2009-03-08, 21:33
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Jag vet och kastar inte ut någon.

Är du Äldstebroder?
Citera
2009-03-08, 21:34
Bannlyst
Citat:
Jag vet och kastar inte ut någon.

Om du vet vem personen är och vet hur hon uttalar sig begår du ju "tjänstefel". Men du verkar inte vara så noga med "policyn" du heller...
Citera
2009-03-08, 21:36
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
BattleBitch...sedär ett trevligt "kristet" alias. Jag känner igen tongångarna från Familjeliv, inte roligt att se dig här också. Så otrevlig som du är kan du helt på egen hand få alla att hata JV. Ungefär som du gjorde på FL....
Jag tycker hon är trevlig. Sorry för OffTopic.
Citera
2009-03-08, 21:37
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Sen när blev bloggar fakta?

Sen när blev en religion fakta? Eller ens EN enda sekts minst sagt långsökta tolkningar?
Citera
2009-03-08, 21:40
Medlem
Barabbass avatar
Nej inte farliga! Man kan inte generalisera så...
Citera
2009-03-08, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Jag tycker hon är trevlig. Sorry för OffTopic.

Hon uttrycker sig inte som ett JV "bör" göra. Äldstebröderna skulle hiva ut henne illa kvickt om de såg vad hon skriver. För att inte tala om hennes nick.

Men som sagt, det är JV:s problem. Och OffT.
Citera
2009-03-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz

Jag ifrågasätter bara, men älskar Gud och Tror på Jesus.
Gör det mig till avfälling får det stå för dig.

Prata du lite snällare.
Citera
2009-03-08, 21:43
Medlem
schabo-labos avatar
Hur Guds ande vägleder Sällskapet...

Vakttornet menar att man är väglett av Guds ande. Det är intressant att se hur Guds ande leder hans folk. Vi kan ta exemplet med "generationen" som inte skulle förgås innan Harmageddon kom. På Russels tis så sa man att "den generationen" var de smorda. Nu kom "nytt ljus" i frågan.

Tydligen så insåg "Guds ande" att detta inte var rätt utan under Rutherfords tid så ledde "Guds ande" dem till att inse att det inte alls var de smorda som avsågs med "den generation" utan att det i stället var de personer som levde 1914 som avsågs.

1995 var det återigen dags för "nytt ljus" Då kom "Guds ande" på bättre tankar, och såg till att man kom fram till att "den generation" som Jesus talade om inte alls var de som levde 1914 utan de som hade sett tecknet, alltså alla människor som föddes före och efter 1914.

För ett par år sedan så var det dags för "nytt ljus" igen. Nu uppenbarades det att "den generation" avsåg - de smorda. Man kom alltså fram till att det ljus man haft på Russels tid var det rätta. Man kan väl fråga sig varför "Guds ande" behövde leda hans folk bort från sanningen för att sedan åter igen föra tillbaka dem till samma sanning.

Vad säger Flexbärt och BattleBitch om detta? Jag vet vad Leviticus tycker (ungefär)
Citera
2009-03-08, 21:44
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
I så fall har du en "enäggstvilling". Du skriver exakt, som hon, t om stavfelen är identiska. Och visst, på familjeliv heter det inte "bannad" så du har en liten poäng där.

Men varför skämmas över att du är konsekvent och skriver likadant på alla forum? De enda som förlorar på ditt sitt att skriva är ju JV.

Mer än jag visste... Men jag finns ju på FL, som jag skrivit här innan!
http://familjeliv.se/hem/hemligt/presentation.php
Citera
2009-03-08, 21:45
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Prata du lite snällare.

Har jag inte varit snäll ber jag om ursäkt.
Citera
2009-03-08, 21:45
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Om du vet vem personen är och vet hur hon uttalar sig begår du ju "tjänstefel". Men du verkar inte vara så noga med "policyn" du heller...

Nu är du ute o cyklar vännen min.
Ingenting händer av att du sitter o skriver i forum... Har du hört något annat så glöm det, helt fel!
Citera
2009-03-08, 21:46
Medlem
Citat:

Gå då till en äldste broder i dennes församling och klaga.
Jag har inget att göra utanför min församling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in