2009-07-07, 17:58
Medlem
MuhMuhs avatar
Hur många av er som är jehova här har blivit de i vuxet tillstånd och inte blivit hjärntvättade från födseln ?
Citera
2009-07-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
-jag ville ha "kontakt" med Gud igen. (Vilket man då bara kan ha när man e med i JV)
så skriver man inte som ett JV

-Jag vet inte vad vi står inför...
Bibeln förklarar Harmageddon, men du tror aldså inte på bibeln.

-För min del spelar det faktiskt inte så stor roll vad som händer, om det händer, oavsett så känner jag mig lugn och den som lever får se.
Du har aldså tappat glöden, vaksamheten och kärleken till Bibelns budskap.

-Ja, lyssnar inte Gud på böner som kommer från andra? Har det aldrig hänt menar du? Tänk efter nu....

-Jag kan väl inte veta vad vi står inför! Bibeln säger Harmageddon, men vad det kommer att innebära för varje människa här vet väl inte jag och det är inte ngt jag behöver bry mig om heller, Gud sköter det fint utan min hjälp.
Jag tror att det inte bara är JV som får överleva. Det handlar om hjärtat och vad Gud ser där.

-Och? Min tro behöver inte ett Harmageddon för att leva. Om du behöver det är det din sak. Och ditt påhitt.
Citera
2009-07-07, 18:04
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
-Ja, lyssnar inte Gud på böner som kommer från andra? Har det aldrig hänt menar du? Tänk efter nu....

-Jag kan väl inte veta vad vi står inför! Bibeln säger Harmageddon, men vad det kommer att innebära för varje människa här vet väl inte jag och det är inte ngt jag behöver bry mig om heller, Gud sköter det fint utan min hjälp.
Jag tror att det inte bara är JV som får överleva. Det handlar om hjärtat och vad Gud ser där.

-Och? Min tro behöver inte ett Harmageddon för att leva. Om du behöver det är det din sak. Och ditt påhitt.

-Nej, Gud lyssnar inte på alla böner.

-Jamen du vet ju vad bibeln säger om Harmageddon .. o då vet du ju vad som kommer att hända? eller hur?

-Vad tror du Sammankomsten - Var ständigt Vaksamma innebär? Att det är skitsamma när, om och hu Harmageddon kommer? At det är skit samma om du är aktiv och vaksam?
Citera
2009-07-07, 18:17
Medlem
Citat:
-Nej, Gud lyssnar inte på alla böner.

-Jamen du vet ju vad bibeln säger om Harmageddon .. o då vet du ju vad som kommer att hända? eller hur?

-Vad tror du Sammankomsten - Var ständigt Vaksamma innebär? Att det är skitsamma när, om och hu Harmageddon kommer? At det är skit samma om du är aktiv och vaksam?

-Det gör han visst. Han lyssnar till de uteslutna som söker honom, han lyssnar till de som inte funnit honom och han hjälper dem att finna honom osv.

Öppna din tankeförmåga och kliv ur den där lådan av stelbenthet som du fastnat i! Gud e ingen kall robot! Han vill att alla människor ska vinna livet. Du vill inte det och Jona ville det inte heller men han fick ångra sig och ändra inställning till människorna i Nineve. Ta det som en lärdom!

-Jag vet inte alla detaljer och det är jag inte intresserad av att veta heller. Gud sköter det där utan mig. Jag kan bara leva mitt liv så rätt jag kan, enligt vad det står i hans ord..."kärlek inbördes"....du vet, det där bibelstället som du missat.

-Och xakt hur vaksam är jag då? På vilket sätt är jag medveten om tiden vi lever i? Det vet inte du lilla gumman! Men det innebär inte att jag inte kan lämna det i Guds händer och vara trygg i tanken att han kommer att ordna det på bästa sätt, hur han nu än vill ordna det.

Och du ska inte tala om för mig att jag skiter i det som sägs när du själv vid ett flertal tillfällen erkänt att du fullständigt ignorerar Sällskapets rekommendationer!
Snacka om högmod! Och vad brukar det leda till? Slå på hjärnan nu och tänk lite.
Citera
2009-07-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte

Så Bordeline blir numera bemött som jag antar att hon vill bli bemött, med tanke på hur hon är mot andra.

Japp.
Det finns ju gränser.
Citera
2009-07-07, 19:38
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
-Det gör han visst. Han lyssnar till de uteslutna som söker honom, han lyssnar till de som inte funnit honom och han hjälper dem att finna honom osv.

