2010-02-13, 18:31
Medlem
SexMurderArts avatar
Fick alldeles nyss besök av mina "polare" från himmelriket. De var förbi förra lördagen också och ville prata om nåt, skulle ta 20min ungefär. Men tyvärr hade jag inte tid då och nu ikväll hade dom bara vägarna förbi så dom passade på att plinga på igen.

Tyvärr hade jag inget tjack hemma så jag hade orkat lyssna, så jag sa även denna gång att jag var upptagen.

Men det skulle va intressant att veta vad dom vill säga osv, är det nån av er som orkat bjuda in dom? Dricker dom alkohol osv?
Citera
2010-02-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0th3rf0ck3r
Jag måste säga att ni är fittor, fattar ni att det ringde på dörren klockan 8 på morgonen, nyvaken, kikar genom titthålet och ser den FINASTE japsen jag sett O.o. Och vad var hon där o knacka på för?

Klockan åtta var ju att ta i....en del JV verkar inte alltid ha sån enorm koll på vad som lämpar sig ang det.
Citera
2010-02-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakkingskjorta
Detta ser ju så fantastiskt bra ut på pappret. Men man ska dock komma ihåg att de som inte betalar 'vartionde', som det kallas blir väldigt utstött.
Det börjar med att alla börjar snacka bakom ryggen på svikaren som inte har betalat, sen blir det mer och mer.
På pappret är det givetvis jättebra och frivilligt och allt. Men på insidan är det inte det.
Dom sjuka fundementalisterna kommer snacka skit om dig och stöta ut dig något otroligt.

Jehovas Vittnen är ja, en farlig sekt. Dom gör sjuka saker med dig.
Det kom en Jehovas-brud utanför min dörr, och när jag sa att jag hade hört att dom pippade små barn i buska blev hon genast arg och började pladdra på.
Dom är ett hot emot samhället!

Edit: Bör tilläggas att de flesta från JV är fula.

Nja...eftersom ingen vet vem som betalat eller inte så är det ju svårt att snacka bakom ryggen på ngn...
Citera
2010-02-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag anser att de kan förstöra människors liv. Mina söner hade en kompis vars far var Jehovas det slutade illa för alla hans barn. De kräver pengar av sina anhängare så många går ekonomiskt på knä. Barnen blir utanför samhället, de fick inte ens göra stentroll och besöka oss på julaftonen. Jag köpte julklappar till dem som vi gömde i garaget till efter jul. Synd om barnen.

De kräver inte pengar av medlemmarna.
Det som gör att JV går på knäna ekonomiskt är väl snarare att de inte har ngn bra lön. Utan utbildning kan det vara svårt att få ett bra jobb.
Citera
2010-02-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexMurderArt
Fick alldeles nyss besök av mina "polare" från himmelriket. De var förbi förra lördagen också och ville prata om nåt, skulle ta 20min ungefär. Men tyvärr hade jag inte tid då och nu ikväll hade dom bara vägarna förbi så dom passade på att plinga på igen.

Tyvärr hade jag inget tjack hemma så jag hade orkat lyssna, så jag sa även denna gång att jag var upptagen.

Men det skulle va intressant att veta vad dom vill säga osv, är det nån av er som orkat bjuda in dom? Dricker dom alkohol osv?

Japp JV dricker alkohol. I "måttliga" mängder. Det är dock ingen hit att bjuda dem på det när de ringer på din dörr, om det va det du tänkte.
Citera
2010-02-13, 19:10
Medlem
SexMurderArts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Japp JV dricker alkohol. I "måttliga" mängder. Det är dock ingen hit att bjuda dem på det när de ringer på din dörr, om det va det du tänkte.
Dom var ju nästan i min ålder och verkade verkligen vilja bli kompis med mig. Så nog fan ska jag få dom att dricka alltid.

Och dom gör ju egentligen helt rätt som kommer förbi vid 17.00 en lördag när man är någorlunda fräsch och gjort bort alla dagens mödor. Men helt allvarligt så älskar jag udda människor så jag hoppas det här blir en långvarig relation mellan mig och jesusbarnen.
Senast redigerad av SexMurderArt 2010-02-13 kl. 19:18.
Citera
2010-02-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexMurderArt
Dom var ju nästan i min ålder och verkade verkligen vilja bli kompis med mig. Så nog fan ska jag få dom att dricka alltid.

Och dom gör ju egentligen helt rätt som kommer förbi vid 17.00 en lördag när man är någorlunda fräsch och gjort bort alla dagens mödor. Men helt allvarligt så älskar jag udda människor så jag hoppas det här blir en långvarig relation mellan mig och jesusbarnen.

