Citat:
Ursprungligen postat av PCuri
Alltså, jag vet att man numera infört regeln att om två läkare skriver på ett papper där man intygar att patienten inte längre vill ha näring och vätska längre så får man numera helt lagligt sluta med detta. Med tanke på hur läkargänget i tråden med näbbar och klor försvaret den f d åtalade läkaren i denna tråd oroar detta mig. Här har vi också läkare som raljerar över kristnas syn på att avliva folk (Hamilkar och datja) och läkare som tycker att jurister har inget att göra med hur läkare skall behandla patienter (datja). Jag anser risken är rätt påtaglig att den här regeln kommer att missbrukas, speciellt när det gäller patienter utan anhöriga som kan streta emot.
Noterar f ö att jag precis som under 3/4 år tidigare inte fått något svar på vad jag pekar på i det här inlägget och det jag där länkar till...
https://www.flashback.org/sp38819878
... d v s hur sjuttsingen man skall kunna få det tiopentalvärde det ackrediterade labbet i Finland kom fram till att kunna "förklaras" av tidigare eventuella (ej journalförda
) smådoser av tiopental utan tingsrättens bluff (bluffen var att man struntade i att det prov finska RMV mätte på var spätt 10 ggr).
Noterar som sagt också att man fortsätter jamsa på om de eventuella kvalitetsbristerna hos svenska RMV för att ge ett allmänt intryck av osäkerhet (de kom dock fram till ungefär samma tiopentalvärde som det ackrediterade labbet i Finland). Man går dock som katten kring het gröt när det gäller finska RMV:s resultat. Man vet nämligen att det skulle bli väldigt knepigt för hela rättssystemet att underkänna även ett resultat från ett ackrediterat labb.
Jag har tidigare påpekat att de alternativ som finns för att underkänna finska RMV:s resultat är att antingen 1) hävda slaktblodet man spätt med var kontaminerat och att det kan ha slunkit igenom ett kontaminerat prov trots att tiopental knappast förekommer hos slaktdjur (vilket i så fall torde ha gett närmast mikroskopisk påverkan på tiopentalhalten) och trots att RMV själva testat blodet eller 2) hävda möjligt spädningsfel. Tingsrätten gjorde det sistnämnda genom att bluffa och strunta i att provet finska RMV mätte på var spätt 10 ggr. Hade man i stället valt kontaminationsalternativet hade man dels fått problemet att man i en prejudicerande dom knappast tordats underkänna ett prov p g a spädning med slaktblod eftersom detta var en etablerad praxis och dels fått problemet att kontamination framstår som ytterst osannolikt p g a att RMV faktiskt testat slaktblodet och dels p g a att bara hästar fick tiopental och p g a att några promille hästblod med litet tiopental i slaktblodet knappast skulle påverka mätresultatet. Så därför valde man som sagt att bluffa genom att strunta i att finska RMV:s prov var spätt 10 ggr.
Noterar f ö att jag precis som under 3/4 år tidigare inte fått något svar på vad jag pekar på i det här inlägget och det jag där länkar till...
https://www.flashback.org/sp38819878
... d v s hur sjuttsingen man skall kunna få det tiopentalvärde det ackrediterade labbet i Finland kom fram till att kunna "förklaras" av tidigare eventuella (ej journalförda
) smådoser av tiopental utan tingsrättens bluff (bluffen var att man struntade i att det prov finska RMV mätte på var spätt 10 ggr).Noterar som sagt också att man fortsätter jamsa på om de eventuella kvalitetsbristerna hos svenska RMV för att ge ett allmänt intryck av osäkerhet (de kom dock fram till ungefär samma tiopentalvärde som det ackrediterade labbet i Finland). Man går dock som katten kring het gröt när det gäller finska RMV:s resultat. Man vet nämligen att det skulle bli väldigt knepigt för hela rättssystemet att underkänna även ett resultat från ett ackrediterat labb.
Jag har tidigare påpekat att de alternativ som finns för att underkänna finska RMV:s resultat är att antingen 1) hävda slaktblodet man spätt med var kontaminerat och att det kan ha slunkit igenom ett kontaminerat prov trots att tiopental knappast förekommer hos slaktdjur (vilket i så fall torde ha gett närmast mikroskopisk påverkan på tiopentalhalten) och trots att RMV själva testat blodet eller 2) hävda möjligt spädningsfel. Tingsrätten gjorde det sistnämnda genom att bluffa och strunta i att provet finska RMV mätte på var spätt 10 ggr. Hade man i stället valt kontaminationsalternativet hade man dels fått problemet att man i en prejudicerande dom knappast tordats underkänna ett prov p g a spädning med slaktblod eftersom detta var en etablerad praxis och dels fått problemet att kontamination framstår som ytterst osannolikt p g a att RMV faktiskt testat slaktblodet och dels p g a att bara hästar fick tiopental och p g a att några promille hästblod med litet tiopental i slaktblodet knappast skulle påverka mätresultatet. Så därför valde man som sagt att bluffa genom att strunta i att finska RMV:s prov var spätt 10 ggr.
Hade RMV testat slaktblodet? Var framgår det? Finns det noterat och i så fall
HUR hade dom testat det?
Du HAR fått svar på den fråga du ställer. Men du kan inte se svaret för alla
dimslöjor du utsätter din kontaminerade hjärna för.
Det finns inget sätt att veta vad det faktiskt var som skickades till Finska
motsvarigheten till RMV. Och finns det inte det så FINNS det inte det.
Dom kan späda det hundra gånger.. eller tusen gånger. Fortfarande helt
utan värde. Hur vet du vad som fanns i slaktblodet? Hästblod? Kanske
till 100%? Finns det något som motsäger det? Något papper på eller
test som visar hur många procent av vad som slaktblodet består av?
vart fick du promille ifrån? Hittade du på det? Som med det mesta du
sitter och kåserar ihop.
Du måste vara dina släktingars värsta mardröm.. Förstå hur det ska kännas
när och om dom lämnar jordelivet i plågor och sjukdom och du är där och förlänger
det hela för det eget höga nöjes skull.. Stretar emot som du kallar det.. Makabert.