Citat:
Ursprungligen postat av Jus-sanguinis
... Då jag tvivlar på att du ens gått ut grundskolan med fullständiga betyg kan jag meddela att det som finns i vensystemet flera dagar efter döden inte är det vi vanligen kallar blod. Men detta är något som RMV inte alls tagit hänsyn till. De har hävdat att ett extremvärde, från en lårven, 3 veckor efter döden, som är representativt för det venösa blodsystemet, som är representativt för det venösa blodsystemet vid dödstillfället, som innehåller en dos som är omedelbart dödlig är rimligt utan att sätta sig ner och kanske fundera på problemen med detta...
När Douglas Adams menar att svaret är 42 så menar PCuri att svaret är... 14,5. PCuri har i nästan 10% av sina inlägg hänvisat till 14,5. Det är svaret på det mesta om man får tro honom. Du undrar ifall PCuri gått ut grundskolan? Svaret är 14,5. Framför allt så är svaret 14,5 då PCuri kommer att bemöta ditt påstående att h*n har fel. Det PCuri missat (och av naturliga skäl kommer att ducka för) är att 14,5 inte är någon speciellt intressant siffra. Den intressanta siffran är istället 576. Det PCuri med en dåres envishet försökt att få alla här att tro på är att 14,5 inte är så långt ifrån 576 utan egentligen så är dessa siffror ungefär lika stora och därför kan, och borde de, jämföras. Jag är ingen matematiker men i den värld jag lever i så är det en rätt stor skillnad mellan 14,5 och 576. Å andra sidan var det länge sedan jag insåg att PCuri och jag lever i 2 rätt olika världar. I PCuris värld är det tydligen helt ok att jämföra 14,5 med 576 utan att anse att man jämför äpplen och cykelpumpar. I PCuris värld så är 576 bara marginellt mer än 14,5 och egentligen så är de ungefär samma sak och alltså fullt jämförbara tal. Jag tänkte bara ge dig det svar som PCuri ändå kommer att servera dig om ett tag så att du slipper vänta...
(Siffran 576 kommer från 24 dagar * 24 timmar då Linnea obducerades 24 dagar efter döden)