2010-01-12, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
JV tror inte på ödet. De tror att alla väljer sina egna handlingar och vägar av egen vilja och alla får ta konsekvenserna av sina handlingar.
Och att när/om det händer en nånting tråkigt så beror det på "tid och oförutsedd händelse", alltså olyckor -man var vid fel tid vid fel tillfälle.

De kanske har ändrat uppfattning? Det har ju hänt förr. Så att säga.

Nåååå Flexbärt? Tror ni på ödet?
Citera
2010-01-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Nåååå Flexbärt? Tror ni på ödet?

Nej!
Citera
2010-01-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Nej!

Tänk om du hade kunnat svara så med en gång, i stället för att komma med Bibelverser utan relevans till sakfrågan!
Citera
2010-01-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Nej!

Äntligen!!!!! Kunde han svara! Efter att ha läst mitt svar först!! Yeeey!!!
Citera
2010-01-29, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Ja, många stannade i org.
Men en del av dessa som besvikna människor.
Känner personer som mellan fyra ögon vågar erkänna att de ångrar att de sålde sina hus, att de inte skaffade sig utbildning, och som med längtan i rösten säger att "om vi hade fått barn då, så hade de varit vuxna i dag"!

Dessa människor har offrat väldigt mycket pga en mänsklig organisation!

Att Org inte blir stämd av människor som känner sig lurade.....
Citera
2010-02-02, 21:39
Medlem
Lyfter tillbaka denna tråd lite...ngn kanske har ngt att skriva här?
Citera
2010-02-11, 20:43
Medlem
LoggotyroX32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Två välklädda unga kvinnor från Jehovas vittnen, kom nyss förbi. Jag ryggade genast tillbaka och svarade; "Nej, jag är inte intresserad av sådant där". Jag har alltid tyckt de varit suspekta och t.o.m. en sekt. Alltid har jag varit på min vakt gällande deras avsikter.

Kan de även vara farliga? (Helt allvarlig är jag inte, litet med glimten i ögat, men en smula allvarlig.)
Aj aj aj, Jehovas Vittnen kan vara riktigt Farliga om det vill sig, Vad de gör med dig om du till exempel försöker lämna deras "Religion" (*Host*Sekt*Host*) törs man inte ens tänka på. Och om du Kritiserar dem så kommer de förmodligen göra processen kort med dig, Med andra ord: Håll dig så långt bort som möjligt från den Livsfarliga och störda Sekten "Jehovas Vittnen".

Sen kan du ju alltid jämföra JV med Scientologin, Ännu en Farlig Sekt som bara bryr sig om hur fet Pluska (Plånbok) du har, Scientologin har ju tillochmed hållt folk som försökt lämna Sekten fångna i Läger med Taggtråd och Murar och grejer som kan jämföras med gamla Nazi-Tysklands Konsentrationsläger. Fy fan alltså.

Hoppas den här infon hjälper.
Citera
2010-02-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoggotyroX32
Aj aj aj, Jehovas Vittnen kan vara riktigt Farliga om det vill sig, Vad de gör med dig om du till exempel försöker lämna deras "Religion" (*Host*Sekt*Host*) törs man inte ens tänka på. Och om du Kritiserar dem så kommer de förmodligen göra processen kort med dig, Med andra ord: Håll dig så långt bort som möjligt från den Livsfarliga och störda Sekten "Jehovas Vittnen".

Sen kan du ju alltid jämföra JV med Scientologin, Ännu en Farlig Sekt som bara bryr sig om hur fet Pluska (Plånbok) du har, Scientologin har ju tillochmed hållt folk som försökt lämna Sekten fångna i Läger med Taggtråd och Murar och grejer som kan jämföras med gamla Nazi-Tysklands Konsentrationsläger. Fy fan alltså.

Hoppas den här infon hjälper.

Nu vet jag inte hur pass seriös du är men det kan ju vara bra att ta reda på fakta innan du jämför Jehovas Vittnen med Scientologin.

Jehovas vittnen bygger på frivilliga bidrag. Jv kräver alltså inte att du skall betala en viss summa pengar per månad.

Det är sant att bröderna och systrarna uppmannas att lämna bidrag i bössorna men det är ingen som står och kontrollerar hur mycket du stoppar i och noterar detta. Vi låser således inte in ngn i Rikets sal om dom inte betalar.
Så nästa gång kom gärna med fakta
Citera
2010-02-12, 00:34
Medlem
Jag måste säga att ni är fittor, fattar ni att det ringde på dörren klockan 8 på morgonen, nyvaken, kikar genom titthålet och ser den FINASTE japsen jag sett O.o. Och vad var hon där o knacka på för?
Citera
2010-02-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Nu vet jag inte hur pass seriös du är men det kan ju vara bra att ta reda på fakta innan du jämför Jehovas Vittnen med Scientologin.

Jehovas vittnen bygger på frivilliga bidrag. Jv kräver alltså inte att du skall betala en viss summa pengar per månad.

Det är sant att bröderna och systrarna uppmannas att lämna bidrag i bössorna men det är ingen som står och kontrollerar hur mycket du stoppar i och noterar detta. Vi låser således inte in ngn i Rikets sal om dom inte betalar.
Så nästa gång kom gärna med fakta

Detta ser ju så fantastiskt bra ut på pappret. Men man ska dock komma ihåg att de som inte betalar 'vartionde', som det kallas blir väldigt utstött.
Det börjar med att alla börjar snacka bakom ryggen på svikaren som inte har betalat, sen blir det mer och mer.
På pappret är det givetvis jättebra och frivilligt och allt. Men på insidan är det inte det.
Dom sjuka fundementalisterna kommer snacka skit om dig och stöta ut dig något otroligt.

Jehovas Vittnen är ja, en farlig sekt. Dom gör sjuka saker med dig.
Det kom en Jehovas-brud utanför min dörr, och när jag sa att jag hade hört att dom pippade små barn i buska blev hon genast arg och började pladdra på.
Dom är ett hot emot samhället!

Edit: Bör tilläggas att de flesta från JV är fula.
Citera
2010-02-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Två välklädda unga kvinnor från Jehovas vittnen, kom nyss förbi. Jag ryggade genast tillbaka och svarade; "Nej, jag är inte intresserad av sådant där". Jag har alltid tyckt de varit suspekta och t.o.m. en sekt. Alltid har jag varit på min vakt gällande deras avsikter.

Kan de även vara farliga? (Helt allvarlig är jag inte, litet med glimten i ögat, men en smula allvarlig.)
Jag anser att de kan förstöra människors liv. Mina söner hade en kompis vars far var Jehovas det slutade illa för alla hans barn. De kräver pengar av sina anhängare så många går ekonomiskt på knä. Barnen blir utanför samhället, de fick inte ens göra stentroll och besöka oss på julaftonen. Jag köpte julklappar till dem som vi gömde i garaget till efter jul. Synd om barnen.
Citera
2010-02-13, 18:21
Medlem
milton76s avatar
En kvinna som mina föräldrar känner blev lämnad av sin man, ensam med sina två barn. Hon befann sig i ett land (Sverige) där hon inte kunde språket eller kulturen.

Hon hittade ett enormt stöd i Jehovas Vittnen. Det går ca15-20 år och hennes ena son blir så allvarligt sjuk att det är fara för hans liv, hon vägrar ta emot hjälp för det strider mot hennes religion ...

Alla vädjade till henne att ta sitt förnuft tillfånga men hon tokvägrade. Sonen avled innan han hunnit fylla 30.

Det var här min avsky föddes .. hur hjärntvättad får man bli att man låter sitt barn avlida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in