Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Förklara hur JV har förvanskat skriften.
Jag jämför mellan din och min bibel!
Joh 1:1 "I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var en gud."
Joh 1:1 "I begynnelsen fanns Ordet, Ordet fanns hos Gud, Ordet var Gud."
Joh 8:58 "Jesus sade till dem: ”Sannerligen, sannerligen säger jag er: Innan Abraham blev till, har jag varit till.”
Joh 8:58 "Han svarade: Sannerligen, jag säger er: Jag är och jag var innan Abraham fanns till"
Filipperbrevet 2:5 - 11 "5 Bevara denna sinnesinställning i er som också fanns hos Kristus Jesus, 6 som, fast han var till i Guds gestalt, inte hade en tanke på ett besittningstagande, nämligen för att han skulle vara jämlik Gud. 7 Nej, utan han utblottade sig själv och tog en slavs gestalt och framträdde i människors likhet. 8 Och därtill, när han till utseende och väsen befanns vara en människa, ödmjukade han sig och blev lydig ända till döden, ja, döden på en tortyrpåle. 9 Just av den orsaken upphöjde Gud honom också till en högre ställning och gav honom i sin ynnest det namn som är över alla andra namn, 10 för att i Jesu namn alla knän skall böja sig, alla deras som är i himlen och på jorden och under jorden, 11 och alla tungor öppet erkänna att Jesus Kristus är Herre till ära för Gud, Fadern.
Filipperbrevet 2:5 - 11 "Låt det sinneslag råda hos er som också fanns hos Kristus Jesus. Han ägde Guds gestalt men vakade inte över sin jämlikhet med Gud utan avstog från allt och antog en tjänares gestalt då han blev som en av oss. När han till det yttre hade blivit människa gjorde han sig ödmjuk och var lydig ända till döden, döden på ett kors. Därför har Gud upphöjt honom över allt annat och gett honom det namn som står över alla andra namn, för att alla knän skall böjas inför Jesu namn i himlen och på jorden och under jorden, och alla tungor bekänna att Jesus Kristus är Herre, Gud Fadern till ära."
Hebreerbrevet 1:8 "8 Men med hänsyftning på Sonen: ”Gud är din tron i evigheters evighet, och ditt kungarikes spira är rättrådighetens spira."
Hebreerbrevet 1:8 "Om Sonen däremot: "Gud, din tron står i evigheters evighet, och rättens spira är din kungaspira"
Kolosserbrevet 2:8-9 "8 Se upp: kanske skall det finnas någon som vill föra bort er som sitt byte genom den filosofi och det tomma bedrägeri som är i överensstämmelse med människors tradition, i överensstämmelse med världens elementära ting och inte i överensstämmelse med Kristus; 9 därför att i honom bor gudlikhetens hela fullhet kroppsligen.
Kolosserbrevet 2:8-9 "Låt ingen göra er till fångar i de tomma och bedrägliga vishetsläror som bygger på mänskliga traditioner och kosmiska makter och inte på Kristus. Ty i honom har hela den gudomliga fullheten förkroppsligats och tagit sin boning"
Skall jag fortsätta?:P
?)
Men innan han blev människa så var han Guds heliga skaparord!