2009-03-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Vem har sagt att jag inte tror på det?

Just my point!!

Du är inte ett JV. Men ett JV med dina tankar är inte ett JV!

För det första, när jag skrev att ett JV kunde få tvivel på förklaringen om hedningarnas tider, så var det som ett svar på din fråga om vilka tvivel det kunde gälla, och du svarade mig, ang Hedningarnas tider:

"Jamen ok. Vem har sagt att du måste tro på det?
Finns flera saker som jag är tveksam till men som jag skrev innan "den som lever får se", en dag kanske ljuset kastas på just den saken jag har tänkt på... Eller så kanske jag en "

Jag påstod aldrig att DU inte trodde på det, bara att ett JV som inte tror på det får stora svårigheter. Och de är många!

Och nej, jag är inte ett JV.
Och ett JV med dessa tankar har problem, Ja.
Tyvärr finns det många sådana JV, vad rekommenderar du dessa att göra?
Citera
2009-03-08, 12:50
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Hahaha ... Det ante mig
Men jag har inte ork o energi att ta den igen... sårry!

Då kanske du, återigen ska lugna ner dig med generaliseringar som att ateister som grupp är lata och okunniga. Och jodå, jag kan visa dig var du sa det.

Och så ska du kanske sluta hyckla över dessa ateisters standardsvar. Du har ett du med, och du använder det flitigt för att dölja dina kunskapsbrister.
Citera
2009-03-08, 12:51
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Då kanske du, återigen ska lugna ner dig med generaliseringar som att ateister som grupp är lata och okunniga. Och jodå, jag kan visa dig var du sa det.

Och så ska du kanske sluta hyckla över dessa ateisters standardsvar. Du har ett du med, och du använder det flitigt för att dölja dina kunskapsbrister.

Alla utom du, är det bättre?
Nej men allvarligt, ber om ursäkt att jag generaliserade som jag gjorde!
Citera
2009-03-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ja han har skapat oss med fri vilja. Att välja att handla rätt eller inte.

Att flumma runt i en gråzon säger sig självt att man inte är ett givet kort när harmageddon kommer...

Men varför säger det sig självt? Ett givet kort?

Du pratar i svartvitt hela tiden. Och så skrev du tidigare att du tycker att andra systrar och bröder kan vara stelbenta...

Det med att välja att handla rätt eller fel handlar inte alltid om att just välja.
Man kan må på olika sätt och man kan vara med om olika saker som gör det antingen lätt eller svårt.

Jag är säker på att Gud ser så mkt mer än du och jag. Eller ngn annan i org, oavsett position.
Citera
2009-03-08, 12:55
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
För det första, när jag skrev att ett JV kunde få tvivel på förklaringen om hedningarnas tider, så var det som ett svar på din fråga om vilka tvivel det kunde gälla, och du svarade mig, ang Hedningarnas tider:

"Jamen ok. Vem har sagt att du måste tro på det?
Finns flera saker som jag är tveksam till men som jag skrev innan "den som lever får se", en dag kanske ljuset kastas på just den saken jag har tänkt på... Eller så kanske jag en "

Jag påstod aldrig att DU inte trodde på det, bara att ett JV som inte tror på det får stora svårigheter. Och de är många!

Och nej, jag är inte ett JV.
Och ett JV med dessa tankar har problem, Ja.
Tyvärr finns det många sådana JV, vad rekommenderar du dessa att göra?

Jag menade att det inte behöver betyda att JV har fel bara för att man har svårt att få ihop vissa saker.
Jag rekommenderade då att man skall vänta, "den som lever får se"... antingen så har man rätt eller så trillar poletten ner och man inser att man har fel.

Jag förstår inte hur du kan påstå att det är många som har dessa svårigheter.
Det är 24.000 JV i Sverige och du är inte ett av detta, endå tro du att du vet så mycket vilket för mig är lustigt?

Jag är ett JV som har tillhört flera församlingar och rest MYCKET i Sverige. Jag känner flera tusen JV! Av dom flera 100 närmre, så nog har jag klart för mig hur vi tänker och fungerar....
Citera
2009-03-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Att du dömer folk till döden om du knackar på deras dörr. För om de inte får påhälsning så dömer Gud dem, men tackar de nej vid en dörrknackning så är det evigt mörker som gäller.

Aha du menar så.
Och det är den tanken jag tycker är galen...att man som JV kanske tänker att "ok du ville inte lyssna nu, kom ihåg det sen när du ligger där som gödsel på marken"...

Jag tror inte att den besökte känner sig dömd. Eller tror du det?
Citera
2009-03-08, 12:58
Medlem
Citat:
Jag menade att det inte behöver betyda att JV har fel bara för att man har svårt att få ihop vissa saker.
Jag rekommenderade då att man skall vänta, "den som lever får se"... antingen så har man rätt eller så trillar poletten ner och man inser att man har fel.

Det är 24.000 JV i Sverige och du är inte ett av detta, endå tro du att du vet så mycket vilket för mig är lustigt?

Jag är ett JV som har tillhört flera församlingar och rest MYCKET i Sverige. Jag känner flera tusen JV! Av dom flera 100 närmre, så nog har jag klart för mig hur vi tänker och fungerar....

Alla kanske inte delar med sig av det de tänker på pga att de inte vill hamna utanför...?
Citera
2009-03-08, 13:01
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Men varför säger det sig självt? Ett givet kort?

Du pratar i svartvitt hela tiden. Och så skrev du tidigare att du tycker att andra systrar och bröder kan vara stelbenta...

Det med att välja att handla rätt eller fel handlar inte alltid om att just välja.
Man kan må på olika sätt och man kan vara med om olika saker som gör det antingen lätt eller svårt.

Jag är säker på att Gud ser så mkt mer än du och jag. Eller ngn annan i org, oavsett position.

Som utesluten syndare så är det rätt klart att man inte får överleva, så klart om man är på väg tillbaka att man är i en gråzon. Men nog är det säkrare att inte ha syndat och fortf vara en del av Jehovas församling...

Visst kan man må på olika sätt ... Men man ska passa sig noga för att börja skylla ifrån sig! Vi har alla ett eget ansvar, det vet du oxå.

Klart att Jehova ser mer... Men han ändrar inte på sina lagar och förordningar som finns i bibeln.
Citera
2009-03-08, 13:01
Medlem
Citat:
Alla kanske inte delar med sig av det de tänker på pga att de inte vill hamna utanför...?

Exakt Leviticus, det gäller att vara försiktig,´.
Citera
2009-03-08, 13:02
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:

Nä, inte alla. Men det märks fort vart en människa står!
Citera
2009-03-08, 13:08
Medlem
Citat:

Vänta, "den som lever får se"... för att kanske till sist inse att man hade fel.
Men det måste väl gälla lika mycket för Pingstvänner, Livets Ord osv.
Och kan knappast vara "den smala vägen".

Vet att många JV har problem med många lärofrågor. Har många JV i bekantskappskretsen, och de kanske vågar öppna sig mer för mig än för dig i dessa frågor, förstår du inte det?
Citera
2009-03-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
J

Vad grundar sig JV sina metoder på?

Enbart på Guds ord Bibeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto