Citat:
Ursprungligen postat av JPume
Amenassåvafaan.... Har Mørland skrivit sitt utlåtande på Valdresmål, eller vad i helsicke är det frågan om? Detta är ju pinsamt. Jag har full rättighet att skriva på svenska och bli förstådd både hos norska och danska myndigheter - det enda jag inte kan förvänta mig är att de svarar på svenska tillbaka. Jag har, som en självklarhet, skrivit tjänsteansökningar for danska och norska akademiska tjänster på svenska. Varför ska vi svenskar vara så jäkla mycket okunnigare?
Förresten, kan inte utlåtandet offentliggöras i sin norska form på stört för oss medborgare som faktiskt
kan läsa norska?