2009-03-07, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
En tanke-
Men nu är Ellesmere Island till stor del täckt av is. Vad är förklaringen till denna stora klimatförändring? Bibelns historiska skildring antyder ett svar. Den beskriver skapandet av ett ”fäste” kring jorden, vilket ”skilde vattnet under fästet ifrån vattnet ovan fästet”.
Följaktligen borde atmosfären runt hela jorden ha haft ett relativt enhetligt, varmt klimat till följd av den drivhuseffekt som skapades av vattenbaldakinen ”ovan fästet”. — 1*Mos. 1:6,*7.

Andra Petrus 3:5,*6 bekräftar att jorden stod ”kompakt ur vatten och mitt i vatten” och att det var ”genom dessa ting ... världen på den tiden [drabbades] av förintelse då den översvämmades av vatten”. Det var av allt att döma så att baldakinen försvann, då vattnet översvämmade jorden, och detta skulle kunna vara en viktig orsak till att de arktiska områdena har blivit kalla.

Hur kan det bli ett varmt klimat när vattnet stänger ute strålningen från solen?
Citera
2009-03-07, 15:39
Medlem
Citat:
Det krävs mod och exakt kunskap och ha del av Guds ande.

Det räknas inte som kunskap att klippa och klistra.... du förmedlar sådant som någon annan tänkt ut
Citera
2009-03-07, 15:49
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
En tanke-
Men nu är Ellesmere Island till stor del täckt av is. Vad är förklaringen till denna stora klimatförändring? Bibelns historiska skildring antyder ett svar. Den beskriver skapandet av ett ”fäste” kring jorden, vilket ”skilde vattnet under fästet ifrån vattnet ovan fästet”.
Följaktligen borde atmosfären runt hela jorden ha haft ett relativt enhetligt, varmt klimat till följd av den drivhuseffekt som skapades av vattenbaldakinen ”ovan fästet”. — 1*Mos. 1:6,*7.

Andra Petrus 3:5,*6 bekräftar att jorden stod ”kompakt ur vatten och mitt i vatten” och att det var ”genom dessa ting ... världen på den tiden [drabbades] av förintelse då den översvämmades av vatten”. Det var av allt att döma så att baldakinen försvann, då vattnet översvämmade jorden, och detta skulle kunna vara en viktig orsak till att de arktiska områdena har blivit kalla.

Som sagt, för att täcka jorden över de högsta bergen skulle det krävas tre gånger jordens oceanvolym.
Intressant är att vatten är ganska dålig på att släppa igenom ljus. Vid 200 meters djup är ljusnivån 1% av vad den är vid ytan; under detta djup kan inte fotosyntes pågå.

Tre gånger jordens oceanvolym, även om den befann sig strax över jordens atmosfär skulle vara bra mycket djupare än 200 meter, vilket i princip hade inneburit en död värld.
Citera
2009-03-07, 15:50
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -myself-
Hur kan det bli ett varmt klimat när vattnet stänger ute strålningen från solen?

Vatten är en växthusgas i ångform. Inte särdeles bra, men med tanke på mängden vatten i atmosfären (och det faktum att mängden ökar om jorden värms upp) är det en kraft att räkna med när det gäller global uppvärmning.
Citera
2009-03-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Vatten är en växthusgas i ångform. Inte särdeles bra, men med tanke på mängden vatten i atmosfären (och det faktum att mängden ökar om jorden värms upp) är det en kraft att räkna med när det gäller global uppvärmning.

Jag menar som du skriver i ditt tidigare inlägg, om vattenlagret är 200m tjokt.
Citera
2009-03-07, 16:16
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Hur tolkar Sällskapet Apg 1: 6,7 när det står
Varför har man räknat ut 1914 när man inte tillkommer få veta tider eller stundern som är fastställd?

Det är inte det Jesus pratar om, han talar om Harmageddon, när Guds Kungarike även skall regera över jorden. Det kommer vi inte att få veta tiden och stunden förr... 1914 så fick Guds Kungarike styre i himlen.
Citera
2009-03-07, 16:20
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Nej den kan ingen bortförklara.
Men har man pga påtryckningar döpt sig i för unga år och sen åker ut...då blir konsekvenserna väldigt hårda.
De som utövat påtryckning får inga konsekvenser, bara den som tagit steget.

