Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander
Visa gärna en länk. Allt jag hittar är att alla förväntade sig ett beslut om avstängning av respiratorn men att beslutet inte var fattat (om det var fallet är det ju mycket allvarligt).
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Säker på att hon inte föregrep ett beslut? (Vilket i så fall är fullständigt åt helvete. En syrra ska inte stänga av nån respirator på egen bevåg, hur mycket hon än förväntar sig ett beslut om detta inom kort.)
Nix, inte alls säker. Men jag tog mig tid att läsa kommentarerna till DN's artikel.
Jag håller absolut med om att det är allvarligt om det inte fanns något sådant
beslut fattat. Det är egentligen helt fel oavsett beslut eller inte eftersom hon
tydligen inte hade assistans av någon läkare eller annan sköterska (vilket man
ju då ska ha enligt reglerna)
Men visst kan det mycket väl vara så att hon föregrep ett beslut.
Hon verkade ju för övrigt enl Soc vara fientligt inställd till KS och dess
ledning och dessutom ha gjort en hel del missar förut.
Så att hon får sparken är väl bara rimligt.
Men det var mest uttrycket "svart ängel" jag reagerade på.
Det och att åklagarkammaren eventuellt inteskulle ha varit medveten
om denna sjuksköterska redan på ett tidigt stadium och avfört henne.