2009-03-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Inte lever du upp till Jvs egen bild av ett Jv heller. Det är klart utsagt att Jv inte skall debattera på sådana här forum.

Det är skillnad på att debattera och resonera med hjälp av skrifterna.
Citera
2009-03-06, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Jag är seriös.

Bra då forskar du själv.
Citera
2009-03-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Tack, ska bli intressant.

Minns ju argument enligt premisserna: Jorden är 6000 år gammal. Syndafloden ägde rum för 2-3 tusen år sedan. Och det finns akvatiska fossil över hela jorden som bevisar detta!

.

Nja, enligt Insight (en tjock bok från JV) ägde syndafloden rum för 4370 typ år sen.
Det finns snäckskal på höga berg...

JV tror inte att jorden är 6000 år, bara människan.
Citera
2009-03-06, 23:52
Medlem
Jv-propaganda

Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Lägger in vad läkarna säger VS Snorlygtan

Blodfri medicin
Den nya ”standardbehandlingen”?

VAKNA!(Jehovas Vittnen) intervjuade fyra läkare som är experter på området om fördelarna med blodfri medicin och kirurgi.

Vilka andra, förutom patienter som av religiösa skäl motsätter sig blodtransfusioner, visar intresse för blodfri medicin?

Dr Donat R. Spahn professor i anestesiologi i Zürich
Dr Aryeh Shander biträdande överläkare i anestesiologi i USA
Dr Mark E. Boyd professor i obstetrik och gynekologi i Canada
Dr Peter Earnshaw överläkare i ortopedisk kirurgi i London

Doktor Spahn: Vid vårt sjukhus brukar de som begär blodfri medicinsk behandling vara ytterst välinformerade patienter.

Doktor Shander
: År 1998 var de patienter som tackade nej till blodtransfusion av personliga skäl fler än de som tackade nej av religiösa skäl.

Doktor Boyd: Ta till exempel patienter med cancer. Det har många gånger visat sig att om de inte får blod, tillfrisknar de bättre, och de får inte lika ofta återfall av sjukdomen.

Doktor Spahn: Vi behandlar ofta universitetsprofessorer och deras familjer utan att använda blod. Till och med kirurger ber oss undvika transfusioner! En kirurg kom till oss därför att hans hustru behövde opereras. Han sade: ”Var noga med en sak — att hon inte får någon blodtransfusion!”

Doktor Shander: Några som arbetar vid min anestesiavdelning sade: ”De patienter som inte får blod mår minst lika bra, ja, kanske bättre. Varför måste vi ha två olika rutiner när det gäller behandling? Om det här är den bästa behandlingen, bör vi använda den på alla.” Så nu ser vi helst att blodfri medicin blir standardbehandlingen.

Doktor Earnshaw:
Det råkar vara så att blodfri kirurgi är särskilt relevant för Jehovas vittnen. Men det är faktiskt den behandlingen vi vill ge alla.

Är det dyrare eller billigare med blodfri behandling?

Doktor Earnshaw: Det är mer ekonomiskt.

Doktor Shander
: Kostnaderna minskar med 25 procent med blodfri medicin.

Doktor Boyd: Enbart det är skäl nog för att använda blodfria alternativ.

Hur långt har utvecklingen gått när det gäller blodfri medicinsk behandling?

Doktor Boyd: Jag tycker det går framåt hela tiden. Vi har absolut inte nått någon slutpunkt. Det går knappast en dag utan att vi upptäcker något nytt bra skäl till att inte använda blod.

http://www.watchtower.org/z/20000108/diagram_02.htm

Detta är selektiva citat som inte innehåller hela sanningen om vad dessa läkare har för uppfattning. Det är och förblir så att blod är det enda som kan rädda liv i vissa situationer. Bland dessa situationer är störtblödningar vid förlossningar och vissa svåra blodförgiftningar.
Citera
2009-03-06, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch

3. FEL! Vi tror att Gud kommer att välja ut vilka som har gjort hans vilja, men även de som inte har gjort det kommer att få överleva säger bibeln!

Vad menar du?
Citera
2009-03-06, 23:59
Medlem
Nähädu!

Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Det är skillnad på att debattera och resonera med hjälp av skrifterna.

Jag vet inte om du har lagt märke till att det andra Jvt som är här inte resonerar utan debatterar. Försök inte inbilla mig att Jv-ledningens allvarliga varningar mot resonemang på Internet - sagt både på sammankomster och tryckt i Tjänsten för Guds Kungarike - inte omfattar både det du gör här som Jv och det andra mer militanta Jvt! Inte talar ni om för era äldste att ni är här och läser och skriver!!!
Citera
2009-03-07, 00:00
Medlem
Citat:

-

UPS! Vart en dubbel.
Senast redigerad av Leviticus 2009-03-07 kl. 00:03.
Citera
2009-03-07, 00:01
Medlem
Bra fråga

Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Vad menar du?

För Jvs litteratur är mycket tydlig med att bara Jv överlever Harmageddon.
Citera
2009-03-07, 00:02
Medlem
Citat:

Bevis för syndafloden...

När i förhållande till floden byggdes pyramiderna?
Citera
2009-03-07, 00:04
Medlem
Citat:
För Jvs litteratur är mycket tydlig med att bara Jv överlever Harmageddon.

Jo jag vet, jag är ju fortfarande själv ett JV...
Jag bara undrade vad BattleBitchen menade med det hon skrev ang det, förstod inte riktigt.
Citera
2009-03-07, 00:09
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du har lagt märke till att det andra Jvt som är här inte resonerar utan debatterar. Försök inte inbilla mig att Jv-ledningens allvarliga varningar mot resonemang på Internet - sagt både på sammankomster och tryckt i Tjänsten för Guds Kungarike - inte omfattar både det du gör här som Jv och det andra mer militanta Jvt! Inte talar ni om för era äldste att ni är här och läser och skriver!!!

Jag försöker inget utan talar för mig själv.

Vad är "Jv - ledningen"

1 Timotius 2:5
"Ty en enda är Gud. och en enda är medlare mellan Gud och människor, en människa, Kristus Jesus

Johannes 5:22
Och Fadern dömer ingen utan har helt överlåtit domen åt Sonen, för att alla skall ära Sonen liksom de ärar de Fadern.
Den som inte ärar Sonen ärar inte heller Fadern, som har sänt honom.

"sagt både på sammankomster och tryckt i Tjänsten för Guds Kungarike "

Har jag personligen inte hört eller sett, däremot faran att vara på omoraliska sidor på internet.
Vad är det för skillnad att prata med någon okänd i telefon eller här.
Man svarar på det man vill och läser det man vill.

Kanske jag inte skulle tala med dig, du ger dåliga vibbar.
Citera
2009-03-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -myself-
Det har du rätt i, men dessa människor börjar rapa Bibelcitat så fort dom öppnar munnen, inte en enda egen tanke så långt ögat når.

Detta gäller givetvis inte bara JV, utan de flesta religiösa grupper

Inte alla JV kanske...

De som gör så gör det väl antagligen för att tron behöver försvaras, och det gör man väl bäst med hjälp av den bok som alltid i de lägena hamnar i centrum.

Sagobok eller Guds ord...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in