Öppna din tankeförmåga och kliv ur den där lådan av stelbenthet som du fastnat i! Gud e ingen kall robot! Han vill att alla människor ska vinna livet. Du vill inte det och Jona ville det inte heller men han fick ångra sig och ändra inställning till människorna i Nineve. Ta det som en lärdom!

-Jag vet inte alla detaljer och det är jag inte intresserad av att veta heller. Gud sköter det där utan mig. Jag kan bara leva mitt liv så rätt jag kan, enligt vad det står i hans ord..."kärlek inbördes"....du vet, det där bibelstället som du missat.

-Och xakt hur vaksam är jag då? På vilket sätt är jag medveten om tiden vi lever i? Det vet inte du lilla gumman! Men det innebär inte att jag inte kan lämna det i Guds händer och vara trygg i tanken att han kommer att ordna det på bästa sätt, hur han nu än vill ordna det.

Och du ska inte tala om för mig att jag skiter i det som sägs när du själv vid ett flertal tillfällen erkänt att du fullständigt ignorerar Sällskapets rekommendationer!
Snacka om högmod! Och vad brukar det leda till? Slå på hjärnan nu och tänk lite.

"Han lyssnar till de uteslutna som söker honom, han lyssnar till de som inte funnit honom och han hjälper dem att finna honom osv."
Det håller jag med om .. har inte sagt något annat heller

Orkar inte kommentera resten .. Du visar vart du står!
Det där med kärlek som du försöker att lära ut, kanske du skulle lära dig hur man utövar oxå..
Bara kunskapen om det, räknas inte!
Citera
2009-07-07, 19:49
Medlem
Citat:

Det här tycker jag är riktigt intressant.
Vi har ju hört berättelserna på sammankomsterna om människor som bett uppriktigt till Gud om att finna sanningen och därefter fått besök av eller träffat på JV.
Alla JV tar det som ett starkt bevis på att de har den sanna tron.
Så trodde jag också en gång.
Tills jag upptäckte att exakt samma berättelser finns hos en stor mängd olika samfund.
JV brukar besvara det med att när det gäller andra så är det inte Gud som svarar utan att det är Satan.
Då undrar jag, varför skulle Gud låta Satan svara på en uppriktig bön riktad till Gud?
Vad betyder det att så många olika samfund tycks svara upp mot en bön till Gud.
Citera
2009-07-07, 20:04
Medlem
Citat:
"Han lyssnar till de uteslutna som söker honom, han lyssnar till de som inte funnit honom och han hjälper dem att finna honom osv."
Det håller jag med om .. har inte sagt något annat heller

Orkar inte kommentera resten .. Du visar vart du står!
Det där med kärlek som du försöker att lära ut, kanske du skulle lära dig hur man utövar oxå..
Bara kunskapen om det, räknas inte!

Det var väl ngt annat du faktiskt sa i det tidigare inlägget.

Jag fattar att du inte "orkar" kommentera resten.
Citera
2009-07-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Det här tycker jag är riktigt intressant.
Vi har ju hört berättelserna på sammankomsterna om människor som bett uppriktigt till Gud om att finna sanningen och därefter fått besök av eller träffat på JV.
Alla JV tar det som ett starkt bevis på att de har den sanna tron.
Så trodde jag också en gång.
Tills jag upptäckte att exakt samma berättelser finns hos en stor mängd olika samfund.
JV brukar besvara det med att när det gäller andra så är det inte Gud som svarar utan att det är Satan.
Då undrar jag, varför skulle Gud låta Satan svara på en uppriktig bön riktad till Gud?
Vad betyder det att så många olika samfund tycks svara upp mot en bön till Gud.

Det var det jag till del menade.
Jag tror att människan e viktigare än samfundstillhörigheten.
Citera
2009-07-07, 20:14
Medlem
Citat:

Ja det är nog den enda slutsats som går att dra av det.
Citera
2009-07-07, 22:07
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Du behöver iofs inte dö för att komma dit...det kommer strax så du lever nog då.

Äh, det har kommit strax i hundratals år.
En meteorolog med så kassa förutspåelser hade fått sparken för länge sen, t.o.m. från SMHI.
Citera
2009-07-07, 22:33
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:

Ja, det tror jag också.

Uppenbarelseboken 7:9 "Efter detta såg jag, och se! en stor skara, som ingen var i stånd att räkna, ur alla nationer och stammar och folk och tungomål..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in