2009-06-16, 18:48
Medlem
platyzmas avatar
Av nytta för samhället måste rättsapparat och vårdapparat kunna samarbeta.
Efterssom bara den ena har realistisk möjlighet att systematisk straffa den andra MÅSTE såna här händelser beivras å det grövsta!
Jag tycker fortfarande man ska respektera dom vettiga Svenska lagarna (och kanske några andra ; ) men jag förstår folk som blir bittra på det här hafset...
Citera
2009-06-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Av nytta för samhället måste rättsapparat och vårdapparat kunna samarbeta.
Efterssom bara den ena har realistisk möjlighet att systematisk straffa den andra MÅSTE såna här händelser beivras å det grövsta!
Jag tycker fortfarande man ska respektera dom vettiga Svenska lagarna (och kanske några andra ; ) men jag förstår folk som blir bittra på det här hafset...
Vilken händelse bör beivras?

Vilken effekt tror du att bara ett litet läkar-misstag med en sjuk åklagare skulle få i nuvarande läge?

Edit: Jag håller med om att rättsapparat och vårdapparat borde kunna samarbeta. I detta fall tycker jag det är tydligt att den ena har velat ge den andra en näsbränna av en för mig outgrundlig anledning.
Senast redigerad av nono2 2009-06-17 kl. 00:01. Anledning: Tillägg
Citera
2009-06-20, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anckarström
från DN:

Stämmer detta, så är det en fruktansvärd rättsskandal.

Jag ser fram emot hennes stämning - kommer nog handla om miljoner i skadestånd (Som jag personligen anser att åklagarmyndigheten skall stå för).

Det hoppas jag verkligen!!
Citera
2009-07-18, 09:41
Medlem
Så mycket som läkare skyddas i Sverige, t.o.m när de gör så grova fel så att patienter dör, kan de fortsätta som om inget hänt, så är det här helt sjukt.

Hur ställer sig barnets föräldrar till händelsen och läkaren ?

Om det nu var "barmhärighetsmord", vad för slags sjukdom kan barnet ha haft där detta sågs som bästa utvägen, i så fall borde detta ha skett i samförstånd med föräldrarna ?
Citera
2009-07-18, 10:32
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venividi
Så mycket som läkare skyddas i Sverige, t.o.m när de gör så grova fel så att patienter dör, kan de fortsätta som om inget hänt, så är det här helt sjukt.

Hur ställer sig barnets föräldrar till händelsen och läkaren ?

Om det nu var "barmhärighetsmord", vad för slags sjukdom kan barnet ha haft där detta sågs som bästa utvägen, i så fall borde detta ha skett i samförstånd med föräldrarna ?

Du kanske skulle LÄSA tråden från början istället för att bumpa den med idiotfrågor.
Citera
2009-07-18, 11:04
Bannlyst
Åklagaren är en F--tBitch

Hon kaxar - anhåller - driver igenom häktning - kaxar i pressen!!!

För att sedan springa och Tigga Hjälp och Gömma Sig.

Hon vill inte driva målet och gömmer sig.

Väldigt Typiskt Offantliga Sektorn och särskilt AnkDammsPolisen!!!

Antingen skall HON driva åtalet eller Göra AvBön.

Man måste stå för det man gör - och backa när man är VärdeLös.

Fy Fan för Alla F--tBitchar ink LO-Damen.

Vad kännetecknar en F--tBitch - Ser dum ut - har OOOMagiska Mått - är Kaxig & SjälvGod - och tror dom vet all världens ting fast de inte fattar ett jävla skiit.

Har Ni tänkt på hur många F--tBitchar det finns/funnits inom AnkeBorgs Kommuns Anställda PissF----r & PissK---r (don't blame me Blame Magnus Uggla)
Citera
2009-07-19, 05:02
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nono2
[url]
Det gäller en person som är så farlig att hon behövde hämtas av fem poliser på barn-IVA ALB, är misstänkt för mord (enligt åklagaren) och går fritt bland allmänheten.

Det mest skrämmande vore ju om hon arbetar kvar! Hon har enligt läkaretiken en skyldighet att informera sina patienter om att hon är mord/dråpmisstänkt så att patienterna kan välja en annan läkare.
Citera
2009-07-19, 05:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nono2
Vilken händelse bör beivras?

Vilken effekt tror du att bara ett litet läkar-misstag med en sjuk åklagare skulle få i nuvarande läge?

Edit: Jag håller med om att rättsapparat och vårdapparat borde kunna samarbeta. I detta fall tycker jag det är tydligt att den ena har velat ge den andra en näsbränna av en för mig outgrundlig anledning.

Alla åklagare är sjuka. Det är därför de blir åklagare. Det vore djävligt gött om någon åklagare "råkade" bli allvarligt felbehandlad av en läkare med tanke på detta. Kan kanske lära dem att de inte är Gud Fader allsmäktig.
Citera
2009-07-19, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Det mest skrämmande vore ju om hon arbetar kvar! Hon har enligt läkaretiken en skyldighet att informera sina patienter om att hon är mord/dråpmisstänkt så att patienterna kan välja en annan läkare.
Hur kan svensk lagstiftning vara sådan att den frågan ens aktualiseras?

Ju längre tiden går ju mer får åklagarmyndigheten att förklara: mänskligt lidande, faktiska kostnader och utredningsmetodik. Det är inte nallande i pillerburkar som det har ryats om.

Fortfarande inte ett ljud om varför just läkaren anses vara misstänkt (för något som antagligen inte är ett brott).
Citera
2009-07-19, 11:17
Medlem
BaalZeBubs avatar
Formellt, vad är det vi väntar på, och hur långt tid får åklagarna dra ut på tiden utan att göra något? Under vilka restriktioner lever den f.d anhållna läkaren under den tiden?
Citera
2009-07-19, 11:39
Bannlyst
Mest Rimligt i ett sånt här Fall

Är att Läkaren är Avstängd med Full Lön som betalas av Åklagarmyndigheten och eller polisen eller i kombination.

Arbetsgivaren skall inte betala för mer än typ två veckor.

Patienterna skall inte behandlas av en inkompetent eller mördare.

OCH LÄKARKVINNAN - som med sannolikhet gränsande till visshet är oskyldig och en skicklig yrkeskvinna - SKALL INTE VARA LÖNELÖS

Hon är frifoting och jobbar och har sannolikt inga restriktioner alls.

Men slutar hon på jobbet och försvinner kanske hon får.
Citera
2009-07-19, 16:12
Medlem
inter-preters avatar
I mina ögon är det självklart att läkaren är oskyldig här. Hon har vigt sitt liv åt att hjälpa barn. Hon har rest till krigshärdar för att hjälpa svårt skadade barn, och alla som jobbat med henne vet hur hon/läkaren, aldrig gett upp om ett barn hur svårt skadat det än var..

http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1489776/haktade-lakaren-har-gjort-fn-tjanst

Nej, jag är nog mer benägen att tro på Münchausen syndrom by proxy, jag har inte läst ikapp tråden ännu, så jag kan ha missat om ni klarat av den teorin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in