2012-11-20, 05:24
Medlem
Har ätit på många restauranger över världen men den sämsta ligger rätt nära. Jag pratar om kronprinsens bowling i Malmö. 279 spänn för en "buffé" och ingen annan i hela lokalen. Kall och torr mat (av det lilla som fanns).
Citera
2012-11-20, 08:58
Medlem
unpapillons avatar
Jag och en vän var och körde någonstans åt Göteborgs hållet och var vrålhungriga, den enda resturangen som fanns i närheten var en liten krog där kocken var på lunch så servitören lagade maten. Torrare kött får man leta efter, fiasko ställe.
Citera
2012-11-20, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Är det verkligen samma ägare nu som då? Minns att det var en rätt sniken syrian som ägde Cattens, och nu är det väl en pakistanier? Kanske pakistaniern bara är manager iof?

D

Iallafall i början så var syrianen med i bakgrunden, men han verkade inte vilja låtsas om det, eller så var det nya ägaren som inte ville låtsas om det. Gick förbi med en bekant som är väldigt pratig av sig och han frågade nya pakistaniern vad som hade hänt med yriern. Svaret var att pakistaniern inte hade en aning, nej kompis, jag känner inte honom, vet inte ens vad han heter, hehe. När vi står där kommer syriern åkande i en bil, parkerar, kliver in på restaurangen och tar på sig ett förkläde typ...
Citera
2012-11-20, 10:15
Medlem
LEIfpAGROTSKIJs avatar
Fan vad jag känner mig turlig som har undvikit liknande "restauranger" som ni beskriver. Det närmsta jag har kommit var när jag beställde en kebabpizza med bea hos den lokala turken och fick en riktigt trist kebabpizza med hollandaisesås på. Fyfan.
Citera
2012-11-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Jerusalems Kebab på Hornsgatan i Stockholm. Sunkigare kebabställe finns ej.

Antingen menar du Götgatan eller Folkets Kebab. Samma skit dock.

Edit: Dom värsta ställerna hittar man på färjor. Min sämsta matupplevelse var på färjan Rødby - Puttgarden (När man åker mellan Köpenhamn och Berlin). Dom har monopol på mat på hela båten så dom tar extrema överpriser och maten man får skulle lika gärna kunna vara Felix micromat.

Kan tänka mig att det är samma lika på exempelvis finlandsfärjorna.
Senast redigerad av koolboi 2012-11-20 kl. 14:07.
Citera
2012-11-20, 13:57
Medlem
Esposito1887s avatar
Grillen vid Östra Sjukhuset i Göteborg (stor varning!).

Efter en lång förlossning i samband med att min dotter föddes testade jag detta hak. Hade inte käkat på 12 timmar så jag var rejält hungrig. Ville bara få i mig något snabbt då jag ville vara med tjejen och dottern. Köpte en burgare som smakade konstigt som jag åt upp pga hunger och stress. Resultatet? Matförgiftning deluxe!!!
Citera
2012-11-20, 15:49
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smuckie
Sämsta stället jag har käkat på är McDonalds i luleå, värsta skiten jag nånsin ätit.

Men va? De är ju jättetrevliga där, särskilt mitt i natten när de inte har så många att prata med. Maten var även varm och saftig - ++!
Citera
2012-11-20, 17:05
Medlem
McDonald's i flemingsberg.
Fick en hamburgare med en stor klump bajs på.
Dum som jag var, klagade jag inte, istället började jag se det goda i det dåliga så att säga.
Tryckte upp 15 centimeters burgaren som dröp av fett rakt upp i fejset för att avjnuta härligheten.
Jag blev helt enkelt fett mätt.
Citera
2012-11-20, 17:10
Medlem
Sinchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webslave
Café Villan:
http://www.restaurangkartan.se/0178507/Cafe_Villan
http://www.cafekartan.se/017066/Cafe_Villan

Ja, det där stället har jag besökt EN gång Det var det sämsta jag har ätit och mina vänner som var med stämde in Synd att det är så dåligt för läget i den stadsdelen är ganska bra!
Citera
2012-11-20, 18:17
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koolboi
Antingen menar du Götgatan eller Folkets Kebab. Samma skit dock.

Edit: Dom värsta ställerna hittar man på färjor. Min sämsta matupplevelse var på färjan Rødby - Puttgarden (När man åker mellan Köpenhamn och Berlin). Dom har monopol på mat på hela båten så dom tar extrema överpriser och maten man får skulle lika gärna kunna vara Felix micromat.

Kan tänka mig att det är samma lika på exempelvis finlandsfärjorna.
Haha, känner igen det. Kommer ihåg en gång, jag tror det var Göteborg - Frederikshavn. Det var precis som det du beskriver så jag gick till shoppen och köpte chips istället, det var visserligen överpris på det också samt mini-size (200g ) but whatever...
Citera
2012-11-20, 19:08
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
Bishops Arms på vasagatan. En flintskallig engelsman med nollservice lekte hovmästare=)

Fy fan. Sätter aldrig min fot på det stället igen. Det var USELT

Måste varit sämsta oturen ever? Efter x antal besök där så har det blivit min (om än dyra) favoritkrog i hela Stockholm.
Dessutom har jag för mig att man beställer maten över disk, så hur det här hovmästar-tjosanet kommit i dagen vet jag inte. Servitör?
Hamburgaren som gick för nära 200kr är till denna dag den godaste jag ätit
Citera
2012-11-20, 20:31
Medlem
MystEquals avatar
Beställde en ganska dyr hamburgare på en restaurang/bar i hemstaden förra året, frågade om den fanns som vegetariskt alternativ, vilket den gjorde. När den kommer in är det extremt torra och frasiga bröd, i stort sett ingen sallad eller dressing och två brända QUORNFILEÉR som själva burgaren.

Sure, vegetarisk hamburgare är sällsynt, men påstår man att man har det ska man väl ändå se till att ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in