Och förresten så måste de som levde på 80 & 90-talen oxå leva vidare i de situationer som de hamnat i. Kanske som uteslutna.

Jag vet JV som tycker att uteslutningsanordningen är alldeles för hård.
Och i vissa fall kan jag oxå tycka det.

Helt klart blir konsekvenserna hårda.
Men som tur är det sällan eller aldrig som det du talar om sker! Jag har många gånger haft svårt med uteslutningsanorningen, jag har många gånger bett Jehova om styrka för mig och inblandade att hantera det hela.

Och Jehova ger kraft, han ger insikt och tålamod. Det har jag själv upplevt!
Citera
2009-03-07, 16:23
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Alltså, du skriver först:

"Det stämmer, jag finns på Familjeliv också, men under samma namn!
Jag har inte sagt att alla ljuger, bara att mycket av allt som skrivs är lögn..."

Varpå jag svarade:

"Konstigt.
Jag känner igen dig från familjeliv, men under helt andra namn.
Och när jag på familjeliv sökte "BattleBitch", så fanns ingen sådan medlem. "

Och nu heter du alltså inte BattleBitch på familjeliv!!

Du ljög alltså i samma mening som du beskyller andra för lögn!

"BattleBitch" förresten, är det ett lämpligt namn för ett JV?

Jag beklagar om jag är mänsklig och glömsk!
Du kanske hade förväntat dig en hjärntvättad robot, men då har du fel!
Citera
2009-03-07, 16:25
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Känner till ett fall där ett JV inte kunde genomgå livsnödvändig operation, eftersom tom en JV-läkare, som var expert på organet i fråga, sade att det var omöjligt i det här fallet.
Det blev något av en chock för JV-anhöriga, eftersom dehade trott på litteraturens påståenden att alla operationer skulle gå lika bra, ja bättre, utan blod.

Varför citerar aldrig litteraturen sådana här uttalanden av JV-läkare, tror du?

Vad var det för operation?
Citera
2009-03-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Helt klart blir konsekvenserna hårda.
Men som tur är det sällan eller aldrig som det du talar om sker! Jag har många gånger haft svårt med uteslutningsanorningen, jag har många gånger bett Jehova om styrka för mig och inblandade att hantera det hela.

Och Jehova ger kraft, han ger insikt och tålamod. Det har jag själv upplevt!

Detta svar gav du Leviticus som skrev:
"Men har man pga påtryckningar döpt sig i för unga år och sen åker ut...då blir konsekvenserna väldigt hårda.
De som utövat påtryckning får inga konsekvenser, bara den som tagit steget.

Och förresten så måste de som levde på 80 & 90-talen oxå leva vidare i de situationer som de hamnat i. Kanske som uteslutna."

Och på detta svarar du alltså:

"Men som tur är det sällan eller aldrig som det du talar om sker! "

Nejdu, det händer väldigt, väldigt ofta!
Och det måste du också veta, med tanke på att du skriver om svårigheter med uteslutningsanordningen!

Jag vet väldigt många som har döpt sig i mycket unga år, ofta efter påtryckningar, och sedan blivit uteslutna, eller självmant lämnat.

Ja, jag har ganska många av dessa personer i min närmaste släkt.
Och ytterligare en del goda vänner!

Och de allra flesta av dessa har förlorat all kontakt med sin närmaste familj!

Kom inte och påstå att detta sker sällan eller andra, för då ljuger du.
Citera
2009-03-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Vad var det för operation?

Det spelar väl egentligen ingen roll i sammanhanget.
Är tveksam till att tala om det, eftersom fallet kan kännas igen av berörda personer, och jag vill inte "strö salt i såren".
Citera
2009-03-07, 16:46
Medlem
Personerna som är med verkar ju vra mycket mottagliga för hjärntvätt och dylikt så dom skulle ju kunna vara jävligt farliga om dom tex råkade ut för en sektledare som Charlie Manson. Men dom sektledarna som dom har nu är nog rätt ofarliga, fast det kanske helt plötsligt dyker upp nån knutyby pastor wannabe och tuttar i dom massa otyg, vem vet.

Annars är dom nog mest farliga för sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in