2013-11-05, 15:21
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vilket torde betyda att ungen inte får plats i den svenska successionsordningen. Jag kan inte tänka mig att staten önskar att amerikanska statens allomfattande skatteindrivning ska hota svenskt kulturarv ens om det rör sig om familjen Bernadottes "privata" tillgångar.

Om du föds i USA så har du rätt till ett amerikanskt medborgarskap, ja.

Men om du har en förälder som är svensk så har du rätt till ett svenskt medborgarskap.

Så födelseorten påverkar inte succesionsordningen.

Knepigt värre.....
Citera
2013-11-05, 16:56
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Gere skrev

Om du föds i USA så har du rätt till ett amerikanskt medborgarskap, ja.

Men om du har en förälder som är svensk så har du rätt till ett svenskt medborgarskap.

Så födelseorten påverkar inte succesionsordningen.

Knepigt värre.....

Familjeliv har skrivit i en artikel om vad som gäller. Jag antar att det stämmer?

"Plats i tronföljden
När prinsessan Estelles lilla kusin kommer till världen kan tronföljden komma att justeras med bebisens namn. Men det beror på ett antal faktorer. Pappa Christopher är fortfarande utländsk medborgare. Om barnet enbart blir medborgare i USA kan det inte ingå i den svenska tronföljden. Dessutom tillhör O'Neill den katolska kyrkan. Om parets barn får en katolsk uppfostran kan det heller inte ta över den svenska tronen. Slutligen kan barnet inte ingå i tronföljden om det inte växer upp i Sverige.

Så framtiden får avgöra om successionsordningen, som är Sveriges äldsta nu gällande grundlag, kommer att utökas med ett nytt namn."
http://www.familjeliv.se//Vantar_barn/1.2319899
Citera
2013-11-05, 20:23
Medlem
TomJonass avatar
Citat:
Jag tycker han Chris är ganska cool. En cigg i mungipan, gifter sig med en prinsessa och verkar ha ett vidlyftigt leverne.

Jag tycker han ser obehagligt skum ut.
Vänta bara, snart dyker det upp nån Tiger Woods skandal.
Citera
2013-11-05, 21:35
Medlem
Ninenas avatar
Bebisen är beräknad till 25/2 och befruktningen ägde då rum runt den 4/6 (tjuvstartade alltså några dagar innan bröllopet), fertil prinsessa.
Citera
2013-11-11, 14:27
Medlem
Dom ser ut som ett WT-par ur förortsmaffan i den outfiten.
http://a.cdn-expressen.se/ImageHandl...condColumn-1x1
Citera
2013-11-11, 16:27
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Dom ser ut som ett WT-par ur förortsmaffan i den outfiten.
http://a.cdn-expressen.se/ImageHandl...condColumn-1x1

Är det "sweatpants"/"mysbyxor" de klär sig i?
Citera
2013-11-11, 20:27
Medlem
Thunderaces avatar
Rätt pluffsig har hon blivit på kort tid.
Citera
2013-11-11, 22:07
Medlem
Trakigtaliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Är det "sweatpants"/"mysbyxor" de klär sig i?

Njae, de verkar ha varit på gymmet!
Citera
2013-11-11, 23:52
Citat:
Ursprungligen postat av Trakigtalias
Njae, de verkar ha varit på gymmet!

Det har jag tyvärr svårt att tro.
Citera
2013-11-11, 23:59
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Rätt pluffsig har hon blivit på kort tid.
Hon är i femte månaden om jag räknar rätt och med tanke på att hon inte är den pinnsmala typen tycker jag det är helt normalt.
Citera
2013-11-12, 00:17
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Familjeliv har skrivit i en artikel om vad som gäller. Jag antar att det stämmer?

"Plats i tronföljden
När prinsessan Estelles lilla kusin kommer till världen kan tronföljden komma att justeras med bebisens namn. Men det beror på ett antal faktorer. Pappa Christopher är fortfarande utländsk medborgare. Om barnet enbart blir medborgare i USA kan det inte ingå i den svenska tronföljden. Dessutom tillhör O'Neill den katolska kyrkan. Om parets barn får en katolsk uppfostran kan det heller inte ta över den svenska tronen. Slutligen kan barnet inte ingå i tronföljden om det inte växer upp i Sverige.

Så framtiden får avgöra om successionsordningen, som är Sveriges äldsta nu gällande grundlag, kommer att utökas med ett nytt namn."
http://www.familjeliv.se//Vantar_barn/1.2319899

Stämmer, en blivande regent måste vara svensk medborgare, måste vara "fostrad i Sverige" och tillhöra den sanna evengeliska läran.
Citera
2013-11-12, 06:57
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Hon är i femte månaden om jag räknar rätt och med tanke på att hon inte är den pinnsmala typen tycker jag det är helt normalt.

Nej, det är banne mig inte normalt att svälla upp på det sätt som hon gör. (Möjligen normalt för en WT-brud som inte bryr sig om sin hälsa.) Antagligen en följd av att hon svullar mat och har tvingats sluta röka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in