2013-06-04, 22:52
Medlem
Burt.Harbinsons avatar
Tomteland Gesunda, 2 microvärmda Billys original så där lagom värmda att dem blir stenhårda i kanterna.
Ska väl även tilläggas att dem marknadsfördes som dubbel panpizza
pris? 125 Svenska kronor!
Citera
2013-06-05, 08:23
Moderator
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2013-06-05, 12:31
Medlem
chronomasters avatar
Var på en resa i Turkiet. Käkade oftast ute men en gång tänkte jag käka på hotellet. Killen som hade hand om underhållning/restaurang etc var väldigt obehaglig, han försökte hela tiden locka en att vara med på de partykvällar som hotellet fixade, det skulle alltid vara bra drag lovade han. Tackade vänligt men bestämt nej, en gång gick jag förbi en så kallad "partykväll" och såg då 3-4 pensionärer sitta och dega.

Beställde pizza och frågade om storlekarna. Har ju hänt förr att personer i andra länder säger att man blir mätt men så är det för en svensk en miniportion. Beställde large efter att han hade lovat att pizzorna är sjukt stora. Det dröjde evigheter innan han kom med pizzan som såg ut som en barnpizza gör i Sverige, god var den inte heller.

En annan kväll såg vi andra gäster beställa pizza varpå denne man satte sig på mopeden och brände iväg, han köpte alltså pizzorna på en okänd pizzeria och de lagades inte på hotellet.
Citera
2013-06-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Kolmårdens djurpark har den absolut sämsta maten jag ätit i mitt liv. De kunde inte ens laga till en hamburgare som gick att äta. Inte ens pommesen gick att trycka ner.

Rekommendation på Kolmårdens Djurpark är det som numera går under namnet "Restaurang Safari". Nu var det några år sedan jag var senast men där brukar jag alltid äta när jag är på Kolmården. De har riktigt vettig mat i min mening, iallafall när jag varit där.
Citera
2013-06-15, 11:25
Medlem
Adelaides avatar
Det finns en kinarestaurang nånstans på drottningsgatan (eller om det var lite utanför?).
Direkt på trappan när jag kom in så blev man tvungen att betala (?!), dom gav mig också ett kvitto som jag skulle gå bort till baren med och få läsken. När jag bad om en fanta så fick jag nån slags apelsinjuice med kolsyra i märket Nygård. Restaurangen serverade allt annat än kinamat dessutom; potatisskivor med lökbitar, vanlig isbergsalland med klyfttomater i och lite ett och annat. Det enda som ansågs som kinesisk mat var de friterade räkorna och kycklingarna.

Märkligt ställe. Dit går jag aldrig mer igen!
Citera
2013-06-15, 15:10
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Det finns en kinarestaurang nånstans på drottningsgatan (eller om det var lite utanför?).
Direkt på trappan när jag kom in så blev man tvungen att betala (?!), dom gav mig också ett kvitto som jag skulle gå bort till baren med och få läsken. När jag bad om en fanta så fick jag nån slags apelsinjuice med kolsyra i märket Nygård. Restaurangen serverade allt annat än kinamat dessutom; potatisskivor med lökbitar, vanlig isbergsalland med klyfttomater i och lite ett och annat. Det enda som ansågs som kinesisk mat var de friterade räkorna och kycklingarna.

Märkligt ställe. Dit går jag aldrig mer igen!
Det finns 127 Drottninggatan bara i Sverige, på vilken av dom ligger restaurangen ifråga?
Citera
2013-06-15, 20:18
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det finns 127 Drottninggatan bara i Sverige, på vilken av dom ligger restaurangen ifråga?

Stockholm.
Citera
2013-06-22, 15:27
Medlem
unclefloyds avatar
Palles Gatukök. Stigbergstorget, Göteborg. Gud vet att man inte alltid har skyhöga krav på sitt fyllekäk när man vid 03-04-snåret är dyngrak och vill fylla buken. Men att Palles Gatukök lyckas med att göra en kebabrulle så infernaliskt äcklig att man ger upp efter två tuggor, det är en bedrift i sig.

Jensens Böfhus har bara frekventerats en gång, men det blir också den enda gången under min livstid. Maken till usel service och undermåligt kött har sällan skådats.

Även om det inte kanske kan kategoriseras som ett matställe så var Gamla Ullevis kioskburgare för nåt år sedan i samma klass som Palles. Återmalda Mamma Scans köttbullar (jadå, stanken följde med) ihopmosade till en dålig ursäkt till burgare, fy fan. Det är odiskutabelt bland det värre man stoppat i käften.
Citera
2013-06-27, 10:25
Medlem
spruxers avatar
Stadsparkscaféet i Lund. Ett ställe som försöker sig på gourmet men misslyckas något så in i helvete..
Citera
2013-06-27, 13:31
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruxer
Stadsparkscaféet i Lund. Ett ställe som försöker sig på gourmet men misslyckas något så in i helvete..

Men hur? Varför var detta det sämsta stället du ätit på?
Citera
2013-06-27, 18:15
Medlem
spruxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Men hur? Varför var detta det sämsta stället du ätit på?

Just för att de försöker sig på att göra gourmetmat fast de inte klarar av det. De komplicerar till det alldeles för mycket. Detta gör ju också att de lägger sina priser i den övre prisklassen vilket gör att du får skräp för pengarna. De borde hålla sig till de absolut enklaste rätterna, helt vanlig husmanskost. När de krånglar till det blir det bara misslyckat
Citera
2013-06-27, 18:35
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruxer
Just för att de försöker sig på att göra gourmetmat fast de inte klarar av det. De komplicerar till det alldeles för mycket. Detta gör ju också att de lägger sina priser i den övre prisklassen vilket gör att du får skräp för pengarna. De borde hålla sig till de absolut enklaste rätterna, helt vanlig husmanskost. När de krånglar till det blir det bara misslyckat

Kollar man menyn

http://stadsparkscafeet.se/ala-carte-meny.html

är det ju ändå rätt enkla rätter: Köttbullar med gräddsås och lingon (155:-), gös med anis- och fänkålssås (255:-), 250 g grillad entrecôte (255:-), lax med fänkålssallad (185:-) m.m. Nivån är definitivt högre än på valfri alkoholistsylta men gourmet skulle jag inte kalla det. Priserna ser också ganska normala ut, till och med något låga i vissa fall. Alltså undrar man ju: Exakt vad är problemet med maten? Vad åt du? Vad hade du förväntat dig? Hur var servicen?

Jag är lite jobbig för att jag är nyfiken och för att jag tycker tråden mår bra av tydliga beskrivningar
Senast redigerad av rayravioli 2013-06-27 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in