Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Vem var det som började?
Du skämmer ut oss andra! Skärp dig!!
Jasså du säger det.
Det kär vad talet handlade om:
Matteus 12:30
”Den som inte är med mig, han är emot mig, den som inte församlar med mig, han förskingrar,”
Matteus 15:7 – 9
Ni hycklare, träffande profeterade Jesaja om er när han sade: Detta folk ärar mig med sina läppar, men deras hjärta håller sig långt borta från mig. Förgäves fortsätter de med att dyrka mig, eftersom de som lärosatser lär ut människobud.
Matteus 7:22-23
”22 Många skall säga till mig på den dagen: ’Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn och drev ut demoner i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn?’ 23 Och likväl skall jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt er! Gå bort ifrån mig, ni som utövar laglöshet.”
Romarna 14:12[/b]
”Så skall då var och en av oss avlägga räkenskap för sig själv inför Gud.”
Johannes 17:3
” 3 Detta betyder evigt liv: att de lär känna dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt ut, Jesus Kristus.”
Markus 7:6-8
” 6 Han sade till dem: ”Jesaja profeterade träffande om er, hycklare, som det står skrivet: ’Detta folk ärar mig med sina läppar, men deras hjärta håller sig långt borta från mig. 7 Förgäves fortsätter de att dyrka mig, eftersom de som lärosatser lär ut människobud.’ 8 Ni överger Guds bud och håller fast vid människors tradition.”
Matteus 6:15-18
” 15 men om ni inte förlåter människor deras överträdelser, skall inte heller er Fader förlåta era överträdelser. 16 När ni håller på att fasta, sluta då upp med att ta på er en sorgsen min likt hycklarna; de vanställer ju sina ansikten, så att det skall synas för människor att de håller på att fasta. Jag säger er i sanning: De får nu sin lön fullt ut. 17 Men när du håller på att fasta, smörj då in ditt huvud med olja och tvätta ditt ansikte, 18 så att det inte skall synas för människor att du håller på att fasta, utan för din Fader som är i det fördolda; då skall din Fader, som ser på i det fördolda, återgälda dig.”
Kolosserna 3:10
” 10 och klä er i den nya personligheten, som genom exakt kunskap ständigt förnyas efter bilden av honom som har skapat den,”
Johannes 8:32
” 32 och ni skall förstå sanningen, och sanningen skall göra er fria.”
Johannes 17:17
” 17 Helga dem med hjälp av sanningen; ditt ord är sanning.”
Jakob 3:17
” 17 Men visheten från ovan är först och främst ren, därefter fridsam, resonlig, redo att lyda, full av barmhärtighet och goda frukter, inte partisk, fri från hyckleri.”
Johannes 13:34-35
” 34 Jag ger er nu ett nytt bud, att ni skall älska varandra – att alldeles som jag har älskat er skall också ni älska varandra. 35 Av detta skall alla veta att ni är mina lärjungar: om ni har kärlek inbördes.”
Matteus 28:18
” 18 Och Jesus gick närmare och talade till dem och sade: ”All myndighet i himlen och på jorden har blivit mig given.”
1 Thessalonikerna 2:13
” 13 Ja, därför tackar vi också Gud oupphörligt, för att ni, när ni mottog Guds ord, som ni hörde av oss, inte tog emot det som människors ord, utan som vad det verkligen är: Guds ord, som också är verksamt i er som tror.”
Jakob 1:3
” 3 eftersom ni vet att den prövade äktheten hos er tro frambringar uthållighet.”