Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Lite otillfredsställande svar...det är ju iofs mitt problem och inte ditt. Men jag frågar vidare: Hur tar du ditt ansvar som förälder? Hur ska du hjälpa ditt barn "få insikt om vad den rätta vägen är", när du inte får umgås med honom eller henne?
Kan börja med att; Jag är inte förälder ännu.
Det kan vara därför som mina svar kan uppfattas som "flummiga" då jag försöker att inte vara naiv utan att leva in i hur jag skulle reagera.
Jag har sett mina föräldrar göra "alla fel" så att säga, så en sak som är säker är att jag inte tänker vara "dömande", dra förhastade slutsatser eller vara dogmatisk.
Att umgås med ett uteslutet barn är rätt så relativt.
Bor det hemma tex så kan du inte slänga ut det. Jag har upplevt mödrar som tagit hem sitt vuxna barn(över 20år) och markerat att detta är mitt barn som jag ansvarar för... Bröderna har inte sagt något utan mest "tyckt till" ... men inte mer än så... Barnen blev sen återupptagna o då såg man vem som gjort rätt...
Jag tror att jag kommer att bli den sortens mamma, jag hjälper och stöttar där mitt barn vill att jag skall göra ... Om barnet skulle "ända sig emot" sanningen så tror jag däremot att vi skulle få en annan situation, som jag inte vet om jag skulle kunna hantera... Skulle vara värre än att dö...