2009-07-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Äh, det har kommit strax i hundratals år.
En meteorolog med så kassa förutspåelser hade fått sparken för länge sen, t.o.m. från SMHI.

Det e en tanke!
Citera
2009-07-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overjordiskt
Ja, det tror jag också.

Uppenbarelseboken 7:9 "Efter detta såg jag, och se! en stor skara, som ingen var i stånd att räkna, ur alla nationer och stammar och folk och tungomål..."

Det där är iofs enligt vittnenas tro en bild av bara JVn.
Citera
2009-07-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus

Bör du verkligen svara på inlägg från överjordiskt? Är du säker på att du är tillräckligt påläst?
Citera
2009-07-08, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSwenson
Bör du verkligen svara på inlägg från överjordiskt? Är du säker på att du är tillräckligt påläst?

Jag gör det med darrande hand...
Citera
2009-07-08, 13:17
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:

Jag vet, men jag är vuxen och inte ett döpt JV, så jag tänker självständigt. Jag tror att det handlar mer om hur man är som människa.
Citera
2009-07-08, 13:17
Medlem
overjordiskts avatar
felpost
Citera
2009-07-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSwenson

Frågan e vad man ska va påläst i....ibland är det bibeln som gäller (med en icke JV tolkning), ibland är det JV, och andra ggr är det andarna hon samtalar med (om det nu e sant)....inte så lätt att veta vilken linje hon e på från gång till gång.
Citera
2009-07-09, 00:58
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Frågan e vad man ska va påläst i....ibland är det bibeln som gäller (med en icke JV tolkning), ibland är det JV, och andra ggr är det andarna hon samtalar med (om det nu e sant)....inte så lätt att veta vilken linje hon e på från gång till gång.

Jag förväntar mig inte att ni samtalar med personer i andevärlden, så det är vad som står i Den Heliga Skrift vi samtalar om. Jag använder mig av JVs översättning (1992).

...men jag har inte alltid samma funderingar eller förklaringar på olika ordval och verser som JV har. Det kommer att framgå vad som är vad.
Citera
2009-07-09, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Bibelhänvisningar? Ja, jisses.

Men ta sagan om Noak och syndafloden. Vi börjar med att den är ett direkt plagiat av Gilgamesh-eposet, och går sen vidare med att ingenting alls tyder på att det skett en global översvämning för sex tusen år sedan.

Ändock proklamerar JVn detta som "sanning".

Sen har vi ju alla domedagsprofetior, men de har vi avhandlat till fördärvelse.

Ni får ta det lite varligt med overjordiskt. Hon har nyligen kommit i kontakt med Jv, är en nyfiken "studerande" och sväljer allt med hull och hår. Jag var exakt som hon när jag var "ny". Jag kom ju till insikt till slut, och det gör kanske hon också. Någon ande kanske talar henne tillrätta under en seans...
Citera
2009-07-09, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
-jag ville ha "kontakt" med Gud igen. (Vilket man då bara kan ha när man e med i JV)
så skriver man inte som ett JV

-Jag vet inte vad vi står inför...
Bibeln förklarar Harmageddon, men du tror aldså inte på bibeln.

-För min del spelar det faktiskt inte så stor roll vad som händer, om det händer, oavsett så känner jag mig lugn och den som lever får se.
Du har aldså tappat glöden, vaksamheten och kärleken till Bibelns budskap.

Vilket bull! Man kan verkligen inte bara ha kontakt med Gud om är ett Jv, snarare tvärtom! Jv vill inte att man har ett personligt förhållande till Gud, ni vill att man ska ett förhållande till Organisationen, till Vakna! och Vakttornet. Bibeln och Gud kommer långt ner på listan.

Att du sitter, helt skenheligt, och påstår att man inte kan ha kontakt med Gud om man inte är ett vittne gör mig förbannad.

Du borde verkligen tänka efter lite innan du kastar ur dig saker. Jag kan ju säga att alla "avfällingar" här i trådarna verkar ha ett långt bättre förhållande till Gud än du!
Citera
2009-07-09, 20:29
Medlem
luap021s avatar
De bästa är nog att fråga ut dom.
Är du religös och kunnig inom de så kan du debattera.
farliga tror jag inte, jag har också snackat med dom, blev inte hjärntvättad
eller nått, men tidningen dom lämna va faktist intress. inte de religiösa delen utan faktan, har en illustrerad vetenskap twist på de.

Och nej, jag är inte jehovas pga de.
Citera
2009-07-09, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av luap021
De bästa är nog att fråga ut dom.
Är du religös och kunnig inom de så kan du debattera.
farliga tror jag inte, jag har också snackat med dom, blev inte hjärntvättad
eller nått, men tidningen dom lämna va faktist intress. inte de religiösa delen utan faktan, har en illustrerad vetenskap twist på de.

Och nej, jag är inte jehovas pga de.

Nej, inte behöver man bli "hjärntvättad" bara för att man tar emot tidskrifter eller samtalar med Jv. Min käre morfar, som tyckte om att kalla sig hedning, brukade i flera år ta emot Vakna! och Vakttornet av en "broder". Morfar gillade att läsa Vakna! pga deras artiklar och djur och natur, de är faktiskt riktigt bra. Och inte blev han något vittne... Inte särskilt hjärntvättad heller.

Det blev ju däremot jag (ja, inte hjärntvättad men väl ett vittne), som inte hade något intresse alls när jag var yngre. Blev ju iofs aldrig döpt, kom aldrig så långt, men det var bra nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in