Citat:
Ursprungligen postat av mace2442
Entydigt svar: JA och jag tror inte. Jag vet då jag är en vanlig människa och blir mina barn sjuka så är hon definitivt en av de läkare jag vill ha hos mina barn.
Jag bryr mig nämligen betydlig mer om att mina barn får den bästa vård de kan få än vad en fullständigt värdelös förundersökning kom fram till. Glöm inte att domstolen underkände den på varje punkt.
Hade åklagaren haft minsta förstånd hade det inte lett till något åtal alls
Tvärtemot vad du verkar tro så har en överväldigande majoritet ingen aning om den här tråden och än mindre satt sig in i det hela. Dessutom kan man fundera över om inte Linden faktiskt har en skyldighet att upplysa om att hon varit åtalad just eftersom det finns en läkaretik att ta hänsyn till. En läkare är etiskt sett skyldig att upplysa patienten om sådana uppgifter som troligen skulle leda till patienten att välja bort läkaren.
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
En lika stor procentuell andel av de som hamnar i hennes händer kommer att sakna insikt i vem hon är. Och de som vet vem hon är kommer som en konsekvens av mina tidigare angivna skäl gärna att gå till henne. På marginalen kommer hon alltså att tjäna på det hela.
Du verkar ha svårt att förstå. Det är ett etiskt dilemma här.
Som patient skulle jag känna mig förråd, ledsen och förbannat om jag inte informerats av läkaren eller läkarens arbetsgivare innan att läkaren ifråga har något i bagaget som får mig att inte vilja ha med den läkaren att göra.
Jag antar att ni är samma typ av individer som anser det ok med nazister inom vården?