2009-03-16, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Well .. det beror på hur man ser på det.

Nu frågade jag ju dig, så du kanske kan tala om hur du ser det?
Citera
2009-03-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Men hur sann är en sanning som inte tål att ifrågasättas?

Ifrågasättas eller kontrolleras/undersökas är två olika ting.

Ifrågasatte gjorde Satan, Eva och Adam.
Citera
2009-03-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Tack för vänligheten.
Jo jag kämpar för sanningen. Men min sanning är troligen inte den samma som din. Din religion kan aldrig acceptera det och det är därför de sätter mig i den här situationen.

Du kan få flera...

För mig är sanningen rätt, värt att kämpa för...

Men för dig är det ju inte det...

Eftersom jag är på BattleBitch ignorlista måste hon ha ont i sinnet, inte vara ärlig eller
Citera
2009-03-16, 12:41
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Tack för vänligheten.
Jo jag kämpar för sanningen. Men min sanning är troligen inte den samma som din. Din religion kan aldrig acceptera det och det är därför de sätter mig i den här situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Du kan få flera...

För mig är sanningen rätt, värt att kämpa för...

Men för dig är det ju inte det...

Eftersom jag är på BattleBitch ignorlista måste hon ha ont i sinnet, inte vara ärlig eller

Du vet att du inte ska röka på så mycket... Folk fattar inte vad du skriver...
Citera
2009-03-16, 12:43
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Nu frågade jag ju dig, så du kanske kan tala om hur du ser det?

Jag ser det som att det skulle vara mitt barn, jag som satt barnet till världen, och mitt ansvar att ta hand om det och vägleda det i livet så gott jag kan.

För mig så är uteslutning ett snedsteg som personen behöver hjälp med att få insikt om vad den rätta vägen är, därför kommer jag att ta mitt ansvar som förälder om den dagen skulle komma...

Men jag skulle inte vara glad över situationen...
Citera
2009-03-16, 14:07
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Då skulle de snoka i hur jag ställde mig till den styrande kretsen som Guds enda kanal.
Anmärkningsvärt att de går på en sådan sak, vanligtvis brukar det ju vara att man syndat. Men att man inte litar på kretsen och blir utesluten hör väl till ovanligheterna?
Citera
2009-03-16, 15:00
Bannlyst
Citat:
Jag ser det som att det skulle vara mitt barn, jag som satt barnet till världen, och mitt ansvar att ta hand om det och vägleda det i livet så gott jag kan.

För mig så är uteslutning ett snedsteg som personen behöver hjälp med att få insikt om vad den rätta vägen är, därför kommer jag att ta mitt ansvar som förälder om den dagen skulle komma...

Men jag skulle inte vara glad över situationen...

Lite otillfredsställande svar...det är ju iofs mitt problem och inte ditt. Men jag frågar vidare: Hur tar du ditt ansvar som förälder? Hur ska du hjälpa ditt barn "få insikt om vad den rätta vägen är", när du inte får umgås med honom eller henne?
Citera
2009-03-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Anmärkningsvärt att de går på en sådan sak, vanligtvis brukar det ju vara att man syndat. Men att man inte litar på kretsen och blir utesluten hör väl till ovanligheterna?

Händer inte.
Bara en vad jag vet som satte sin väska och tog avstånd.
Hab hade sett rätt men kunde inte vänta tills tiden var mogen.
Mr B S
Citera
2009-03-16, 15:21
Medlem
Citat:
Lite otillfredsställande svar...det är ju iofs mitt problem och inte ditt. Men jag frågar vidare: Hur tar du ditt ansvar som förälder? Hur ska du hjälpa ditt barn "få insikt om vad den rätta vägen är", när du inte får umgås med honom eller henne?

Vi har ansvar att både ta hand om våra felande barn och åldrande föräldrar om de så är t ex satnister.
Vore inte till att älska sin nästa annars.
Men friska människor som tar avstånd, respekterar man och låter den vara det dom önskar.
Citera
2009-03-16, 15:25
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:

Kan börja med att; Jag är inte förälder ännu.
Det kan vara därför som mina svar kan uppfattas som "flummiga" då jag försöker att inte vara naiv utan att leva in i hur jag skulle reagera.

Jag har sett mina föräldrar göra "alla fel" så att säga, så en sak som är säker är att jag inte tänker vara "dömande", dra förhastade slutsatser eller vara dogmatisk.

Att umgås med ett uteslutet barn är rätt så relativt.
Bor det hemma tex så kan du inte slänga ut det. Jag har upplevt mödrar som tagit hem sitt vuxna barn(över 20år) och markerat att detta är mitt barn som jag ansvarar för... Bröderna har inte sagt något utan mest "tyckt till" ... men inte mer än så... Barnen blev sen återupptagna o då såg man vem som gjort rätt...

Jag tror att jag kommer att bli den sortens mamma, jag hjälper och stöttar där mitt barn vill att jag skall göra ... Om barnet skulle "ända sig emot" sanningen så tror jag däremot att vi skulle få en annan situation, som jag inte vet om jag skulle kunna hantera... Skulle vara värre än att dö...
Citera
2009-03-16, 15:29
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Vi har ansvar att både ta hand om våra felande barn och åldrande föräldrar om de så är t ex satnister.
Vore inte till att älska sin nästa annars.
Men friska människor som tar avstånd, respekterar man och låter den vara det dom önskar.

GRATTIS Flexbärt!!! Du har skrivit dit första seriösa inlägg med egna ord
Citera
2009-03-16, 15:57
Bannlyst
Citat:
Kan börja med att; Jag är inte förälder ännu.
Det kan vara därför som mina svar kan uppfattas som "flummiga" då jag försöker att inte vara naiv utan att leva in i hur jag skulle reagera.

Jag har sett mina föräldrar göra "alla fel" så att säga, så en sak som är säker är att jag inte tänker vara "dömande", dra förhastade slutsatser eller vara dogmatisk.

Att umgås med ett uteslutet barn är rätt så relativt.
Bor det hemma tex så kan du inte slänga ut det. Jag har upplevt mödrar som tagit hem sitt vuxna barn(över 20år) och markerat att detta är mitt barn som jag ansvarar för... Bröderna har inte sagt något utan mest "tyckt till" ... men inte mer än så... Barnen blev sen återupptagna o då såg man vem som gjort rätt...

Jag tror att jag kommer att bli den sortens mamma, jag hjälper och stöttar där mitt barn vill att jag skall göra ... Om barnet skulle "ända sig emot" sanningen så tror jag däremot att vi skulle få en annan situation, som jag inte vet om jag skulle kunna hantera... Skulle vara värre än att dö...

"Flummigt" var det då rakt inte, jag var bara inte nöjd...

Det var lite bättre nu. Jag vet ju att man inte kastar ut sina minderåriga/omyndiga barn, men jag har ju läst om att man helst inte ens äter tillsammans, barnen får inte studera tillsammans med övriga familjen osv. Tyckte det lät konstigt att man ska kunna återföra barnen på den rätta vägen då.

Vi får hoppas att dina eventuella barn inte hamnar på avvägar!

Från det ena till det andra; läste ett så konstigt inlägg i "Konspirationer" och tänkte att BattleBitch och/eller Leviticus kanske kan bringa lite reda?

Länk: https://www.flashback.org/showthread.php?p=15643683&posted=1#post15643683
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in