2014-04-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperXg
ja

Fan... Fr skriva om den lite d. Tack fr svar!
Citera
2014-04-05, 20:24
Bannlyst
Nr jag skrev om en polares uppsats s skickade jag den via urkund till min modersml-lrare fr att kontrollera att min uppsats inte skulle trffas av min polares uppsats via urkund. Skickade sedan samma uppsats via urkund till engelskalraren och ingenting hnde
Citera
2014-04-27, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ok.
Kanske en obvious frga, men jag kr nd.

Om jag fr ett r sedan skickat in en uppgift till en lrare som krt texten genom urkund, kan jag skicka in det till en annan lrare som ocks kr urkund, eller finns min text "dr"? Som ni frstr r jag inte jttehaj p hur urkund fungerar. Tacksam fr svar

Sent svar, men iaf ngon annan undrar.

Allt som skickas in till Urkund sparas, s du skulle ka dit. Har en kompis som skickade in hans syrras gamla arbete som hon gjorde fr ett x antal r sedan, och han kte dit. 100% kopierat.
Citera
2014-04-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Upptcker urkund om man verstter ett arbete(dels) frn engelska till svenska? inte exakt versttning men en del

Nej, Urkund mrker inte det. Du kan kopiera hela meningsuppbyggnaden och dylikt utan att Urkund mrker.

Citat:
Ursprungligen postat av Theoman
Jag har lnat en gammal sketen bok som finns p ett enda bibliotek i hela sverige. Boken r frn mittan av 80 talet om ngonting som har med skolan att gra (vill inte vara fr specifik). Vad r risken att boken finns med i urkunds register?

Har vldigt svrt att tro att Urkund kommer ge utslag om du anvnder dig av den. Nu var det ett tag sedan du skrev, s hur gick det?
Citera
2014-04-27, 18:29
Medlem
Hall, jag lyckades googla fram en nerladdningslnk till ett word dokument med mycket bra text i. Jag skrev om texten, dock anvnde jag samma rubriker. Denna text omfattar dock 1 sida utav totalt 24 sidor i mitt arbete. Kommer detta ge utslag p urkund, r jag fucked? Jag kllhnvisade ven det jag hittade i word dokumentet till en bok, som jag frvrigt vet att min lrare inte har tillgng till. Vet, jttedumt gjort men jag var desperat, p liv och dd. r jag fucked?
Citera
2014-04-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelblad
Hall, jag lyckades googla fram en nerladdningslnk till ett word dokument med mycket bra text i. Jag skrev om texten, dock anvnde jag samma rubriker. Denna text omfattar dock 1 sida utav totalt 24 sidor i mitt arbete. Kommer detta ge utslag p urkund, r jag fucked? Jag kllhnvisade ven det jag hittade i word dokumentet till en bok, som jag frvrigt vet att min lrare inte har tillgng till. Vet, jttedumt gjort men jag var desperat, p liv och dd. r jag fucked?

Antar att det var en pdf-fil eller ngot liknande, och Urkund kommer inte t dem, s du kan vara lugn.
Citera
2014-05-08, 23:21
Medlem
Sker Urkund igenom PDF-filer som kostar pengar p Studienet?(snabbt svar uppskattas)

Eller kan man knna sig sker?
Uppsatsen i frga gr inte att ladda ned utan att betala fr, genom att kpa pong.
Snabbt svar tack!
Citera
2014-05-08, 23:44
Medlem
Har fr mig att urkund inte kollar PDF-filer. Dock finns det vissa lrare som inte godknner pdf och ber en skicka om det i ett word-dokument
Citera
2014-05-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatkvadrat
Har fr mig att urkund inte kollar PDF-filer. Dock finns det vissa lrare som inte godknner pdf och ber en skicka om det i ett word-dokument
Jag studerar p Hermods, d skriver man det i form av text.
Uppsatsen r dock i PDF-form och inte gratis, men jag lste p Studienets sida att alla sdana texter lmnas in till skolor helt gratis. Fan.
Citera
2014-05-09, 00:16
Medlem
En simpel skning visar att Urkund visst hanterar pdf-formatet, konstigt vore vl annars?

Du kan inte knna dig sker. Om filen du plagierat krts genom Urkund nr den lmnades
in fr publicering kommer du ka dit.
Citera
2014-05-09, 01:34
Medlem
Pekguls avatar
Varfr inte bara anvnda studienet-texten som mall att utg ifrn? Du skriver helt enkelt om texten i ett separat dokument med utgngspunkt frn det frdiga arbetet. D fr du med dina egna ord och risken fr att bli tagen fr fusk minskar.

Ett annat alternativ r att du faktiskt gr arbetet och lr dig ngot p kpet! Tror det blir det lngsiktigt bsta alternativet!
Citera
2014-05-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meir
Eller kan man knna sig sker?
Uppsatsen i frga gr inte att ladda ned utan att betala fr, genom att kpa pong.
Snabbt svar tack!

En sak jag gjorde under gymnasiet fr att lura urkund var att Google-translatea en text frn engelska till svenska och korrigera grammatiken. Du kanske kan gra ngot liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in