Citat:
Ursprungligen postat av Frk Nyfiken
Petitess men: Polisen grep på arbetsplatsen och tingsrätten häktar. En viss skillnad. Sen blir jag nyfiken på skälet till att man från sjukhusets sida inte talade om USKans namn? Behöver nog inte alls vara ngra konspirationer, räcker nog med att administrationen inte flyter som den ska...
Dvs ville man absolut inte eller kunde man inte just där och då? Det är ju trots allt ett stort sjukhus...
Ja jag vet, och åklagaren anhåller :-).
Håller med om att det vore intressant att höra varför och förhoppningsvis är det väl ingen konspiration men det var mycket klantigt och bidrog antagligen till det dramatiska gripandet. Jag förstår att polis/åklagare blir misstänksamma om de inte får namnet på undersköterskan och jag tycker det är märkligt att de inte griper läkaren samma dag.
Tja, vad kan skälet från sjukhuset vara om det inte är att de ville skydda sin personal? Bristande respekt för rättsväsendet? Det tycker jag att man kan ana bland många inlägg av sjukhuspersonal här i tråden. En uppfattning att "de ska inte komma här och lägga sig i sådant de inte begriper". Taskig administration kan det vara men är inte troligt... Ett sjukhus behöver nog ha bra koll på hur personalen arbetar.