Citat:
Ursprungligen postat av mrlebowski
Istället för att tro på 2000 år gamla ord, varför inte tro på sig själv, sin induvidualism, självständighet och fria tanke?
Att kritiskt ta in allting man hör är inget jv funderar över? Istället för att ha EN (jävligt gammal) källa till kunskap (bibeln), varför inte ha flera (mer moderna)?
Varför slösa bort sitt liv med att vara rädd för att inte få evigt liv, jordens undergång och annat trams? Jag tycker SYND om alla dessa hjärntvättade människor som låter sina liv gå till spillo.
Enligt mig hör jv hemma i en annan tid, en tid av extrem okunskap och avsaknad av vetenskap.
"Ödet är för fega jävlar, du skapar din egen framtid"
"Att läsa citatböcker är en bra sysselsättning för en obildad människa" - Winston C
"Life is too important to be taken seriously" - Oscar Wilde
Oj vad du går på...
Nu är det ju inte så att JV skyggar för att det är en klimatkatastrof på g.
De ser tvärtom allt de hittar som tecken på att världen håller på att rasa samman.
Och alla JV är inte hjärntvättade även fast jag antar att de flesta är det...
Tron på ödet innebär inte generellt att man låter saker bara hända och att man glider med som en död fisk, det kan oxå innebära att ,man skapar sitt eget öde eller har gjort det tidigare-vilket innebär att man kanske tar saker som händer på ett bättre sätt...man går igenom det och man ser vad man lärt sig av det.
JV tror inte på ödet öht.
Hehehe...
"Att läsa citatböcker är en bra sysselsättning för en obildad människa" - Winston C"
....skrev du ovan...och så citerade du själv ngn du tyckte sa kloka ord...hm...