2009-03-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
ja du visar att du är en avfälling så adjö med dig.

Å där kom den!
Du anar inte hur ditt inlägg faktiskt får vågskålen att tippa över och det är INTE till din fördel kan jag ju säga.
Citera
2009-03-08, 19:41
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Vad vet du om det. Det är väl bara Gud som ser människors hjärtan??
Och hur är det med ditt eget hjärta.....vitt som snö eller?

Man behöver inte se hjärtat för att konstatera när någon har syndat.
Ångrar du dig inte så får man skylla sig själv... Bibeln säger klart vad som gäller!
Citera
2009-03-08, 19:47
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz

Jag ifrågasätter bara, men älskar Gud och Tror på Jesus.
Gör det mig till avfälling får det stå för dig.

Jag gör det i enlighet med 1 Joh kap 4, läs gärna det kapitlet.
Citera
2009-03-08, 19:47
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Ångrar du dig inte så får man skylla sig själv... Bibeln säger klart vad som gäller!

Men vem avgör om jag har ångrat min synd eller inte? Människor som inte ser
till mitt hjärta?
Citera
2009-03-08, 19:49
Medlem
Citat:
Vad vill du tala om?

Tja, låt oss börja med att tala om din attityd gentemot människor.
Var finner du bibliskt stöd för att raljera gentemot människor som ställer frågor?
Jag har inte läst hela tråden men antar, lite djärvt, att du är ett vittne. Rätta mig gärna om jag har fel.
Är det kanske så att du till och med har en uppgift i din församling som ligger i linje med PR? Mig veterligen så går du emot alla pr-riktlinjer som har ställts upp av samfundet. Men du kanske har fått klartecken via de äldste i din församling? Eller är det, som jag har hört tidigare, helt okej att vara otrevlig just pga av att du nu befinner dig på FB. Vilket i sig är en sajt av ondo och du kan komma att gratifieras för att du har slagits med djävulen?

Du kommer förvisso inte att, på något sätt, ge mig rätt i mina funderingar och antaganden men kanske kan ngt fd vittne uttala sig?
Citera
2009-03-08, 19:50
Medlem
fotos avatar
Citat:

Det var inte det du skrev....att man ser när någon syndar. Du skrev att människan inte ångrar sig. Hur vet du det? Det är väl bara Gud som ser människors hjärtan?

Å andra sidan så ser Gud synden som finns i alla människors hjärtan. Är ditt hjärta vitt som snö?

Citat:

Vad säger Bibeln?
Citera
2009-03-08, 19:52
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Men vem avgör om jag har ångrat min synd eller inte? Människor som inte ser
till mitt hjärta?

Du själv, när du har insett att du har bedrövat Jehova så ångrar du dig och får tillslut komma tillbaka.
Citera
2009-03-08, 19:53
Medlem
Bob Luntas avatar
All organiserad religion är farlig. Tror man på talande ormar, rosa enhörningar, flygande tekannor eller vad det nu kan vara så är man per definition farlig i mina ögon. Att tro att man överlever sin egen död, att det är en dygd att tro utan bevis och att det är kätteri att ifrågasätta religionens "olösliga mysterier" är tamigfan farligt.

I boken Illusionen om Gud skriver Richard Dawkins att man för att vara troende måste förkasta allt som har med sunt förnuft att göra. Han citerar Martin Luther*:
Citat:
Förnuftet är den största fiende tron har. Det kommer aldrig till andliga tings undsättning utan kämpar alltid mot det gudomliga Ordet och behandlar allt som härrör från Gud med förakt.

Han yttrade också

Citat:
Den som vill vara kristen bör klösa ögonen ur sitt förnuft.

och

Citat:
Förnuftet bör tillintetgöras hos alla kristna.
(Dawkins:2006)

Det som är intressant är att om en person upplever sig styras av en osynlig kraft så betraktas personen som galen, men om en större grupp människor upplever sig göra detta kallas samma företeelse för religion och då måste man automatiskt respektera dessa personers uppfattning.

*http://jmm.aaa.net.au/articles/14223.htm för källan på engelska. Jag har dock hämtat dessa citat från Illusionen om Gud av Richard Dawkins och den som vill läsa dessa citat på svenska finner dem på sidan 208 i den svenska utgåvan från 2007 (ISBN 978-91-7343-176-7).
Citera
2009-03-08, 19:56
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Du själv, när du har insett att du har bedrövat Jehova så ångrar du dig och får tillslut komma tillbaka.

Så du menar att så fort jag har sagt till alla i församlingen att jag har ångrat
mig blir allt bra? Eller måst Äldstebröderna inte kontrollera mig först? Precis
som när de uteslöt mig?
Citera
2009-03-08, 19:56
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekallund
Tja, låt oss börja med att tala om din attityd gentemot människor.
Var finner du bibliskt stöd för att raljera gentemot människor som ställer frågor?

Vem har sagt att det finns bibliskt stöd för det?

Citat:
Jag har inte läst hela tråden men antar, lite djärvt, att du är ett vittne. Rätta mig gärna om jag har fel.
Helt korrekt uppfattat.

Citat:
Är det kanske så att du till och med har en uppgift i din församling som ligger i linje med PR? Mig veterligen så går du emot alla pr-riktlinjer som har ställts upp av samfundet. Men du kanske har fått klartecken via de äldste i din församling? Eller är det, som jag har hört tidigare, helt okej att vara otrevlig just pga av att du nu befinner dig på FB. Vilket i sig är en sajt av ondo och du kan komma att gratifieras för att du har slagits med djävulen?

Que??? and there you lost me...

Citat:
Du kommer förvisso inte att, på något sätt, ge mig rätt i mina funderingar och antaganden men kanske kan ngt fd vittne uttala sig?

Varför prata med fd Vittne?
Vill du ha korrekt info så ska du leta upp något JV du litar på! Annars får du aldrig korrekt info...
Citera
2009-03-08, 19:57
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Så du menar att så fort jag har sagt till alla i församlingen att jag har ångrat
mig blir allt bra? Eller måst Äldstebröderna inte kontrollera mig först? Precis
som när de uteslöt mig?

Jehova ser ditt hjärta, när du är redo så kommer du tillbaka. Du vet hur det går till!
Citera
2009-03-08, 20:02
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Jehova ser ditt hjärta, när du är redo så kommer du tillbaka. Du vet hur det går till!

Vill bara tillägga att jag hade äkta ånger i mitt hjärta och det vet Jehova,
men jag blev ändå utesluten så Fel begås och jag har förstått varför.

Men det tog mig nästan 2 år av att undersöka allt för att förstå.
Många böner.

JV saknar Jehovas Välsignelse då de beter sig som falska profeter i sitt
högmod och förutspår domedagen. Enligt bibeln finns det klart beskrivet
hur man ser en falsk profet. Beskrivningen stämmer bra på JV. Tyvärr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in