2009-03-06, 13:42
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Utan att ha kollat tråden, ja. Du drog en felaktig slutsats. Sorry, men så är det.
Inga smileys i världen kan ändra på den saken.

Och allt liv på jorden är inte designat, bara så du vet.... och syndafloden är en saga.

Den som lever får se min vän, den som lever får se!
Men syndafloden har skett det finns vetenskapligabevis för!
Senast redigerad av BattleBitch 2009-03-06 kl. 13:54.
Citera
2009-03-06, 13:45
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
BattleBitch, varför ändrade du ditt namn till jill i ett citat till mig? https://www.flashback.org/showpost.php?p=15469432&postcount=96 andra citatet

Ursprungliga inlägget: https://www.flashback.org/showpost.php?p=15469275&postcount=92

Sorry, jag sitter o jobbar samtidigt och pratar med kunder.

Har korrigerat nu så att det är rätt
Citera
2009-03-06, 13:47
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -myself-
Tråkigt att du skriver så.
Är det för att jag inte har din inställning som den är usel? eller
är det något annat?
Jag vill gärna veta så att jag kan bättra mig.

Ta aldrig något för givet! Bara för att jag har en religion som du inte gillar så betyder det inte att jag lever upp till din bild av "Jehovas Vittne"...
Citera
2009-03-06, 14:04
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Men syndafloden har skett det finns vetenskapligabevis för!

Sorry, men nej, det gör det inte.
Du får gärna presentera vad du anser är vetenskapliga bevis dock. Alltid kul att ha något att debattera.
Citera
2009-03-06, 14:06
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Sorry, men nej, det gör det inte.
Du får gärna presentera vad du anser är vetenskapliga bevis dock. Alltid kul att ha något att debattera.

Har precis fått hem boken "Men bibeln hade rätt" ... Har du läst den?
Där kommer man fram med vetenskapliga bevis till att syndafloden har skett!
Citera
2009-03-06, 14:14
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Det säger jag inte att du har, det avgör du själv om du ser vad dina dagliga handlingar är.
Ok. Då förstår jag.

Då skall jag svara Dig. Jag förösker lyssna på mig själv. Vad hjärtat säger. Det är den enda "gud" jag behöver. Inte är det lätt att göra det.

Citera
2009-03-06, 14:20
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Ok. Då förstår jag.

Då skall jag svara Dig. Jag förösker lyssna på mig själv. Vad hjärtat säger. Det är den enda "gud" jag behöver. Inte är det lätt att göra det.

Motfråga?

Tror du att hjärtat alltid har rätt?
Citera
2009-03-06, 14:21
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
Har precis fått hem boken "Men bibeln hade rätt" ... Har du läst den?
Där kommer man fram med vetenskapliga bevis till att syndafloden har skett!
Jag tror Snorlyktan var ute efter att du skulle presentera lite "bevis". Inte säga att bevis finns i en bok du köpt nyss.

Börja att rada upp dem, vore du snäll.
Citera
2009-03-06, 14:23
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Jag tror Snorlyktan var ute efter att du skulle presentera lite "bevis". Inte säga att bevis finns i en bok du köpt nyss.

Börja att rada upp dem, vore du snäll.

Beklagar missförståndet.
Jag har inte boken här på jobbet, den är hemma.
Jag refererade bara till vart bevisen fanns!
Citera
2009-03-06, 14:25
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
De har en extrem inre kontroll på sina medlemmar och likt STASI så tvekar inte medlemmarna att skvallra på varann till församlingen och/eller äldstebröderna om nån skulle uppföra sig "omoraliskt" (t ex röka). Då blir det att stå vid skampålen i Rikets Sal till söndagen.

Gick i grundskolan tillsammans med en Jehova-kille. Han luktade svett och var allmänt konstig. Nu (30 år) slavar han på deras högkvarter i Allingsås, har producerat 5 barn och ingen gymaniseutbildning.
Åh fyfan. Då vill de väl inte ha med mig. Jag som tar droger och så . De är väl förstås starkt emot det. Det är ok. Men att de skulle vara så auktoritära stör mig verkligen. Brrr.

Jag gick också i grundskolan med en tjej vars far var JV. Var även tillsammans ett tag med henne. Såg och ser rätt bra ut. Farsan har en firma.

Jag skrek i affekt "Djävla Jehovas djävel!" till henne en gång. Vad jag var förbannat på minns jag inte. Har litet dåligt samvete för det. Hon blev ledsen.
Citera
2009-03-06, 14:32
Medlem
Citat:
Sorry, jag sitter o jobbar samtidigt och pratar med kunder.

Har korrigerat nu så att det är rätt

Känner igen dig från ett annat forum, och under ett annat namn!

För det finns väl, förhoppningsvis, bara ett JV i detta land som slänger omkring sig med förolämpningar och okvädingsord och påstående om att alla andra ljuger!

Och dessutom debatterar på arbetstid!
Är inte det en form av stöld från arbetsgivaren?
Citera
2009-03-06, 14:32
Medlem
lnfid3ls avatar
Kritierier för vad som kan kallas sekt föreligger hos båda jehovas och islam. Båda avviker från samhället i övrigt där medlemmar förväntas leva strikt renlärigt och följa lagar som står i motsättning till landets, samhällets och kulturens. De är fanatiska, radikala, världsfrånvända, samt kräver total underkastelse och ett tvångsmässigt kontrollerat religiöst utövande. Den absoluta sanningen förkunnas och kritik och avhopp bestraffas, i Islams fall med döden. Den brittiska professorn Roy Wallis har lagt fram en minimidefinition i sju punkter för vad som gör en sekt.

1.Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.

2.Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.

3.Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap.

4.Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.

5.Inom sig är sekten vanligen egalitär det vill säga alla troende är ett prästerskap.

6.Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp.

7.Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.

Och ja, de är ytterst farliga.
Senast redigerad av lnfid3l 2009-03-06 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in