Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Ok, det blir hårt mot de människor som idag lever med osynliga handikapp som gör att livet blir motigt för dem.
Alla som begår brott pga dåliga barndomsupplevelser eller störningar i hjärnan.
De har först ett liv nu som de fötts till, utan att kunna göra ngt åt det och sen ska Gud elda på dem för att de hade mage att bete sig som skitstövlar när de levde.
Kärleksfullt och rättvist. Absolut.
Om alla syndare har alla lika dålig utgångspunkt så är det ju ingen skillnad, vi är alla lika förlorade och avskilda från gemenskapen med Gud. Men, tack och lov, Gud har förbarmat sig över somliga i sin stora nåd.
Men är det nåd så är det nåd, då handlar det inte om några som helst mänskliga meriter, prestationer, gärningar, kvalitéer eller viljor, då handlar det uteslutande och allena om vad
Gud gör!
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Ursäkta om jag uttrycker mig så här men jag blir ledsen över den domsmentalitet som kommit fram i dina inlägg och i din Gudssyn.
Du är ledsen för att du tänker på människosätt. Du förstår inte vad "synd, rättfärdighet och dom" innebär.
Varför inte tro att Gud har större kontroll över sin skapelse än att Han måste revideras av det mänskliga förståndet?
Jag har skrivit flera andra svar till dig, som jag väntar på att du skall svara på innan jag svarar på nytt.
För min del är det ledsamt att se att ni i JV tror att syndaren kan göra något av sig själv för att komma i rätt ställning inför Gud. Det är Kristusförnekelse.