2009-05-04, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
"Låt oss ge akt på varandra och sporra varandra till kärlek och goda gärningar, och låt oss inte försumma våra sammankomster, som några brukade göra, utan uppmuntra varandra, och detta så mycket mer som ni ser att dagen närmar sig." Även där förklaras kärlek och goda gärningar! Att leva i kärlek till vår Gud, vår nästa och våra syskon i Kristus i Jesu namn är det viktigaste budet som han gav oss! Självklart så är det viktigt med en muntlig undervisning, men då Jesus sade detta om tjänaren som skulle ge mat i rätt tid, så fanns det ingen Ny testamentlig skrift. Jag tror att Jesus menade en undervisning i kärleksfullt handlande, men också att vi skall förkunna för alla nationer att Jesus är Guds son och världens frälsare, men vi skall inte bara visa detta i muntlig undervisning, utan också i en undervisning genom gärningar där vi vittnar om en kärleksfull Gud genom våra kärleksfulla gärningar!

Som det står i bibeln..."tro utan gärningar är död".

Och jag antar att ett mekaniskt görande av gärningar inte räknas.
Citera
2009-05-04, 12:34
Medlem
Citat:
Vad tror du att Jesus menade då han sade detta: "Jag var hungrig och ni gav mig inte att äta. Jag var törstig och ni gav mig inget att dricka, jag var hemlös och ni tog inte emot mig, jag var naken och ni gav mig inga kläder, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte. " Dessa är enligt Jesus getterna, och du vill få det till att Jesus menade att getterna inte tog reda på vad bibeln tar för ställning i exakt kunskap?

Håller förövrigt med dig om bönen. Det är det bästa redskapen, eftersom vi genom bönen ägnar våran tid åt att prata med Gud!

Enligt JV är "jag" i dessa verser de smorda.
Som den stora skaran ska visa sig ta hand om.
Citera
2009-05-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Vilken "exakta kunskap" ska det vara?

Hur kan kunskapen ngnsin vara exakt om den förändras med tiden/ljuset?

Den kan vara exakt för stunden men inte så säkert för alltid.

Guds kunskap är exakt och han vet/har sanningen...men inte vi.

Det är, som det verkar, omöjligt att få en exakt kunskap.
Eller vad säger du?

”Detta är också skälet till att vi, från den dag då vi fick höra om det, inte har upphört att bedja för er och begära att ni må uppfyllas av den exakta kunskapen om hans vilja, i all vishet och andlig fattningsförmåga.” — KOLOSSERNA 1:9.
Citera
2009-05-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt

Vilka är di "mina minsta"?
Du vet var du kan vända dig för få svar på det.

Det är de smorda JV.
Citera
2009-05-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Du kommer aldrig att förstå och acceptera sanningen förens du vill se och litar på Gud. Sen får man aldrig glömma att Gud drar dom till sig som han vill ...

Du har haft din chans och vänt dig bort medvetet, och du vet säkert vad bibeln säger om såna...

Nu kommer den där dömande attityden fram igen....varför?

Det där med att Gud drar människor till sig...menar du att han dissar vissa medvetet?
Citera
2009-05-04, 12:42
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Enligt JV är "jag" i dessa verser de smorda.
Som den stora skaran ska visa sig ta hand om.

Så Jehovas vittnen tror inte att de har Den heliga Anden? Med tanke på att "De smorda" är dem som har den heliga Anden i sin kropp.
Citera
2009-05-04, 12:43
Medlem
Citat:
Skulle du ha sagt så till Jesus oxå om han sa "kom och bli min efterföljare"? -"näe jag litar inte på andra..."

Helt rätt vi kommer alla att stå till doms vid Harmageddon

Det är, som sagt, skillnad på Jesus och styrande kretsen.

Jesus bevisade genom tydliga ord och gärningar att han var den han var.
Styrande kretsen är ofullkomliga människor som inte alltid haft så korrekta uttalanden. Höjer du upp dem till ngt annat är du ute på fel spår.
Citera
2009-05-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Kan du istället berätta sanningen om saft, blod och pannkakor så vore det bra.

