2014-02-24, 16:09
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badibanga
Urkund tar inte upp det som r skrivet inom " ", skriv ett litet genomskinligt citationstecken i brjan av texten och ett i slutet, problem solved.

Detta har ndrats i en uppdatering av Urkund, numera markeras citat tydligt av Urkund.
Citera
2014-02-24, 16:10
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Hittar urkund versttningar? alts om jag verstte ett arbete frn engelskan till svenska?

Nej.
Citera
2014-02-24, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Nej sjlvklart inte. Hur vgar hon kolla om ni har plagierat era arbeten. G genast till rektorn och krv hennes avgng. Ta hjlp av skollagen fr i den str det "Lrare fr inte urkunda ett arbete utan elevernas tillstnd och vetskap. Mm lraren gr det s ska hen avskedas inom 24 timmar.

Str det i skolverket? Skicka lnken grna!
Citera
2014-02-24, 23:22
Medlem
Nnujvlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farger
Str det i skolverket? Skicka lnken grna!
Hr r lnken:
http://www.skolverket.se/menherregud...garihurdumTSr

Lycka till!
Citera
2014-02-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nänujävlar
Hr r lnken:
http://www.skolverket.se/menherregud...garihurdumTSr

Lycka till!

Du r dum att du har skapat denna lnk! Respektls!
Jag frgade fr att frstra skmten om lagen !
Jag tycker att man har rtt att frga, det finns aldrig dumma frgor men det finns dumma svar!!!
Citera
2014-02-24, 23:35
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Hej,
Vi har ftt en uppgift att svara p ngra biologifrgor.
Lraren har skickat vra uppgifter till urkund utan att bertta att hon ska gra det, alla i klassen fick F. Nu undrar jag om hon fr skicka det utan att sga till eleverna.
Ja.

Jag tror att kursledningen gjort detta med flit. Ett pedagogiskt stt att lra er om Urkund och hur ltt det r att ka dit. De verkar ha valt en relativt liten och enkel inlmningsuppgift som praktiskt exempel.
Citera
2014-02-24, 23:43
Medlem
Nnujvlars avatar
Citat:
Du r dum att du har skapat denna lnk! Respektls!
Dum? Nix, inte alls.
Respektls? Ja. Om det funnits ngon att respektera. Men. Den som blir pkommen som fuskare och drefter frsker hitta lagstd fr sitt fuskande, frtjnar faktiskt inte ens att f omnmnas i samma mening som ordet respekt.
Citat:
Jag frgade fr att frstra skmten om lagen !
Lyckat frstrande!?!
Citat:
Jag tycker att man har rtt att frga, det finns aldrig dumma frgor men det finns dumma svar!!!
Jod, det finns dumma frgor. Kolla bara i inlgg ett i denna trd. Dr finns ett riktigt praktexemplar.
Citera
2014-02-24, 23:56
Medlem
Ja det fr dom vl. Min biologi lraren sa inget om urkund. Nr vi gjorde rapport skickade vi den p hennes skolmail. Hon tog rapporten och skicka p sin urkund. Jag fick 0% kopierad .
Citera
2014-02-25, 16:48
Medlem
Seabjorns avatar
Hller p med tv arbeten parallellt, det ena r filosofi. Jag ska lyfta upp ett problem ur ett filosofiskt perspektiv i mitt andra arbete som inte r filosofi. Jag har sjlv precis skrivit en inlmning om just det omrdet i filosofin som det andra mnet berr, kan jag d anvnda mig av samma text i mitt andra arbete? Fr kan vl inte finnas ngra regler p att man inte f plagiera sig sjlv eller?
Citera
2014-03-16, 20:02
Medlem
Theomans avatar
Jag har lnat en gammal sketen bok som finns p ett enda bibliotek i hela sverige. Boken r frn mittan av 80 talet om ngonting som har med skolan att gra (vill inte vara fr specifik). Vad r risken att boken finns med i urkunds register?
Citera
2014-04-05, 20:04
Medlem
Ser Urkund om jag skickar in en uppsats som jag tidigare skickat in?

Har en uppgift i Engelska7 att skriva en "Novel Report", s fr att gra det ltt fr mig tnkte jag att jag kunde skicka in en "Novel Report" jag skrev i Engelska6. Undrar om Urkund kommer se ifall jag skickar in samma text? Vi anvnder Hjrntorget.net
Citera
2014-04-05, 20:09
Medlem
ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här