2010-01-05, 12:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bananchoklad
Tror du rör ihop två olika händelser. Dels behandlingen i samband med födseln (som inte utreds av de rättsvårdande myndigheterna så vitt jag vet) och dels behandlingen i samband med flickans död (som är den som nu är under utredning av de rättsvårdande myndigheterna).

Nejdå, inte alls. Jag vet att det är två olika händelser, men faktum kvarstår. Spädbarnets tillstånd förvärrades kraftigt till det sämre efter feldoseringen med koksalt. Så till den milda grad att den fick hjärnskador, det var då läkarna ville avbryta behandlingen men föräldrarna nekade. Jag kan förstår att man som förälder inte tänker klart i såna situationer men lidandet för barnet förlängdes i onödan.
Citera
2010-01-05, 12:23
Medlem
Bananchoklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Nejdå, inte alls. Jag vet att det är två olika händelser, men faktum kvarstår. Spädbarnets tillstånd förvärrades kraftigt till det sämre efter feldoseringen med koksalt. Så till den milda grad att den fick hjärnskador, det var då läkarna ville avbryta behandlingen men föräldrarna nekade. Jag kan förstår att man som förälder inte tänker klart i såna situationer men lidandet för barnet förlängdes i onödan.

Visst, men det är inte det som är frågan. Frågan är om flickan avlididit genom att någon administrerat en dödlig mängd tiopental och om det i så fall går att styrka att en given person gjort det. Det tidigare förloppet (vid födelsen) har ingenting med det att göra.
Citera
2010-01-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anckarström
Jag minns.. Hon framstod som psykotisk redan innan hennes barn gått bort. Och det är väl ganska rimligt att antaga att hennes familj inte har alla hästar hemma.

De var ensamma med barnet och hade tillgång till tiopentalsprutan, samt hade motiv att hämnas på vården/läkaren.

Den enklaste förklaringen är oftast den rätta.

Har denna familj ens pressats av polisen? Det skulle vara rätt kul att spela ut dem mot varandra i en förhössal. Typ: "din faster sa att du höll i sprutan" etc.

Klart att de är knäppa. Mamman försökte sälja historien 3 dagar innan barnet avled till kvällspressen. Inte just det första normalt funtade föräldrar tänker på.
Till slut lyckades de få lite pengar av Aftonbladet för bilden på dottern.
Citera
2010-01-05, 14:22
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ornulf
Klart att de är knäppa. Mamman försökte sälja historien 3 dagar innan barnet avled till kvällspressen. Inte just det första normalt funtade föräldrar tänker på.
Precis, och med TIO släktingar i salen när barnet dog kan ju trash stämma, men knappast white...
Hur kan man ens låta så mycket löst folk springa runt i en sjuksal? Funkar det verkligen så? Vilken jävla arbetsmiljö för de som försöker göra något, en massa skrikande släktingar som springer runt och står i vägen (och förmodilgen inte lyssnar/förstår det man säger till dem...)
Citera
2010-01-05, 14:25
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser

Det stämmer till stor del. Med det lilla undantaget att det inte är bevisat att koncentrationen på koksaltet som användes för att spola rent faktiskt resulterade i hjärnskador eller om dom ändå hade uppstått. Alltså är inte allt så självklart som man vill tro.

Det går inte ens att se vid obduktionen.

Det föddes helt enkelt ett litet flickebarn alldeles alldeles för tidigt. felvänt och med syrebrist redan från början. Det var i princip kört från dag ett. Ingen vet hur syresatt hjärnan var under det första skedet, annat än att hon under en viss tid (längre) hade andnings och hjärtproblem. Sedan tillstötte ytterligare komplikationer.

Ni får tycka att jag är hur elak och rå som helst men jag ser faktiskt detta som ett missfall där man med hjälp av maskiner lyckats hålla igång kroppen.

Att man sedan kan ha åsikter om att hon blev hemskickad med värkar är en helt annan sak.
Citera
2010-01-05, 14:34
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Precis, och med TIO släktingar i salen när barnet dog kan ju trash stämma, men knappast white...

Att döma av mammans blogg (vill minnas att det fanns litet bilder där också) så är åtminstone föräldrarna till utseendet väldigt "ogräddat vetebröd".
Citera
2010-01-05, 15:14
Medlem
Bananchoklads avatar
Citat:

Gjorde hon, låter ju helt sjukt, finns det en källa på det?
Citera
2010-01-05, 15:34
Medlem
Citat:

Jag har för mig att det fanns att läsa i hennes numera låsta blogg.

Jag har för mig att hon även polisanmälde väninnor (för förtal) till höger och vänster (kan dock ha fel/blanda ihop det med en annan wt-morsa (det finns ju onekligen ganska många )).
Citera
2010-01-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Att döma av mammans blogg (vill minnas att det fanns litet bilder där också) så är åtminstone föräldrarna till utseendet väldigt "ogräddat vetebröd".
Inte för att jag tycker att det ska spela någon större roll men vilka kulturella bakgrunder kan vi spekulera i om detta och att det var kring 10 släktingar närvarande kring dödsbädden stämmer?
Citera
2010-01-05, 15:36
Medlem
Citat:

Klart att det finns. Mamman skriver om det mesta i sin blogg och även detta.
Citera
2010-01-05, 15:48
Medlem
Bananchoklads avatar
Citat:
Klart att det finns. Mamman skriver om det mesta i sin blogg och även detta.

Finns det någon möjlighet att få tag på detta nu?
Citera
2010-01-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anckarström
Jag har för mig att det fanns att läsa i hennes numera låsta blogg.

Jag har för mig att hon även polisanmälde väninnor (för förtal) till höger och vänster (kan dock ha fel/blanda ihop det med en annan wt-morsa (det finns ju onekligen ganska många )).

Je, det stämmer, läste det här iaf (garanterar iofs ingen sanningshalt, jag såg aldrig hennes blogg)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in