Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Håller med om att åklagaren agerat huvudlöst, men tycker insinuationerna och konspirationerna om religionstillhörighet stinker en aning faktiskt.
1. Dr Doctare, som offentligt lagt sig i debatten på ett onyanserat sätt (nyhetsmorgon 9/3) med det intellektuellt ohederliga argumentet "de aktuella läkemedlen thiopental och morfin används faktiskt för att avrätta människor" är
katolik och kandiderar som av en händelse just nu till EU-parlamentet med värdekonservativa frågor.
CD i SvD 8/3:
"–Jag vill hissa varningsflagg. Detta är ett sluttande plan, en klar glidning i läkarnas attityd till dödshjälp, menar hon.
Christina Doctare har varit läkare i 45 år men har inte hört talas om bruket att kombinera avslutandet av respiratorbehandling med injektioner av morfin och sömnmedel. (Hmm. Verkar inte helt uppdaterad. Vad har hon gjort dom här 45 åren? Golgatas anm.)
–Visst måste vi läkare ta ansvar när läget är hopplöst och behandlingen måste avslutas. Det kan vi göra på ett humant och värdigt sätt utan att påskynda döden. (Intressant. Man kan alltså AVSLUTA en behandling på ett värdigt sätt UTAN att påskynda döden. Kan du lära mig hur? Jag är idel öra....Golgatas anm.)"
2. Målsägarbiträdet är en framstående KD-anhängare (Advokat Althin)
3. OM verkligen (jag hoppas inte) åklagaren är en värdekonservativ katolik tycker jag det är KLART relevant information för att FÖRSTÅ denna bisarra historia.
DÅ tycker jag faktiskt det börjar stinka.
Men än så länge är hon självfallet en åklagare som gör så gott hon kan.
Mvh