2009-11-15, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Du antyder att du vet vad en garanterad dödlig dos Tiopental är. Så berätta nu vad den ligger på.
Du har helt missförstått precis allting!

Du vet alltså inte ens om att flickan redan var på väg att dö! Du tror på riktigt att flickan blev mördad med tiopental!

Oj, oj oj! Gosse, du måste läsa om hela denna tråd ifrån början! Vi ses om en månad!
Senast redigerad av Lars365 2009-11-15 kl. 00:39.
Citera
2009-11-15, 00:39
Medlem
Bananchoklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365

Du vet alltså inte om att flickan redan var på väg att dö! Du tror på riktigt att flickan blev mördad med tiopental!

Oj, oj oj! Gosse, du måste läsa om hela denna tråd ifrån början! Vi ses om en månad!

Tror du bör läsa om tråden så du begriper att den just handlar om huruvida flickan blev mördad och i så fall av vem.
Citera
2009-11-15, 00:45
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mg-flashback
Aha, det var alltså inte Brandt som sade det där om barmhärtighetsmord? Innan Hurtig ens blivit inblandad?
Påstå något istället för att ställa fega retoriska frågor i inläggen. Det är bara skit med användare som fyller sina inlägg med frågetecken.
Citera
2009-11-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananchoklad
Tror du bör läsa om tråden så du begriper att den just handlar om huruvida flickan blev mördad och i så fall av vem.
Va, blev hon mördad? Av vem då?
Läkaren?
Citera
2009-11-15, 00:56
Medlem
eloges avatar
Citat:

Du vet alltså inte ens om att flickan redan var på väg att dö! Du tror på riktigt att flickan blev mördad med tiopental!

Du får ringa åklagaren och berätta om din sensationella insikt.
Citera
2009-11-15, 00:56
Medlem
ld50 ligger på över 100 mg/kg i djurförsök på såväl råttor som däggdjur vad jag kan se på nätet, så inte ens 500mg torde ge en säker död. enligt fass behöver dessutom barn och de som står på andra läkemedel en högre normaldos och är då sannolikt också svårare att ha ihjäl. skulle jag döda ett spädbarn med pentothal (högst hypotetiskt mind you) skulle jag nog ge ännu mer. det som är fishy i den här historien är ju att ingen säger sig ha gett någon injektion över huvud taget. hur stor dosen var och hur stor man får ge verkar därför vara ett överspelat kapitel vid det här laget.
Citera
2009-11-15, 01:04
Medlem
Citat:
Du får ringa åklagaren och berätta om din sensationella insikt.
Du skriver
Citat:
Du antyder att du vet vad en garanterad dödlig dos Tiopental är.
Nu, flickan hade garanterat dött oavsett, oavsett hur oändligt liten eller enormt stor dos tiopental som än getts, så hade flickan garanterat dött!
Flickan hade dött om ingen tiopental getts! Således är det ju omöjligt att säga vad en dödlig dos tiopental i flickans fall är.
Så svaret på din fråga är 0,000 mg tiopental (7 värdesiffror).

Så antingen har du förträngt denna vetskap, aldrig vetat om detta, eller så låtsas du leva i en alternativ verklighet (kallas i annat tal för ljug),
så vilket av ovanstående är det, för något av dem är det garanterat ?
Senast redigerad av Lars365 2009-11-15 kl. 01:31.
Citera
2009-11-15, 01:15
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abacaxi
ld50 ligger på över 100 mg/kg i djurförsök på såväl råttor som däggdjur vad jag kan se på nätet, så inte ens 500mg torde ge en säker död. enligt fass behöver dessutom barn och de som står på andra läkemedel en högre normaldos och är då sannolikt också svårare att ha ihjäl. skulle jag döda ett spädbarn med pentothal (högst hypotetiskt mind you) skulle jag nog ge ännu mer. det som är fishy i den här historien är ju att ingen säger sig ha gett någon injektion över huvud taget. hur stor dosen var och hur stor man får ge verkar därför vara ett överspelat kapitel vid det här laget.
Tack för det inlägget. Jag anade att den garanterat dödliga dosen Tiopental var mycket hög. Tystnad från sakkunskapen när man frågar om koncentration, löslighet och dödlighet säger en hel del.
Citera
2009-11-15, 01:23
Medlem
och råttor är naturligtvis däggdjur, men de kategoriseras olika i försöken jag hänvisar till, bara så ingen börjar klaga. :-)
Citera
2009-11-15, 01:28
Medlem
Citat:
Tystnad från sakkunskapen när man frågar om koncentration, löslighet och dödlighet säger en hel del.
Om det är mig du åsyftar så har jag noll sakkunskap! Presenterar jag mg hit eller dit vore jag enbart en papegoja så därav avstår jag detta.

(Titta i FASS eller googla är ju inte heller särskilt svårt att göra själv om man verkligen vill vetea!)

Jag hade dock hört att 1/10 av det rättsläkaren uppmätta hade varit fullt tillräckligt så därför skrev jag detta.
(Vilket då iofs gör mig till just en papegoja...)
Senast redigerad av Lars365 2009-11-15 kl. 01:33.
Citera
2009-11-15, 01:36
Medlem
eloges avatar
Citat:
Du skriver Nu, flickan hade garanterat dött oavsett, oavsett hur oändligt liten eller enormt stor dos tiopental som än getts, så hade flickan garanterat dött!
Flickan hade dött om ingen tiopental getts! Således är det ju omöjligt att säga vad en dödlig dos tiopental i flickans fall är.

Så antingen har du förträngt denna vetskap, aldrig vetat om detta, eller så låtsas du leva i en alternativ verklighet (kallas i annat tal för ljug),
så vilket av ovanstående är det, för något av dem är det garanterat ?
Vi skall alla garanterat dö, så långt har du rätt. En uppfattning av vad som är en rimligt dödande dos är ändå mycket intressant.
Citera
2009-11-15, 01:45
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abacaxi
och råttor är naturligtvis däggdjur, men de kategoriseras olika i försöken jag hänvisar till, bara så ingen börjar klaga. :-)
Jag noterade att du skrev "såväl råttor som däggdjur" men släppte det. När du väl skaffat några ovänner här så kan du bli idiotförklarad för något sådant, så se upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in