2009-05-05, 15:18
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Trevligt, nu va det min tur få en skopa av den dömande sleven...

För att förstå vad du menar behöver jag ställa några frågor bara.

1. Vad är det för speciellt med mitt sätt och mitt agerande?

2. Vad exakt har jag kritiserat inom sanningen?

3. När har jag blint litat på motståndare?

4. På vilket sätt har det inte slutat bra?

5. Har jag inte del av helig ande?

1. Du litar blint på de som kittlar dina öron.. Men sanningen kritiserar du för kung och fosterland tillsammans med de andra ...

2. Se dina tidigare inlägg .. jag kan tyvärr inte rapa upp vad du dkrivit på beställning så mitt minne är sämre än en guldfisk

3. - " " -

4. Uteslutna osv

5. Ingen aning, men eftersom du lyssnar på motståndare så har jag svårt att se att du skulle kunna få del av den.

Hoppas du förstår nu vad jag menar med att jag inte kan svar på din frågo utan att citera till dina inlägg för att styrka mina påståenden ... Men 180 sider har jag varken tid, ork eller lust med
Citera
2009-05-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Vi dömer alla oss själva genom våra handlingssätt ... Jag ser bara handlingarna!

Ser du en människas handlingar via anonym text på FB???
Citera
2009-05-05, 15:27
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ser du en människas handlingar via anonym text på FB???

Det du skriver är en del i ditt sätt att agera och visar vem du är
Citera
2009-05-05, 15:32
Medlem
Citat:

Det sannaste du har skrivit.
It goes both ways you know.
Citera
2009-05-05, 15:41
Medlem
Citat:
1. Du litar blint på de som kittlar dina öron.. Men sanningen kritiserar du för kung och fosterland tillsammans med de andra ...

2. Se dina tidigare inlägg .. jag kan tyvärr inte rapa upp vad du dkrivit på beställning så mitt minne är sämre än en guldfisk

3. - " " -

4. Uteslutna osv

5. Ingen aning, men eftersom du lyssnar på motståndare så har jag svårt att se att du skulle kunna få del av den.

Hoppas du förstår nu vad jag menar med att jag inte kan svar på din frågo utan att citera till dina inlägg för att styrka mina påståenden ... Men 180 sider har jag varken tid, ork eller lust med

Har du inte tid ork eller lust kanske du inte ska kasta ur dig vad som helst utan att först ta reda på fakta....

Se nu på mina svar på dina anklagelser och ta dem på allvar....

1. Nej jag litar INTE blint på "de som (du tror) kittlar mina öron" (??)....

Jag tycker det är intressant med olika vinklar och erfarenheter. Jag har själv varit utesluten, jag har inte haft ett spikrakt bekymmersfritt svartvitt liv.

Jag har för inte så länge sen varit med om tråkiga saker som kanske har hjälpt mig att ändra mitt beteende mot andra. Översittarkänslan som jag har sett bland medtroende är inget jag gillar.

Och bara för att jag inte håller med om ngt så behöver jag ju inte ta till strid, eller tycker du att det är rätt?
I så fall får du visa mig vilket bibelställe som stöder det.

Jag säger emot om jag tycker ngt är åt pepparn fel och det gäller åt bägge håll...både åt de som säger sig vara JV och de som inte är det.

2. Den anklagelsen går alltså bort eftersom det tydligen var ngt oviktigt du bara kastat ur dig i farten.

4. Jag vet hur det kan gå. Alldeles för väl. Alla har vi vår egen ansvarsbörda. Och där är det inte heller din uppgift att pusha i den riktningen, det är ju helt galet av dig.

5. Ang vem som får del av helig ande så tycker jag att det är förmätet av dig att säga vem som har del av den eller inte...det borde inte vara ngt mellan mig och dig utan mellan mig och Jehova...

Och hur vet du hur mitt liv ser ut? Hur vet du vad jag får del av eller inte i vardagen?
Du vet ju ingenting!...absolut ingenting om mitt liv utanför FB.

Ska man inte lyssna på människor?
Lyssnade inte Jesus på människor? Är inte alla människor omfattade i Jesu offerdöd? Är vissa redan färdigdömda?

Nej BattleBitch...du är ute och cyklar på långtur nu.
Jag hoppas du tar ditt förnuft till fånga.
Citera
2009-05-05, 15:43
Bannlyst
Citat:
Jopp nu ska jag vända och vrida så du faller på eget grepp!

Det som e bra inom JV kanske är ngt att ta fasta på...?
Allt som kan få en människa att se livet med hopp och framtidstro...för att få leva i evighet e ju inte fy skam.

Jag vet inte hur allt ligger till, men det sker iaf att människor får besök i samband med att de bett om det...men liknande händer som sagt på annat håll oxå.

Vem vet vilken plan som ligger och lurar för oss alla.

