2010-01-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Flexbärt eftersom du inte kan svara på vad du menade så antar jag att du menar att JV tror på ödet.
Och då är du ute på ännu en av dina evighetslånga cykelturer.

Ja, säga vad man vill om Flexbärt, men han måste i alla fall ha VÄLDIGT bra kondition efter allt cyklande!
Citera
2010-01-12, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Håller med Leviticus, det är omöjligt att förstå vad ditt svar har med frågan att göra.
Som vanligt!

1 Korinthierna 2:14
”Men en själisk människa tar inte emot det som kommer från Guds ande. Ty det är dårskap för henne, och hon kan inte fatta det, eftersom det skall bedömas på ett andligt sätt.”
Citera
2010-01-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
”Men en själisk människa tar inte emot det som kommer från Guds ande. Ty det är dårskap för henne, och hon kan inte fatta det, eftersom det skall bedömas på ett andligt sätt.”

Det hade gagnat dig, och framförallt JV bättre, om du i stället för att vara nedlåtande, överlägsen och sarkastisk hade kunnat förklara på vilket sätt ditt inlägg:

"Så fantastiskt
2 Petrus 3:7
”Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas.”"

ska vara ett svar på Leviticus inlägg:

"Jv tror inte på ödet öht."

Jag tror att vi är många här som inte förstår det.

Så var snäll och förklara dig för en gångs skull!
Citera
2010-01-12, 14:38
Medlem
Citat:
"Jv tror inte på ödet öht."

Jag tror att vi är många här som inte förstår det.

Så var snäll och förklara dig för en gångs skull!

"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.
Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.
Predikaren 8:9
”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

Jakob 1:14, 15
”Nej, var och en prövas genom att dras och lockas av sitt eget begär. 15 När så begäret har blivit havande, föder det synd, och när synden är fullbordad frambringar den död.”

Jakob 5:11
”Se! Vi prisar dem lyckliga som har hållit ut. Ni har hört om Jobs uthållighet och har sett dess slutresultat Jehova gav, att Jehova är mycket ömsint och barmhärtig.”

Efesierna 6:11
”Ta på er den fullständiga vapenrustningen från Gud, så att ni kan stå fast mot Djävulens listiga anslag.”
Citera
2010-01-12, 14:48
Medlem
Citat:

Jaddajaddajadda....och en Flexbärt kan inte svara på enkla frågor.

Den där versen e så utnött nu, du använder den i praktiskt taget alla dina svar.
Citera
2010-01-12, 14:49
Medlem
Citat:
"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.
Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.
Predikaren 8:9
”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.

Jakob 1:14, 15
”Nej, var och en prövas genom att dras och lockas av sitt eget begär. 15 När så begäret har blivit havande, föder det synd, och när synden är fullbordad frambringar den död.”

Jakob 5:11
”Se! Vi prisar dem lyckliga som har hållit ut. Ni har hört om Jobs uthållighet och har sett dess slutresultat Jehova gav, att Jehova är mycket ömsint och barmhärtig.”

Efesierna 6:11
”Ta på er den fullständiga vapenrustningen från Gud, så att ni kan stå fast mot Djävulens listiga anslag.”

Tror JV på ödet? JA eller NEJ?
Citera
2010-01-12, 15:30
Medlem
Citat:
Jaddajaddajadda....och en Flexbärt kan inte svara på enkla frågor.

Den där versen e så utnött nu, du använder den i praktiskt taget alla dina svar.

Citera
2010-01-12, 15:36
Medlem
Citat:
Tror JV på ödet? JA eller NEJ?

Tydligen menar han att de gör det, eftersom han svarade som han gjorde på ditt inlägg.
Måste ta upp det med något JV vid tillfälle.

Men, om man tror på ödet, hur kan man då klandra de som lämnar organisationen?
Eller de som aldrig blir JV?
Dessa följer ju då bara sitt öde, och har alltså i verkligheten ingen valfrihet.

Liksom inte heller de som är JV har valt själva, utan det var deras öde.

Hur kan människor då dömas efter sina gärningar, om det är ödet som styr?
Citera
2010-01-12, 16:18
Medlem
Citat:
Tydligen menar han att de gör det, eftersom han svarade som han gjorde på ditt inlägg.
Måste ta upp det med något JV vid tillfälle.

Men, om man tror på ödet, hur kan man då klandra de som lämnar organisationen?
Eller de som aldrig blir JV?
Dessa följer ju då bara sitt öde, och har alltså i verkligheten ingen valfrihet.

Liksom inte heller de som är JV har valt själva, utan det var deras öde.

Hur kan människor då dömas efter sina gärningar, om det är ödet som styr?

JV tror inte på ödet. De tror att alla väljer sina egna handlingar och vägar av egen vilja och alla får ta konsekvenserna av sina handlingar.
Och att när/om det händer en nånting tråkigt så beror det på "tid och oförutsedd händelse", alltså olyckor -man var vid fel tid vid fel tillfälle.
Citera
2010-01-12, 16:20
Medlem
Citat:
JV tror inte på ödet. De tror att alla väljer sina egna handlingar och vägar av egen vilja och alla får ta konsekvenserna av sina handlingar.
Och att när/om det händer en nånting tråkigt så beror det på "tid och oförutsedd händelse", alltså olyckor -man var vid fel tid vid fel tillfälle.

Ja, jag vet.
Det är Flex som inte vet om det.
Citera
2010-01-12, 16:21
Medlem
Citat:

Ja, jag vet!
Det är Flex som inte vet vad JV tror i denna frågan, som i så många andra!

Hoppsan, eftertryck genom upprepning.
Men det var inte meningen, inlägget gick först inte in, sedan kom båda in på en gång.
Citera
2010-01-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ja, jag vet!
Det är Flex som inte vet vad JV tror i denna frågan, som i så många andra!

Hoppsan, eftertryck genom upprepning.
Men det var inte meningen, inlägget gick först inte in, sedan kom båda in på en gång.

Kan bli så ibland!

Din åsikt gick iaf tydligt fram! Jo, jag vet att han är den som verkar veta minst om JV här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in