Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Om man inte går i tjänsten all ledig tid utan faktiskt har ett intressant liv som inte innefattar ngt teokratiskt.
Japp det har jag! Flera fritidsintressen tom...
Citat:
Om man säger sin åsikt vad gäller bibeltolkning, där en annan nitisk medtroende har den "traditionella" tolkningen.
Så länge du inte tvingar andra att anamma din tolkning så ser jag inte problemet, jag har många tankar o funderingar som jag brukar avsluta med "den som lever får se"
Citat:
Om man inte är med i "skolan".
Det är många som inte är. Jag har haft en paus på många år... Men nu tycker jag det är kul igen och jag har orken, så jag skrev in mig nyligen igen....
Citat:
Är man helt enkelt inte mönstermedlemmen så kan man få räkna med ett utanförskap.
Om man inte tillhör en poppis familj i församlingen då.
Om man inte tillhör en poppis familj i församlingen då.
Nejdå... allt handlar om vad man själv vill. Vill jag umgås och vara i "centrum" så måste jag engagera mig, vara stolt över vem jag är och vara säker på att Jehova är med mig även om jag inte är som alla andra... Då är det aldrig några problem!
Det är när du börjar stämpla dig själv som "udda", dra dig undan och så att säga gräva ner dig själv... Vem vill vara med dig då om du inte ens själv vill det?
Citat:
Lite klubben för inbördes beundran. 

Så är det överallt i samhället tyvärr, och det finns även blan de kristna. Men om man avslöjar den klubben så blir de svårt för dom att fortsätta, eller så ignorerar man dom och ser till alla andra som finns!
Det är min filosofi!
Det gäller att ha tålamod.