Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nej det är naturligtvis inte bara du, men om man skall ta hypotesen på allvar så måste man väl fundera över hur det kan ha gått till? Det finns väl rimligtvis inget medicinskt skäl att spruta in thiopental i en död kropp, så då återstår ju att någon skulle gjort det på flit - för att sätta dit läkaren, och det verkar ju minst sagt konstigt.
Eller har jag missförstått något?
Side 1442 # 17298
" Judge Joseph Dredd is a fictional character.
Dredd is an American law enforcement officer in a violent city of the future where uniformed Judges combine the powers of police, judge, jury and executioner.
Dredd and his fellow Judges are empowered to arrest, sentence, and even execute criminals on the spot.
Ung mand på motorcykel utan skylt bak. Aktuelt fall i Sverige. Se polisens egen video.
Inte att undra på att polisers blir nack-skotts avrättade. Malexander.
Så käre Rappen_Skrallen. Utan att vilje kritisere. Kan vi föra diskussionen utan kritik, spydigheter föragt etc..
Lite sarkasme och ironi är nog på sin plats ibland. Inte för inget att jag är dansk/svensk.
Bara hålla os till fakta.
Morfin spåret är dött! Det har aldrig existerat! För enbart detta borde åklagern hamna bakom galler!
Jag kännar ochså till åtskilliga innläg som bringar mitt piss i kok.
Men jag avstår från ovanstående kritik, spydigheter föragt etc. i hoppat att vi inte bidrar tilll att framkalla et Judge Dredd_samhälle dit vi hastigt är på väg.
Jag skal förklara.
Clodius har fremkommit med åtskilliga skärpte betraktningar. Hatten av i respekt!
Men även om Pcuri bringar mitt piss i kok ofte fremförar han/hon ofte inte ignorerbare synspunkter.
Men han får sgu pust och stön så ofte att han borde uppsöka en läkare!
Men problemet med Pcuri är att han inte verkar skilje mellan fakta och fiktion.
Men även hatten av i respekt för Pcuri.
Jag är ledsen för att jag inte var ansvarig läkare då Pcuris anhöriga led.
För då tror jag inte att Pcuri hadde haft den hållning han har i dag.
Jag har inte som tidigare läkare kun lovord at fremföre om hälsosystemet trots jag är inte så negativ häller som Pcuri.
Jag hoppas jag kan få en vettig dialog igång runt detta med PCuri. Utan fiktion.
Han/hon är i alla fall välkommen att kontakte mig.
Han fremförar några verkligen mycket interessante vinklingar på problemställningar, verkligen vettige betraktningar, bl. a. den med Finske RMV contra Svenska RMV.
Men implikation, konsekvens kan jag inte se av den anledning att föruttsättningen kontroll och dokumentation är mycket tvivelaktig.
Som Mace 2442 mycket riktigt fremförar.
Mikro kristaller desutom.
Hans resonemang runt detta är verkligen vettiga.
Men sök och du ska hitta står det i Bibeln.
Men som jag har sagt i över trettio år. Sökar du inte hittar du heller inte.
Så skillnaden mellan fakta och fiktion i frågan mikro-kristaller är!
Har man tittat. Mikro-kristaller skal förmodligen ses i Mikro_skop!
Och har man inte dokumenterat tittat i mikroskop är resten innbillning!
Ytterligare kanske et rimligt tvivel!
Som närmast resten av bevisen i denna sak.
Inte bara rimligt tvivel men även flera horrible tvivel alla baserade på rene rama innbillningar.
Lever-stas?
Jag skulle gärna vilja läsa journalen.
Särskilt klinisk kemiska värden. Fanns tecken på leverstas på et iövrigt friskt barn.
Något som förbryllar mig oerhört! 20110426LINNEA_Obduktions_Utlåtande_KOMPLET
" MAKROSKOPISK:
Lever-vävnaden har ordinär blodfyllnad, ordinärt tecknad snitt-yta och är utan härdformiga forändringar.
MIKROSKOPISK:
Levern: Snitt från levern färgat i HE visar stasad men for övrigt ordinär lobulär vävnad utan tecken på steatos ( fett-inlagring i levern)."
Makroskopien stämmar inte överens med klinikken och klinisk kemiskt ( klin. kem. är hypotetiskt men jag ser inte någon innvändning mot dettta ) samt mikroskopien.
Och var finns mikroskopien av gallgångs-systemet! Eksisterar inte!
Varför skulde et iövrigt friskt barn utan tecken till hjärtsvikt ( backward failure ) leversvikt iövrigt ( åter hypotetiskt av samme anledning ) utvisa tecken på leverstas / eller gallgångs-stas vilket inte är beskrivit utförligt under mikroskopi.
Och gör barnet det även klinisk kemiskt?
Då jag var student för bort i mot 40 år sedan läste jag om backward failure av hjärtet och leverstas.
Då gick jag ner till slakteren och köpte en gris-lever och satte vena hepatica, som mynnar i vena cava närmast direkt, på vattenkranen för att se vad som hände !
Och levern vidgades väl närmast till det dubbla vid mycket lite flöde på kranen.
Sen smakade den desutom mycket bättre efteråt. Faktiskt rekommenderat i gamla kokebökar.
Så utan mindsta tvekan kan levern stasas bakifrån! Backward failure som även kan uppstå akut!
Så frågan, som vill förbliva hypotetisk tills försök är utfört, är om en injektion av thiopenthal före under eller efter döden kan åstadkomma mikroskopisk stas-förändringer i levern.
Min hypotetiske övertygning är att så länga det existerar cirkulation och därmed positive tryck den vanliga vägen, alltså liv, vill en injektion inte kunde åstadkomma et baklänges flöde in i levern.
I alla fall inte till att efter döden kunna visa sådanne mikroskopiske fynd.
( Apropos: " Alla diskussionerne runt injektion före, under och / eller efter döden som förefallar mig tämligen platta och ofunderade enligt ovan" , enbart teoretiske hypoteser utan några funderinger).
Därför bliver min konklusion fortsat klinkande klar.
Denna injektion kan kun ha funnits sted efter dödens innträdande.
Och som anhörig som inte önskar att se sitt barn lida i döden villa jag efter dagars observation av NaCl-spolning av den venösa innfarten, ta Thio-sprutan och sen fylla på med NaCl i sprutan så det inte var öppenbart att Thiopenthalet hadde sprutats in.
Och hadde jag som ansvarig läkare observerat det, vilket vore tvekasamt att jag hadde, skulde jag med näb och klor forsvara dom anhöriga tills det yttersta.
Så man kan innbilla sig allt. Men allt är inte som man innbillar sig.
Men iblandt får man Nobel-priset for sina innbillningar!
Sleepydoc3 "
Så det behövar inte ha gjorts för att sätta dit någon !
Så det är och kommar formodentligt att förbliva et mysterium.
Särskilt som åklagaren / polis / PRA redan i förväg har inriktat sig på enbart en möjlighed för händelses-förlopp i strid med Rättegångs-Balken Kap. 23 "Om förundersökning" 4.die § m.m. §§
MVH
Sleepydoc3