2014-01-27, 09:19
Medlem
Bsta sttet r inte stressa under sitt skrivande och ALLTID ha med referenser med sidhnvisningar, ven om du brustit lite i det dr "anvnd egna ord" kan tydliga referenser dra en ur den knipan: lraren misstnker att du haft AVSIKT att plagiera.

Tror att det r vldigt vanligt att studenter r bra p att gra omskrivningar men nd inte srskilt bra p att anvnda egna ord, i sdana fall gr nog tydliga och tillfrlitliga referenser i texten en stor skillnad att pverka lrarens bedmning.

Jag hellre lmnar in ett arbete vid en annan tidpunkt som ges n lmnar ett jag r osker p eller inte njd med.
Citera
2014-02-19, 23:03
Medlem
Upptcker urkund om man verstter ett arbete(dels) frn engelska till svenska? inte exakt versttning men en del
Senast redigerad av repiuho 2014-02-19 kl. 23:06.
Citera
2014-02-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Upptcker urkund om man verstter ett arbete(dels) frn engelska till svenska? inte exakt versttning men en del
Citera
2014-02-23, 00:17
Medlem
Kan verkligen ingen svara p detta:

Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Citera
2014-02-24, 11:48
Medlem
Urkund- utan att eleverna veta

Hej,
Vi har ftt en uppgift att svara p ngra biologifrgor.
Lraren har skickat vra uppgifter till urkund utan att bertta att hon ska gra det, alla i klassen fick F. Nu undrar jag om hon fr skicka det utan att sga till eleverna.
Citera
2014-02-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farger
Hej,
Vi har ftt en uppgift att svara p ngra biologifrgor.
Lraren har skickat vra uppgifter till urkund utan att bertta att hon ska gra det, alla i klassen fick F. Nu undrar jag om hon fr skicka det utan att sga till eleverna.

Jag vet egentligen inte hur reglerna ser ut, men under alla mina studier har det varit en sjlvklarhet att lrarna kontrollerar arbetet, samt att man sjlv skriver ihop det som behvs.
Menar du att ni alla skulle ha blivit godknda om hon uttryckligen sagt att det kommer att kras i urkund och att ni inte fr kopiera andras arbete? Vet man inte snt sjlv?
Citera
2014-02-24, 11:55
Medlem
Ja sklart hon fr? Det r ju erat ansvar att inte fuska, inte hennes att ta reda p om ni fuskar eller ej.
Ett tips r att lgga citattecken i brjan och slutet p arbetet och gra dem vita, d bustar inte urkund er
Citera
2014-02-24, 12:26
Medlem
Frgorna var fr det mesta definition och svaret r inte lngre n 3-4 rader. Det r jtte svrt att omformulera, men om vi visste innan s skulle vi nd frska. Man brukar skicka uppsatser till urkund men inte sdant arbete, vldigt konstigt tycker jag. Hursomhelst, vi fr sklla p oss !
Citera
2014-02-24, 13:51
Medlem
ebqts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebelle
Ja sklart hon fr? Det r ju erat ansvar att inte fuska, inte hennes att ta reda p om ni fuskar eller ej.
Ett tips r att lgga citattecken i brjan och slutet p arbetet och gra dem vita, d bustar inte urkund er
Inte ngot man br frlita sig p. Var har du hrt det? Vad jag vet s lser Urkund ven in text inom citationstecken och kontrollerar det, s man kan mycket vl ka dit p det. Det enda helt skra sttet r att inte plagiera.

Och till TS: Givetvis fr lrarinnan dra alla era arbeten genom Urkund om hon s vill. Eleverna har ingen rttighet att bli informerade och det sker oftast automatiskt om skolan anvnder sig utav t.ex. Ping Pong.
Citera
2014-02-24, 14:59
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Hahahaha

Dumma lrare kom p oss fuska : ((( Fr hon gra det???? kan vi stmma henne??
Citera
2014-02-24, 15:26
Medlem
Boblovebudss avatar
Nej sjlvklart inte. Hur vgar hon kolla om ni har plagierat era arbeten. G genast till rektorn och krv hennes avgng. Ta hjlp av skollagen fr i den str det "Lrare fr inte urkunda ett arbete utan elevernas tillstnd och vetskap. Mm lraren gr det s ska hen avskedas inom 24 timmar.
Citera
2014-02-24, 15:55
Medlem
Hittar urkund versttningar? alts om jag verstte ett arbete frn engelskan till svenska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in