Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Nejdå, inte alls. Jag vet att det är två olika händelser, men faktum kvarstår. Spädbarnets tillstånd förvärrades kraftigt till det sämre efter feldoseringen med koksalt. Så till den milda grad att den fick hjärnskador, det var då läkarna ville avbryta behandlingen men föräldrarna nekade. Jag kan förstår att man som förälder inte tänker klart i såna situationer men lidandet för barnet förlängdes i onödan.
Det stämmer till stor del. Med det lilla undantaget att det inte är bevisat att koncentrationen på koksaltet som användes för att spola rent faktiskt resulterade i hjärnskador eller om dom ändå hade uppstått. Alltså är inte allt så självklart som man vill tro.
Det går inte ens att se vid obduktionen.
Det föddes helt enkelt ett litet flickebarn alldeles alldeles för tidigt. felvänt och med syrebrist redan från början. Det var i princip kört från dag ett. Ingen vet hur syresatt hjärnan var under det första skedet, annat än att hon under en viss tid (längre) hade andnings och hjärtproblem. Sedan tillstötte ytterligare komplikationer.
Ni får tycka att jag är hur elak och rå som helst men jag ser faktiskt detta som ett missfall där man med hjälp av maskiner lyckats hålla igång kroppen.
Att man sedan kan ha åsikter om att hon blev hemskickad med värkar är en helt annan sak.