Citera
2009-05-04, 12:46
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ord. 14: 18 Men de rättfärdigas stig är lik gryningens ljus, som växer i klarhet tills det är full dag.

1 Korinthierna 13:12 Just nu ser vi nämligen i oklara konturer med hjälp av en metallspegel, men då skall det vara ansikte mot ansikte. Just nu har jag kunskap styckevis, men då skall jag lära känna exakt, liksom jag själv är exakt känd.

Daniel 12:4 Men du, Daniel, håll orden hemliga och försegla boken intill ändens tid. Många kommer att forska i den, och den sanna kunskapen kommer att bli stor.”

Och allt detta har ni fattat som att Gud ändrar sig, genom att plocka verser??

Du får allt komma med nåt hållbarare från Bibeln som handlar om "ljuset som blir klarare"
Citera
2009-05-04, 12:46
Medlem
Citat:
Ja dem också! Men jag tror även att Jesus också menade människor som ännu inte tror, men att de kanske kommer till tro då dem får se vår Gud utföra sina goda gärningar genom oss. Eftersom Gud är kärlek så skall ju även vi leva i kärlek till varandra. Ju mer jag studerar Guds Ord, desto synligare blir detta i mina ögon. Att använda Andens frukter är något som är mycket mer viktigt än vad jag en gång trodde!=) Och Jesus talade ju mycket om hur vi skulle bete oss emot andra människor, och jag tror att han menade alla människor. Vissa börjar tro då dem hör ordet, och andra börjar tro då dem får se Guds gärningar genom sin församling. Därför tror jag att båda i grund och botten är lika viktiga!=) Du får ursäkta om jag kom off topic här!=) Ville typ bara skriva av mig, alla ord och meningar bara rinner av mig!=) Nu får jag avbryta!:P

Vilken församling är då det?
Citera
2009-05-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Då var det dags att titta lite på vad Sällskapet har sagt om vaccinationer!

I juli 1929 skriver man i Den gyllene tidsåldern så här:

VACCINATIONEN ÄN EN GÅNG

"]Den gyllene tidsåldern har vid åtskilliga tillfällen innehållit artiklar angående vaccinationen eller skyddskoppympningen, vari framlagts vittnesbörd från en mångfald läkare i olika länder om det fullständigt värdelösa i denna metod, som dessutom ingalunda är ofarlig utan i många fall rent av är mycket vådlig för hälsan, ja t. o. m. kan medföra dödsbringande följder."

Sedan fortsätter artikeln med att berätta om en läkare som är emot vaccinationer, och anser att sådana är fullständig värdelösa!

Nästa artikel jag har är också från "Den gyllene tidsåldern", nu septembernumret 1929.

NÅGRA UTTALANDEN OM VACCINATIONEN

"Koppor scharlakansfeber, tyfus, mässling o. s. v. äro intet annat än yttre yttryck för att något är på tok inne i kroppen; det är de säkerhetsventiler varigenom "vis medicatrix naturae" - naturens läkande kraft - befriar kroppen från toxiner och förbrukade ämnen. Genom dessa och liknande sjukdomar åtager sig kroppen själv behandlingen, och de enda gagneliga "terapeutiska" förhållningsregler, som finnas, äro de, som sörja för att ingenting får lov att hindra kroppen häri."

Vaccinationen är därför ingenting mindre än en förbrytelse, en våldshandling och ett bedrägeri."

Vilken visdom som slaven här delar med sig av.

Tack för dina intressanta inlägg, man blir alldeles...matt?...paff?...

Låter fö som såna naturörtsknaprande fanatiker kan låta när man för t ex just vaccinationer på tal.
Citera
2009-05-04, 12:50
Medlem
Citat:
Det är de smorda Jv.

Matteus 11:11
”Jag säger er i sanning: bland dem som är födda av kvinnor har det inte upprests någon större än Johannes döparen, men den som är en av de mindre i himlarnas kungarike är större än han.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in