2010-01-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Jo isarna smälter men frågan är om det beror på den lilla mängd koldioxid vi spär på i atmosfären. Många forskare börjar ifrågasätta detta....
Det kan vara så att isarna börjar växa igen för det har inte varit någon nämnvärd uppvärmning på senaste åren....

Intressant.
Men det e väl bra om allt som händer bara e naturligt ist för att människan sabbat.
Just nu känns det ju inte som att det är nån global uppvärming iaf. Inte här åtminstone.
Citera
2010-01-11, 01:14
Medlem
mrlebowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Jo isarna smälter men frågan är om det beror på den lilla mängd koldioxid vi spär på i atmosfären. Många forskare börjar ifrågasätta detta....
Det kan vara så att isarna börjar växa igen för det har inte varit någon nämnvärd uppvärmning på senaste åren....

Skärp dig Benny, den debatten är över!
Det finns sinnessjukt mkt bevis för att den mänskliga klimatpåverkan är verklig, vi är en geologisk kraft.
Om du inte läser vetenskapliga böcker, dagstidningar eller vetenskapliga tidsskrifter rekommenderar jag dig och ALLA JEHOVAS HÄRINNE med ENORMA SKYGGLAPPAR att skaffa vetenskapliga tv-kanaler typ discovery, national geographic, viasat explorer och LÄRA SIG NÅGOT istället för att rabbla 2000 år gamla bibelcitat.
Man blir ju fan mörkrädd för mindre.
Citera
2010-01-11, 01:31
Medlem
mrlebowskis avatar
Istället för att tro på 2000 år gamla ord, varför inte tro på sig själv, sin induvidualism, självständighet och fria tanke?

Att kritiskt ta in allting man hör är inget jv funderar över? Istället för att ha EN (jävligt gammal) källa till kunskap (bibeln), varför inte ha flera (mer moderna)?

Varför slösa bort sitt liv med att vara rädd för att inte få evigt liv, jordens undergång och annat trams? Jag tycker SYND om alla dessa hjärntvättade människor som låter sina liv gå till spillo.

Enligt mig hör jv hemma i en annan tid, en tid av extrem okunskap och avsaknad av vetenskap.

"Ödet är för fega jävlar, du skapar din egen framtid"

"Att läsa citatböcker är en bra sysselsättning för en obildad människa" - Winston C

"Life is too important to be taken seriously" - Oscar Wilde
Citera
2010-01-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrlebowski
Istället för att tro på 2000 år gamla ord, varför inte tro på sig själv, sin induvidualism, självständighet och fria tanke?

Att kritiskt ta in allting man hör är inget jv funderar över? Istället för att ha EN (jävligt gammal) källa till kunskap (bibeln), varför inte ha flera (mer moderna)?

Varför slösa bort sitt liv med att vara rädd för att inte få evigt liv, jordens undergång och annat trams? Jag tycker SYND om alla dessa hjärntvättade människor som låter sina liv gå till spillo.

Enligt mig hör jv hemma i en annan tid, en tid av extrem okunskap och avsaknad av vetenskap.

"Ödet är för fega jävlar, du skapar din egen framtid"

"Att läsa citatböcker är en bra sysselsättning för en obildad människa" - Winston C

"Life is too important to be taken seriously" - Oscar Wilde

Oj vad du går på...

Nu är det ju inte så att JV skyggar för att det är en klimatkatastrof på g.
De ser tvärtom allt de hittar som tecken på att världen håller på att rasa samman.

Och alla JV är inte hjärntvättade även fast jag antar att de flesta är det...

Tron på ödet innebär inte generellt att man låter saker bara hända och att man glider med som en död fisk, det kan oxå innebära att ,man skapar sitt eget öde eller har gjort det tidigare-vilket innebär att man kanske tar saker som händer på ett bättre sätt...man går igenom det och man ser vad man lärt sig av det.

JV tror inte på ödet öht.

Hehehe...
"Att läsa citatböcker är en bra sysselsättning för en obildad människa" - Winston C"
....skrev du ovan...och så citerade du själv ngn du tyckte sa kloka ord...hm...
Citera
2010-01-11, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrlebowski
Skärp dig Benny, den debatten är över!
Det finns sinnessjukt mkt bevis för att den mänskliga klimatpåverkan är verklig, vi är en geologisk kraft.
Om du inte läser vetenskapliga böcker, dagstidningar eller vetenskapliga tidsskrifter rekommenderar jag dig och ALLA JEHOVAS HÄRINNE med ENORMA SKYGGLAPPAR att skaffa vetenskapliga tv-kanaler typ discovery, national geographic, viasat explorer och LÄRA SIG NÅGOT istället för att rabbla 2000 år gamla bibelcitat.
Man blir ju fan mörkrädd för mindre.

Nej bevisen är dåliga och debatten har bara börjat. Att du köpt AGW-teorin fullständigt förstår jag. Det finns en tråd om detta dock på forumet, svara där istället! Om du inte visste det är jag strikt vetenskapare och har med största säkerhet läst mer om paleoklimatiska klimatförändringar än du därav min skepsis....
Citera
2010-01-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jv tror inte på ödet öht.

Hehehe...
...

Så fantastiskt
2 Petrus 3:7
”Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas.”
Citera
2010-01-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Så fantastiskt
2 Petrus 3:7
”Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas.”

Vad menar du med detta svar?
Som vanligt är det inte så himla lätt att veta det....
Citera
2010-01-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Vad menar du med detta svar?
Som vanligt är det inte så himla lätt att veta det....

Vänta tåligt så kommer du att förstå.
Citera
2010-01-11, 21:20
Medlem
Citat:

Håller med Leviticus, det är omöjligt att förstå vad ditt svar har med frågan att göra.
Som vanligt!
Citera
2010-01-11, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Håller med Leviticus, det är omöjligt att förstå vad ditt svar har med frågan att göra.
Som vanligt!

Håller med. Att inte mannen är bannad för för många OT-inlägg är en fullständig gåta.

Men vänta bara! Dagen då alla förstår Flexbärts inlägg är minst lika nära som Harmageddon!
Citera
2010-01-11, 22:35
Medlem
Citat:

Flexbärt eftersom du inte kan svara på vad du menade så antar jag att du menar att JV tror på ödet.
Och då är du ute på ännu en av dina evighetslånga cykelturer.
Citera
2010-01-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Håller med. Att inte mannen är bannad för för många OT-inlägg är en fullständig gåta.

Men vänta bara! Dagen då alla förstår Flexbärts inlägg är minst lika nära som Harmageddon!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in