Attans också...Jaha, bara att "ta upp väskan" igen då, antar jag...

Nej, för att vara lite allvarlig nu då. Jo då, visst finns det mycket bra inom Jv. Eller fanns, ska jag säga. Jag upplevde ju en enorm känsla av gemenskap och kärlek och kände mig så otroligt "hemma" från första mötet. Men tyvärr mattades ju den känslan av när jag såg hur man behandlade uteslutna.

Jag förvarade benhårt uteslutningsprincipen i början, kom med "hemsnickrade" liknelser som att "håller du dig inte till reglerna när du spelar fotboll blir du utvisad" osv. Men det blev svårt att försvara den när man såg hur hårt den slog, och hur orätt de uteslutna behandlades.

Så tyvärr tror jag att uteslutningsprincipen är ett alltför stort hinder för mig att "gå tillbaka".

Ja, evigt liv låter ju bra. Men tänk om de som lovar dig evigt liv visar sig vara den onde slaven, eller falska profeter när Harmageddon kommer? Vad händer med dem som blint lytt Sällskapet då? Kommer Gud ha förståelse, eller kommer han vara lika dömande mot er som vissa av er (inte du, Leviticus!) är mot oss?

Jag hoppas ju att Gud ser in i hjärtat på alla uppriktigt troende, de ödmjuka och de som verkligen önskar tjäna Honom men som råkat hamna i "fel" religion. Jag tror t om att det är så!
Citera
2009-05-05, 15:43
Medlem
Citat:

Jag vet att du bor i Finland.
Citera
2009-05-05, 15:49
Bannlyst
Citat:
"Den som menar sig stå må se till att han inte faller"

Ditt sätt att resonera visar att du inte har tagit varningarna från Jehova till hjärtat .. Tänk att ormen lyckades lura Eva trots att hon stod i direktkontakt med Jehova ... Hur illa är inte du ute då

Med handen på hjärtat så kan jag säga vad Gitte och Bella_Donna är för några .. Jag har mött dom innan! De är inte på Guds sida Ser du inte det så är jag rädd att ljuset redan har slocknat hos dig...

Men det är bra Jehova som vet och dömer ... Tills dess så...

Haha, BattleBitch, vad du gör bort dig nu....Du säger att jag och Gitte inte är på Guds sida, och i nästa rad är det "bara Jehova som vet och dömer".

Jag skulle vilja säga att det är uppenbarligen BattleBitch som vet och dömer. Är då den goda fru BattleBitch på Guds sida? Nej! BattleBitch sitter i sitt bekväma Vakttorn, skyddad bakom en anynom dataskärm, och dömer andra till höger och vänster (och upp och ner) medan hon samtidigt gapar om att "bara Gud ska döma".

En person som tar sig rätten att döma andra, som säger sig se vad som finns i andras hjärtan, som talar om för andra vad de ska tänka (!), är en sådan person av Gud?

Är en sådan person på Guds sida?
Citera
2009-05-05, 15:53
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Jag vet att du bor i Finland.

Spännande, det var mer än vad jag själv visste
Citera
2009-05-05, 15:57
Medlem
Citat:
Spännande, det var mer än vad jag själv visste

Det spelar ingen roll vad du vet.
För jag känner igen din stil och jag vet att du bor där.

Jag kan nämligen veta saker om dig bara genom att du skriver här. Faktiskt.
Citera
2009-05-05, 15:58
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Jag tycker det är intressant med olika vinklar och erfarenheter.

Så låter det alltid till en början ...

Citat:
Och bara för att jag inte håller med om ngt så behöver jag ju inte ta till strid, eller tycker du att det är rätt?

Ingen som påstått heller

Citat:
5. Ang vem som får del av helig ande så tycker jag att det är förmätet av dig att säga vem som har del av den eller inte...det borde inte vara ngt mellan mig och dig utan mellan mig och Jehova...

Eftersom din läsförmåga lyser med sin frånvaro tar vi om det från början:

5. Har jag inte del av helig ande?

Ingen aning, men eftersom du lyssnar på motståndare så har jag svårt att se att du skulle kunna få del av den.

Citat:
Och hur vet du hur mitt liv ser ut?
Hur vet du vad jag får del av eller inte i vardagen?
Vart har jag påstått det ??

Citat:
Ska man inte lyssna på människor?
Lyssnade inte Jesus på människor? Är inte alla människor omfattade i Jesu offerdöd? Är vissa redan färdigdömda?

Du vet vad bibeln säger om vissa människor !!
Citera
2009-05-05, 15:59
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Det spelar ingen roll vad du vet.
För jag känner igen din stil och jag vet att du bor där.

Jag kan nämligen veta saker om dig bara genom att du skriver här. Faktiskt.

Då kan jag berätta för dig att du har helt fel
Men lite skoj att du är så bombsäker på din sak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in