2009-03-06, 18:27
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch

F.D.
JV finns många fina och ärliga, men så finns det som smutsliga som drivs av hat och hämnd, dom återger oftast inte ens halva sanningar utan mest lögn och påhitt! Där är inte sagt att alla ljuger, men de flesta!
Ni är ju förbjudna att läsa sånt som avfällingar har skrivit och klart ni tycker vi drivs av hat. Visst du har säkert rätt att många gånger drivs man av hat, men många gånger behöver man lufta sig lite eftersom man levt under påtryckning hela livet och när man ängliten kan diskutera om JVs trosfundament och finner att de är felaktiga så kan ju ett och annat elakt ord slinka ur tangentbordet.
Senast redigerad av schabo-labo 2009-03-06 kl. 18:35.
Citera
2009-03-06, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -myself-
Det är det jag menar.

Du vägrar att tänka själv, bara rabblar Bibelcitat.

Det är din åsikt som inte rör mig i ryggen.

Jag vet att Bibelns ord är sanna och det räcker för mig.

Här gärna hånad av dig och älskad av Gud.

Matt 5:10
"Lyckliga är ni när man smädar er och förföljer er och lögnaktigt säger allt möjligt ont mot er för min skull"
Varför ska vi vara lyckliga över det?

Joh.15:20
" Om ni vore en del av världen, skulle världen hålla av vad som är dess eget. Men eftersom ni inte är någon del av världen, utan jag har utvalt er ur världen, därför hatar världen er"
Alltså ska världen hata oss, för att vi inte är någon del av denna värld, utan Jesu efterföljare. Vi beblandar oss inte i världens politik eller dess moraliska fördärv.
Citera
2009-03-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Ni är ju förbjudna att läsa sånt som avfällingar har skrivit och klart ni tycker vi drivs av hat. Visst du har säkert rätt att många gånger drivs man av hat, men många gånger behöver man lufta sig lite eftersom man levt under påtryckning hela livet och när man ängliten kan diskutera om JVs trosfundament och finner att de är felaktiga så kan ju ett och annat elakt ord slinka ur tangentbordet.

Vill inte läsa och läser inte annan smörja heller som inte är intressant.

Vad ni drivs av vet ni bäst själva.
Citera
2009-03-06, 18:31
Medlem
Citat:
Jehovas Vittnen använder följande citat som argument för att Bibeln Jehovas ord. Både, Job, predikaren (kung Salomo?) och Jesaja levde hundratals år innan övrigt folk kände till dessa saker, nån som vet några bra argument för eller mot dessa skriftställen?

Jorden svävar i rymden.
"Han spänner ut norden över tomma intet." (Job 26:7)

Jorden är rund.
"Det är han som bor över jordens rund." (Jesaja 40:22)

Vattnet rör sig i ett kretslopp.
"Alla floder rinner ut i havet. ... Till den plats där floderna rinner fram, dit vänder de tillbaka för att åter rinna fram."
(Predikaren 1:7)

År det inte så då menar du?
Citera
2009-03-06, 18:33
Medlem
Då jag inte tror att det som står i Bibeln har hänt, så kan jag inte
se något bevisvärde i den.

Det vore som att jag skulle bevisa Ankeborgs existens genom att visa dig senaste Kalle Anka.
Citera
2009-03-06, 18:33
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:

Förbjudna och förbjudna ... Det är en rekommendation och jag förstår varför.
Har haft avfällingar i släkten, så jag har studerat dom på nära håll. Dom blir som förvridna i sinnet, de är inte sig själva när de gör som de gör.... Tidigare goa, sympatiska och ärliga människor blir som förvridna, hatiska och aggressiva. Det är fruktansvärt att se!

Finns säkert såna som ärligt vill vädra sina tankar och det är helt "fine for me"... Men flera spårar ur och driver en djävulsk hat propaganda, och det är inte okey. Då mår man inte bra!! Så ska man söka hjälp....
Citera
2009-03-06, 18:34
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
På grund av ett påbud som Cyrus utfärdade lämnade ei judisk kvarleva Babylon och kom tillbaka ti. sitt hemland år 537 f.v.t.
Det utgjorde sluts på den 70 år långa period som landet hade legat öde, en period som enligt Bibeln börjad år 607 f.v.t.
Genom att lägga till domartiden och Israels kungars regeringstider kan vi slå fast att israeliternas uttåg ur Egypten inträffade år 1513 f.v.t. Kronologi som är baserad p Bibeln tar oss tillbaka ytterligare. 430 år, ti. år 1943 f.v.t. då förbundet med Abraham ingicks.
Den här delen av JVs beräkningar är ju inte riktigt korrekta. Ni använder ju samma årtal för att beräkna ut de "sista dagarna" dvs 1914-teorin.. och man kan enkelt visa att Jeruslems förstörelse skedde 587 fKR och inte 607fKR. Varför litar ni fortfarande på dessa årtal som Sällskapet ihärdigt klarmar sig fast vid?
Citera
2009-03-06, 18:36
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Vill inte läsa och läser inte annan smörja heller som inte är intressant.

Vad ni drivs av vet ni bäst själva.
Mm eftesom det är förbjudet. Förstår att du inte vågar, eftersom Jehova ser dig (har ni fått lära).
Citera
2009-03-06, 18:38
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Bland annat.

Får man fråga varför du motbevisade dina argument från första långa harangen i andra?
Citera
2009-03-06, 18:38
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
År det inte så då menar du?
Jag vet inte, jag vill veta vad ni tycker. Tycker den som postade arguementen mot syndafloden (snorlyktan?) ger tydliga argument för att Bibeln inte är sann.
Citera
2009-03-06, 18:41
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Jag vet inte, jag vill veta vad ni tycker. Tycker den som postade arguementen mot syndafloden (snorlyktan?) ger tydliga argument för att Bibeln inte är sann.

Känner du till lertavlorna på Bitish Museum som berättar om floden?
Citera
2009-03-06, 18:41
Medlem
Citat:
Mm eftesom det är förbjudet. Förstår att du inte vågar, eftersom Jehova ser dig (har ni fått lära).

Tyvärr så har Fläxbärt ena rejäla skygglappar på sig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in