2016-09-06, 10:43
Medlem
Carl Serungs avatar
Det här bekräftar ju bara vad alla Skåningar anser om nollåttor. Dvs att ni är riktiga veklingar.
Citera
2016-09-06, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Men snälla rara, jag jämför INTE Taco Bar med en vanlig restaurang; det vore att jämföra äpplen med päron.

Taco Bar är en snabbmatsrestaurang och ska jämföras med sådana. Och jämfört med sådana är de dyra.
Om man jämför Taco Bar med snabbmatsrestauranger så är det ju ett helt okej ställe. Knappt dyrare än McDonalds, fast ändå godare, plus att du kan dricka öl samtidigt.
Jämfört med vanliga restauranger är det ju helt plötsligt billigt. Givetvis inget toppställe dit man tar med en dejt - men för att dricka öl med polarna och samtidigt ha något mer att fylla magen med fungerar det prima, kan jag tycka.
Om man verkligen tycker att det är bland de sämsta ställena man har ätit på, så kan man inte ha ätit ute ofta.

Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Du kan väl för helvete inte jämföra TB med en vanlig restaurang! Dessa ställen micrar inte mat!
Och vilken snabbmatkedja har en meny på 100kr???
Max och Frasses har menyer som närmar sig 100kr, med endast ett fåtal kronor under. Dock tror jag inte riktigt att de vill lägga sig över, eller på, den gränsen, då det verkligen känns i överkant för snabbmatsställen.
Men ponera att du vill ha några chicken nuggets och dipsåser till din måltid, då landar du enkelt över det.
Själv lämnar jag alltid dessa ställen med känslan "ska det verkligen kosta så här mycket?".
Citera
2016-09-06, 13:26
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det här bekräftar ju bara vad alla Skåningar anser om nollåttor. Dvs att ni är riktiga veklingar.

Låt gå för att era dialekter skulle kunna passera som talfel längre norrut, men jag har svårt att tro att ens en merpart av skåningar lever som socialfall utan vare sig värdighet eller något slags ordnad tillvaro.
Citera
2016-09-06, 14:35
Medlem
Hwals avatar
Åt på en "pizzeria" i Bergen - Norge en gång. Vet ju såklart att norrmännen inte vet hur man lagar en pizza men att få en uppvärmd grandiosa för 110 nok är verkligen inte okej. Det absolut värsta jag varit borta i tror jag.
Citera
2016-09-06, 15:24
Medlem
Käkade på något ställe som jag inte kommer ihåg namnet på i Amsterdam med några polare när vi var där över påsk ett år.

Såg bra ut på utsidan, insidan såg väl ganska rustikt men ändå ok ut.
Jag beställde en hamburgertallkrik, polaren beställde kräftor.

Från vårat bord kunde vi ser rakt ner i köket som typ låg i källaren nedför en spiraltrappa. Såg jäkligt risigt ut och här började vi ångra vårt val av restaurang, men det kanske vi borde insett tidigare eftersom vi var dom enda där. Och folk var det gott om i stan just då, påsk som sagt.

Min hamburgertallrik kom in, med bara en hamburgare utan något tillbehör. Den var rå och i princip bara kött och bröd.

Polaren som beställde kräftor fick in en kokt kräfta på en tallrik. Bara kräftan, inga tillbehör. Bara en jävla kräfta som han skulle skala och äta enbart det.

Efter vi smakat några tuggor och insett att det här är ju bara skit så var vi beredda att gå därifrån när servitrisen kommer fram och frågar hur det smakade med en blick som samtidigt sa "Ja, jag vet. Fyfan. Förlåt".

Nä det var ingen vidare hit.
Citera
2016-09-06, 16:48
Medlem
Kennethkvartings avatar
Bland det sämre ställena jag har ätit på är Restaurang Lilltjärn I Lycksele, ett lunchhak där mina fd kollegor mer än gärna äter.

En sunkig pizzeria i någon Norrländsk kuststad serverar oftast betydligt bättre mat än vad de gör. Jag trodde först att den dåliga kvaliteten berodde på dålig konkurrens i Lycksele, men det finns bättre mat. Konstigt att restaurangen är så välbesökt.

