2009-03-07, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Oerhört tråkigt för de personerna, men dom har ju valt allt själva. Det är ju ingen som har tvingat dom direkt!

En del blir dock tråkigt nog påverkade att döpa sig i alltför unga år.
Och det är inte alltid så himla smart.
Citera
2009-03-07, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jo jag vet, jag är ju fortfarande själv ett JV...
Jag bara undrade vad BattleBitchen menade med det hon skrev ang det, förstod inte riktigt.

Det här kanske:

Johannes 12:48 Bibel2000
"Den som avvisar mig och inte tar emot mina ord, han har mött sin domare: det ord jag har talat skall döma honom på den sista dagen."

Rom 2:1
”Därför är du utan ursäkt, o människa, vem du än är, om du dömer, i den sak vari du dömer en annan domfäller du nämligen dig själv, eftersom du som dömer bedriver du samma ting.”

Ingen kan säga vem som blir godkända, vi kan bara berätta vad Bibelns ord säger.

Romarna 14:12
”Så skall då var och en av oss avlägga räkenskap för sig själv inför Gud.”

Sedan tror jag att en av er har 2 nick
Citera
2009-03-07, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Det här kanske:

Johannes 12:48 Bibel2000
"Den som avvisar mig och inte tar emot mina ord, han har mött sin domare: det ord jag har talat skall döma honom på den sista dagen."

Rom 2:1
”Därför är du utan ursäkt, o människa, vem du än är, om du dömer, i den sak vari du dömer en annan domfäller du nämligen dig själv, eftersom du som dömer bedriver du samma ting.”

Ingen kan säga vem som blir godkända, vi kan bara berätta vad Bibelns ord säger.

Romarna 14:12
”Så skall då var och en av oss avlägga räkenskap för sig själv inför Gud.”

Sedan tror jag att en av er har 2 nick

Jag förstår fortfarande inte vad hon menade.
Och jag förstår inte din sista mening.
Citera
2009-03-07, 00:28
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Nja, enligt Insight (en tjock bok från JV) ägde syndafloden rum för 4370 typ år sen.
Det finns snäckskal på höga berg...

JV tror inte att jorden är 6000 år, bara människan.

Jo, 2400 fvt som sagt.
Snäckskalen har vi väl pratat om? De är bra mycket äldre än så, från en tid innan berget tryckts upp av tektonik, då den var en del av havsbotten.

Tycker fortfarande det är nämnvärt att det inte finns ett samlat fossillager av mängder av döda landlevande djur som är drygt 4000 år.

Och så har vi då det där med egyptierna, kineserna, indierna som alla hade avancerade civilisationer och lämnade efter sig noggranna dokumenteringar av allt från bra skörder till vem som var boss för tillfället. Intressant nog nämner ingen av dem en global översvämning.
Det är ju visserligen vettigt, alla utom Noak med familj överlevde, men det spelar ju ingen roll; dessa civilisationers dokument sträcker sig från före den påstådda översvämningen till efter, utan avbrott.
Citera
2009-03-07, 00:43
Medlem
Citat:
Jag förstår fortfarande inte vad hon menade.
Och jag förstår inte din sista mening.

Har du problem?

1 Korinthierna 2:14
”Men en själisk människa tar inte emot det som kommer från Guds ande. Ty det är dårskap för henne, och hon kan inte fatta det, eftersom det skall bedömas på ett andligt sätt.”

2 Kor 4:4 Levande Bibeln
”Satan, som är gud i denna onda värld, har förblindat en sådan människa, så att hon varken kan se ljuset från det glada budskapet, eller förstå det fantastiska i Kristi, vår Guds, härlighet som vi predikar om.”
Citera
2009-03-07, 00:44
Medlem
Citat:
Har du problem?

1 Korinthierna 2:14
”Men en själisk människa tar inte emot det som kommer från Guds ande. Ty det är dårskap för henne, och hon kan inte fatta det, eftersom det skall bedömas på ett andligt sätt.”

2 Kor 4:4 Levande Bibeln
”Satan, som är gud i denna onda värld, har förblindat en sådan människa, så att hon varken kan se ljuset från det glada budskapet, eller förstå det fantastiska i Kristi, vår Guds, härlighet som vi predikar om.”

Med vad har jag problem tror du?
Är du ett döpt JV?
Citera
2009-03-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Jo, 2400 fvt som sagt.

Det är människan som funnits lite mer än 6000 år, jordens ålder står det inget om.
Citera
2009-03-07, 00:50
Medlem
Citat:
Med vad har jag problem tror du?
Är du ett döpt JV?

Att se sker och ting från Guds ståndpunkt sett, verkar så i allafall, hoppas jag har fel.

Vore inget bra i denna sena tid.

Uppenbarelseboken 11:18

”Men nationerna blev vreda , och din egen vrede kom, och den fastställda tiden, då de döda skall bli dömda och då du skall ge lönen åt dina slavar profeterna och åt de heliga och åt dem som fruktar ditt namn, de små och de stora, och störta dem i fördärvet som fördärvar * jorden.” genomfördärvar. Jmf Upp 21:3 - 5
* Ordagrant ständigt
Citera
2009-03-07, 00:52
Medlem
Citat:
Att se sker och ting från Guds ståndpunkt sett, verkar så i allafall, hoppas jag har fel.

Vore inget bra i denna sena tid.

Uppenbarelseboken 11:18

”Men nationerna blev vreda , och din egen vrede kom, och den fastställda tiden, då de döda skall bli dömda och då du skall ge lönen åt dina slavar profeterna och åt de heliga och åt dem som fruktar ditt namn, de små och de stora, och störta dem i fördärvet som fördärvar * jorden.” genomfördärvar. Jmf Upp 21:3 - 5
* Ordagrant ständigt

Jag är inte Gud så jag kan inte se genom hans ögon, från hans ståndpunkt sett.
Jag är en människa. Som du.

Varför svarade du inte på frågan om du är ett döpt JV?
Citera
2009-03-07, 00:54
Medlem
Förresten Flexbärt...vad är det jag inte ser?
Citera
2009-03-07, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Det stämmer, jag finns på Familjeliv också, men under samma namn!
Jag har inte sagt att alla ljuger, bara att mycket av allt som skrivs är lögn...

Det beror väl på vem man jobbar för eller vad man har för jobb!

Konstigt.
Jag känner igen dig från familjeliv, men under helt andra namn.
Och när jag på familjeliv sökte "BattleBitch", så fanns ingen sådan medlem.
Citera
2009-03-07, 01:06
Medlem
Hallå Flexbärt...jag väntar på svar. Somnar snart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in