Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
1. Där är skillnaden, du litar blint på vetenskapen. Trots att de inte kan ge svar på varför människan har ett inneboende samvete, en vilja att göra rätt, och andlighet. Varför söker alla efter Gud om det inte finns någon? Det går aldrig att förklara bort med evolution...Jag tycker du är riktigt hjärntvättad!
2. Kanske är så att folk inser hur hjärntvättad du är och ger upp!
3. Vetenskapen är att man tror på saker tills det motbevisas.
Det finns för många ? för att man skall kunna lite fullt ut på den som en vanligt förnuftsbegåvad människa.
4. Jag har bett dig att läsa "Men bibeln hade rätt"... Har du gjort det?
1. Har det med saken att göra? Vi diskuterar huruvida sagan om syndafloden är vetenskapligt bevisad eller ej, att du drar in samvete och en vilja att göra rätt (något evolutionsteorin ger svar på) är bara halmgubbar.
2. Eller så inser de att de inte har så mycket kött på benen som de trott. Det ligger nog bra mycket närmare sanningen.
3. Är det JV-definitionen av vetenskap? En mer allmänt accepterad variant är att samla mätningar och observationer och dra slutsatser som kasseras om andra slutsatser kan dras som bättre förklarar observationerna.
Inte heller detta hör hit, då det inte krävs invecklade teorier som är på gränsen för normala människors förstånd.
Ett exempel: det sas att allt vatten från syndafloden bands upp vid polerna, och jag har visat att isen på polerna som absolut max skulle ge en havsnivåökning på 100 meter. 8748 meter kvar, var är det vattnet?
4. Nej, jag har inte köpt boken än. Antar dock att det är samma upprapningar av argument som Flexbärt gjort här, med lösryckta citat från forskare. Har jag fel?