2009-04-08, 13:05
Medlem
Uj vad ni hunnit diskutera mkt sen jag va här sist! Iaf, ang blodfrågan kan man ju tycka en hel del olika saker. Jag funderade på att om man är förälder...och hamnar i en situation där operation med blod krävs för överlevnad...om man då dör, vem ser då till att barnen/barnet hamnar på rätt väg (om vi nu säger att JV är rätt väg)? Låt säga att den andra föräldern inte är JV och barnet ännu inte hunnit ta ställning...kommer Gud då att se till att barnet överlever Harmageddon ändå eftersom föräldern som dog enbart hade gjort Guds vilja? Eller kommer föräldern, när denne återuppstår se att ingen i familjen fått behålla livet, partnern för att den inte valt och barnet för att det inte fått rätt ledning och stöd i livet? Förstår ni hur jag tänker? Förresten, nån här som läst "Då gråter änglarna" berättad av "Marianne" för Unni Wenche Tandberg?
Citera
2009-04-08, 13:06
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Källorna är klart Jv-influerade, det framgår hur tydligt som helst! Det finns inga andra som driver 607, inte ens om den föga tillförlitliga *Wikipedia säger så. Jv är inne överallt med sitt fusk, även i Wikipedia.

Jag respekterar att du inte är av samma uppfattning som mig och hoppas att du kan respektera min tro och övertygelse!
Citera
2009-04-08, 13:15
Medlem
Jv är de enda som tror på 607

Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Jag respekterar att du inte är av samma uppfattning som mig och hoppas att du kan respektera min tro och övertygelse!

Att du i strid med Bibeln och alla historiska fakta väljer att tro på Vakttornets årtal 607, det accepterar jag. Men när du felaktigt påstår att fler än Jv har denna uppfattning så varken accepterar jag det eller respekterar vad du skriver.
Citera
2009-04-08, 13:19
Medlem
Tvärtom

Citat:
Det är oerhört sällan som blod behövs, så enkelt är det bara!

Det är vid krissituationer som förlossning eller extrema olyckor.

Det är i stället förvånansvärt ofta som blod behövs. Det behövs ibland också vid operationer. Inte sällan behövs det i samband med blodförgiftningar och olika blodsjukdomar. Olika slags olyckor som medför svår blodförlust är inte ovanliga. Då krävs blod.
Citera
2009-04-08, 13:41
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Det är i stället förvånansvärt ofta som blod behövs. Det behövs ibland också vid operationer. Inte sällan behövs det i samband med blodförgiftningar och olika blodsjukdomar. Olika slags olyckor som medför svår blodförlust är inte ovanliga. Då krävs blod.

Där har du fel min vän!
Om en läkare inte klarar av en standard operation utan blod så ligger oftast bristande kunskap som grund. Det kan avhjälpas med att kalla in en mer kvalificerad och erfaren läkare

Du anar inte hur mycket bättre blodfri kirurgi är, och hur mycket bättre patienten oftast mår utan blod! Det är en skam att man överdoserar och missbrukar blod, anser jag.

Citat:
Att du i strid med Bibeln och alla historiska fakta väljer att tro på Vakttornets årtal 607, det accepterar jag. Men när du felaktigt påstår att fler än Jv har denna uppfattning så varken accepterar jag det eller respekterar vad du skriver.

Jag säger varken bu eller bä, så jag inte har den blekaste om vilka som står bakom de 2 sidorna jag refererade till!
Citera
2009-04-08, 14:50
Medlem
Citat:
Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge,
http://www.jehovahsjudgment.co.uk/607/
http://www.2001translation.com/587_or_607.htm

Den översta är skriven av signaturen "thirdwirness" som är ett JV som är ökänd på nätet som en arrogant typ som har massor med sajter för att försvara JV's tro. Han har blivit påkommen med att ljuga och förfalska mer än en gång.
Den andra är skriven av Jim Wheeler som har varit JV och som propagerar för att ledningen är fel men många av lärorna är rätt.
Bägge sidorna visar sig vid en granskning helt bygga på Sällskapets material. De är alltså inga oberoende källor utan bara kopior av Sällskapet.
Citera
2009-04-08, 15:31
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Den översta är skriven av signaturen "thirdwirness" som är ett JV som är ökänd på nätet som en arrogant typ som har massor med sajter för att försvara JV's tro. Han har blivit påkommen med att ljuga och förfalska mer än en gång.
Den andra är skriven av Jim Wheeler som har varit JV och som propagerar för att ledningen är fel men många av lärorna är rätt.
Bägge sidorna visar sig vid en granskning helt bygga på Sällskapets material. De är alltså inga oberoende källor utan bara kopior av Sällskapet.

Ah, ok. Tack för klarläggandet
Citera
2009-04-08, 17:02
Medlem
Anemons avatar
Jag bumpar min fråga skulle vara glad för svar:
Betecknar ni Jehovas vittnen er själva som kristna?

Jag anser inte det, de har förvanskat och plockat bort och lagt till och tolkat bibeln nästan lika mkt som muslimerna har gjort , och de fick ju koranen och islam, JV har sina små skrifter och ett allmänt hopkok.

Ber de fader vår? Erkänner de trosbekännelsen?
Citera
2009-04-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten

Sorry... typo
thirdwitness ska d va

Citat:
Ah, ok. Tack för klarläggandet

Anytime
Citera
2009-04-08, 17:52
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Jag bumpar min fråga skulle vara glad för svar:
Betecknar ni Jehovas vittnen er själva som kristna?

Jag anser inte det, de har förvanskat och plockat bort och lagt till och tolkat bibeln nästan lika mkt som muslimerna har gjort , och de fick ju koranen och islam, JV har sina små skrifter och ett allmänt hopkok.

Ber de fader vår? Erkänner de trosbekännelsen?

* Ja vi ser oss som Kristna
*Håller inte med dig där, ge mig ett gäng biblar så skall jag visa min tror genom dom. Jag behöver inte "vår" bibel, jag ser den bara som bästa översättningen, närmast grundtexten, men har inget behov av att ha den för att styrka min tro =)
*Fader Vår ser vi som ett mönster för hur man skall be, så JA, vi ber om det som står i "Mönster bönen"

Hoppas att du fått svar på dina frågor!
Citera
2009-04-08, 18:10
Medlem
fotos avatar
Citat:
Eller som det står på Wikipedia om du slår på 607 f.Kr.
"607 f.Kr. - Jerusalem förstörs enligt många kristna."

Det står....."607 f.kr. - Jerusalem förstörs enligt Vakttornet."
Citera
2009-04-08, 18:19
Medlem
PacmanSwes avatar
Gissa vilka som ringer på klockan 8 på min lediga dag?! Bakis som en säck potatis kliver jag upp och öppnar för att kolla vad det är för jävla stolle.

Där står två häxor (varav en står och gömmer sig) och försöker pipa fram någonting på värdelös svenska sammtidigt som jag blir helt överröst med flygblad och skit för att dom ville att jag skulle fira påsk med dom.

Svaret blev "NEJ!"

Så nej, dom är inte farliga. Dom är ren jävla ondska!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in