Första gången jag skulle äta där valde jag Rotmos & fläsklägg Det var närmare bestämt dåligt vispat pulvermos och nån slags pressad skinka. Salladsbuffe'n är övermåttan fantasilös och lokalen är bullrig, kal och allmänt sunkig.

Dock framstår Restaurang Lilltjärn som operakällaren i jämförelse med Busstationen i Boden på 90-talet.

Jag nödåt där två gånger, en gång minns jag att det var spagetti med tonfisk, BEMÄNGD MED OLJA, hela rätten stank piss. Jag åt inte upp trots att jag var kroniskt hungrig på den tiden, däremot sket jag ganska ymnigt några timmar senare.
Citera
2016-09-07, 10:35
Medlem
HajenPeppers avatar
En Bilisten-mack på väg mot Sälen. Pulvermoset hade konsistens som välling och tappades ur en maskin, till detta en kall hotdog och en påse slotts ketchup. Anrättningen serverades av en smällfet kvinna i 30-årsåldern med ansiktet sprängfyllt av acne.

En Kina-restarang i Nordstan i Gbg. Överkokt uncle bens-ris och en stenhård bit kyckling till en smaklös sörja som kallades jordnötssås. De lätt krossade jordnötter gjorde att det såg ut som en spya.

Gatukök i Gränna. Formpressad kebab som micrades varm. Det roliga var att "kocken" började vissla högljutt i köket för att dölja ljudet från micron. Han skramlade också med lite kastruller och skit. Men han serverade det hela med ett stort leende :-)
Citera
2016-09-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Dockstabaren.

Dagens lunch 95 spänn. Stuvade makaroner som smakade avföring och sönderstekt falukorv till detta. Salladsbuffén bestod av majs och nån sliskig bit saltgurka.

Maten är högst ordinär men grymt överprissatt enda fördelen är väl att kaka ingår till kaffet, något de "gärna glömmer" att informera om
Skitställe är det.

Tönnebro var tidigare ett rejält a-hål men sist jag åt där var det faktiskt bra så jag passar lite här tills nästa gång (åt korvfan på macken ett bra tag innan man återerövrade matstället)

Gävle bro, svindyrt och o-bra för några år sedan, karantän sen dess.

Brahehus eller vad skiten nu heter vid macken där, svindyrt och äckligt toppat med värdelös service.

Och till sist alla kebaber i centrala Stockholm, tror jag prövat alla, tomatpuré är inte kebabsås men de har inte dessa skithögar fattat, fyfan!
Citera
2016-09-08, 16:45
Medlem
Innan jag hade hittat mitt trevliga matställe i Berlin, köpte jag en pappburk med thai nudlar. Dom var inte goda - och rätt gamla.. Jag slängde dom faktiskt. Köpte från en vagn mitt i centrala Berlin.

Men det kanske inte räknas om det var utlandet. I Sverige har jag aldrig ätit sämre mat än den dom hade på lasarettet i Borås.. Sorgligt nog är det liknande mat som dom åker med hem till gamla ..
Citera
2016-09-08, 20:28
Medlem
JaredLetos avatar
Åt på ett ställe precis över gatan från Auschwitz. Köpte en gäng cheeseburgare (trodde jag) men fick någonting helt annat. Polacker kan fan inte snabbmat.
Citera
2016-09-08, 20:34
Medlem
Dofternas avatar
Ronis Pizzeria i Hallstavik. Tror tom att min topp tre dålig mat alla ätits i Hallstavik. Hallstavik är ett jävla ställe.
Citera
2016-09-09, 04:51
Medlem
S-Grillen i Sundbyberg. Klart den sämsta hamburgare jag någonsin ätit. Hamburgaren blev serverad på ca 1 minut så kan inte anta något annat än att dom la tidigare stekta burgare i en micro. Trots 8 öl och svinkallt ute så gick det inte att få ner mer än 3 tuggor innan jag kastade denna värdelösa föda i en snöhög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in