Men då önskar jag dig lycka till! Lite sprit kanske gör er diskussion riktigt djup!
Citera
2010-02-13, 19:49
Medlem
SexMurderArts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Men då önskar jag dig lycka till! Lite sprit kanske gör er diskussion riktigt djup!
Jag märkte redan vid dörren att han ville "bevisa/få mig att förstå" att jag inte hade tänkt tillräckligt djupt enbart genom att ställa ett par enkla frågor. Så visst är det ett gäng riktigt farliga typer man har att göra med. Och dom skulle återkomma.
Citera
2010-02-13, 20:35
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milton76
En kvinna som mina föräldrar känner blev lämnad av sin man, ensam med sina två barn. Hon befann sig i ett land (Sverige) där hon inte kunde språket eller kulturen.

Hon hittade ett enormt stöd i Jehovas Vittnen. Det går ca15-20 år och hennes ena son blir så allvarligt sjuk att det är fara för hans liv, hon vägrar ta emot hjälp för det strider mot hennes religion ...

Alla vädjade till henne att ta sitt förnuft tillfånga men hon tokvägrade. Sonen avled innan han hunnit fylla 30.

Det var här min avsky föddes .. hur hjärntvättad får man bli att man låter sitt barn avlida?

JV ärså korkade så de tror att det står i bibeln, vilket det inte gör, men enligt deras egna bibel gör det det. Riktigt hjärntvättade, synd att de inte kommer inse det förens den dagen de hamnar i helvettet.
Citera
2010-02-15, 18:28
Medlem
LoggotyroX32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Nu vet jag inte hur pass seriös du är men det kan ju vara bra att ta reda på fakta innan du jämför Jehovas Vittnen med Scientologin.

Jehovas vittnen bygger på frivilliga bidrag. Jv kräver alltså inte att du skall betala en viss summa pengar per månad.

Det är sant att bröderna och systrarna uppmannas att lämna bidrag i bössorna men det är ingen som står och kontrollerar hur mycket du stoppar i och noterar detta. Vi låser således inte in ngn i Rikets sal om dom inte betalar.
Så nästa gång kom gärna med fakta
Jajamän, Seriöst, Livsfarlig Sekt. Om ens familj inte är med i JV och du går med i JV så tvingas du ge upp din Familj också. Sjukt.

EDIT: Det verkar även som om du själv är med i JV, Det är ju isåfall förståeligt om du försöker ljuga bort sanningen, Men det går inte.
Senast redigerad av LoggotyroX32 2010-02-15 kl. 18:35.
Citera
2010-02-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milton76
En kvinna som mina föräldrar känner blev lämnad av sin man, ensam med sina två barn. Hon befann sig i ett land (Sverige) där hon inte kunde språket eller kulturen.

Hon hittade ett enormt stöd i Jehovas Vittnen. Det går ca15-20 år och hennes ena son blir så allvarligt sjuk att det är fara för hans liv, hon vägrar ta emot hjälp för det strider mot hennes religion ...

Alla vädjade till henne att ta sitt förnuft tillfånga men hon tokvägrade. Sonen avled innan han hunnit fylla 30.

Det var här min avsky föddes .. hur hjärntvättad får man bli att man låter sitt barn avlida?

Hmm, här är något som inte stämmer riktigt.
En son, som inte hunnit "fylla 30", alltså tydligen en bit över 20, har föräldrar ingen rätt att bestämma över.
Han var vuxen, och kunde själv bestämma över sitt liv.
Särskilt med tanke på att du säger att han blev allvarligt sjuk, alltså ingen olycka där han inte kunde föra sin egen talan.
Det var troligen hans eget val.

Sedan strider det inte heller emot JVs tro att ta emot hjälp vid sjukdom.
Det är bara blod de vägrar att ta emot.
Citera
2010-02-17, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakkingskjorta
Detta ser ju så fantastiskt bra ut på pappret. Men man ska dock komma ihåg att de som inte betalar 'vartionde', som det kallas blir väldigt utstött.
Det börjar med att alla börjar snacka bakom ryggen på svikaren som inte har betalat, sen blir det mer och mer.
På pappret är det givetvis jättebra och frivilligt och allt. Men på insidan är det inte det.
Dom sjuka fundementalisterna kommer snacka skit om dig och stöta ut dig något otroligt.

Jehovas Vittnen är ja, en farlig sekt. Dom gör sjuka saker med dig.
Det kom en Jehovas-brud utanför min dörr, och när jag sa att jag hade hört att dom pippade små barn i buska blev hon genast arg och började pladdra på.
Dom är ett hot emot samhället!

Edit: Bör tilläggas att de flesta från JV är fula.

Såsom JV vill jag kommentera följande:
  • Vi betalar inte upprepar inte ngt tionde
  • Vi har inte några övervakningskameror vid insamlinlingslådorna
  • Det är inte ngn som håller koll på hur mycket varje individ lägger
  • Det är således inte ngn som kan snacka skit bakom ryggen pga det ekonomiska

Huruvida jag är ful eller inte??? Tja smaken är som baken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem