Citat:
Ursprungligen postat av
Msthlm
Hej. Nej, jag varken känner ägaren eller vert vem det är som äger caféet. Men jag jobbar i området, och är stammis hos dom.
Ok, inte för att jag har något emot det om så är fallet, men reggad samma månad, och första inlägget svarar med att försvara ett café ganska hjärtligt.. Ja du hör själv hur det låter
Anyway, sämsta stället är riddaren eller vad det heter i Jakobsberg, Är mot stora parkeringen som ligger mot viksjö leden, stället som ligger precis emot den parkeringen. Käkade lamm(köttbit) av något slag med vidrigt stekt potatis. Var som att tugga på en toffla, urbota segt och riktigt jäkla vidrigt. Första gången på år och dar jag inte äter upp min lunch... Servitören frågade hur det smakade, jag sa att det inte var gott eller tuggbart, hon sa OK, tråkigt, tog min mat och gick vidare.. Nice service liksom.
Jag var vid ett senare tillfälle inne i deras kök/bakre rum 4 månader senare och hjälpte dom med en teknisk fråga inom mitt arbete, mer säger jag inte. Men efter att ha varit där bak äter jag inte där igen, fettigt flottigt smutsigt nergånget kök, var tamejfan flott/smuts inne även på kontorsrummet. Riktig jäkla sunkhåla med riktigt sunkigt kök med ännu sunkigare mat, och vad jag har hört är det som Severinn där inne på kvällarna. Så om man önskar att få sin ångest maximerad rekommenderar jag ett besökt på den angenäma inrättningen som jag tror heter 'Riddaren'. Fy och pest!
Som kuriosa kan jag tillägga att ägaren är troligtvis härstammande från Mellanöstern, hans arbete verkar enligt min betraktelse bestå av att antingen dricka te, eller kaffe med hans landsmän, alternativt röka cigaretter och skrika på personal