när jag tog en tugga så smakade den otroligt okryddad och smaklöst. detta maträtt fick jag också slänga i smyg

hennes efterrätt är inte det minsta bättre speciellt inte den där äckliga fruktsalladen som hon gjorde blandat med ovispad grädde med nån typ av gelesås som smakade rent piss speciellt tillsammans med vindruvorna och det värsta var att hon hade nån äcklig likör i fruktsalladen

en annan hemsk efterrätt hon gjorde var gröt som smakade segt och äcklig. mjölk och sylt gjorde den bara ännu mer äckligare och oätbar

dessutom var hennes hus rätt snyggt men hon är den mest otrevligaste svinet till dagmamma jag stött på

jag kan inte förstå att jag har fått lida genom hennes mat och beteende i 4 veckor

jag vet inte om att äta hos andra ingår i denna tråden men detta är det enda sämsta stället jag ätit på och jag ville gärna berätta för er hur dålig hennes mat var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in